Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 61 EersteEerste ... 345671555 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 609

Discussie: sukkeltje op podium

  1. #41
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    nah, het was ook neit haar schuld en ze was voora boos op het 'serieuze achtergrondkoortje' dat er op bepaalde stukken doorheen zat te schreeuwen.
    pokkel'n

  2. #42
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2002
    Locatie
    Londen
    Berichten
    7.595

    Standaard

    Mijn lullige dingen:

    Bij een bandwedstrijd zat een input van mun pedaaltje halflos, steeds als ik ff erop trapte, dan KRAAAAKKK SJJJGRRRR (je kent het wel), dat was wel klote. Ook toen we in de schouwburg moesten spelen, alles opgebouwd, we zouden net beginnen, komt de bassist erachter dat hij geen amp had :-D
    PRS, Gibson, Gretsch, Township, Budda, National, Farfisa

    www.highspeeddirt.nl - Harde, vette, harde hardrock!
    www.band010.nl - Stuko tot-en-met!

  3. #43

    Standaard

    De eerste keer dat ik met een (geleende) Marshall speelde ging hij na vijf minuten in rook op. Dat is me overigens nog drie keer met andere amps tijdens een optreden gebeurd. Geen gesprongen zekeringetjes, maar opgeblazen trafo's etc. Nee, hard speel ik niet (echt waar). Gewoon doorplaybacken, want vaak merkt het publiek het niet eens...Wat je ook niet moet doen is een synthesizer op 380 volt aansluiten. Deed ik eens per ongeluk met m'n nieuwe Polysix (ja, dit is lang geleden). Reparatie was 1000 piek..alleen de kast hadden ze niet vervangen.

    Die Db lampen hadden ze ook in een bar in Amsterdam waar ik wel eens speelde. Ging het te hard, dan floepte zo'n ding aan en kwam de eigenaar meteen roepen dat het zachter moest. Nadat dit twee keer binnen tien minuten gebeurd was ben ik tijdens een solo van de andere gitarist voor die lamp gaan staan en heb hem er achter mn rug half uitgedraaid. Probleem weg, volume omhoog en publiek en eigenaar happy... :-D

  4. #44
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2001
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    2.599

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bert k
    :-D En die zangeressen gaan dan altijd janken....
    Wij hadden twee zangeressen die ruzie gingen maken over welk nummer we nog zouden spelen, we moesten aan het eind van het optreden inkorten dus een paar nummers moesten sneuvelen en uiteindelijk gingen ze allebei janken, als toegift nog even de zombies met een net uitgehuilde zangeres met mooie rode ogen, ook nog ruzie met haar flirtende vriendje die een maand later als hulp het mengpaneel uit zijn klouwen laat vallen.

    Mijn blunders beperken zich tot vergeten van de tekst, solo's zonder geluid inzetten en te laat invallen omdat ik al in mijn gedachte bij de solo zit, maar ik los dat allemaal wel op zolang je maar in de maat blijft, ook wil ik bij het wisselen van gitaar weleens vergeten om te pluggen.

  5. #45

    Standaard

    Het is niet echt een blunder, maar staat volgens mij wel redelijk sukkelig:

    Ik draag een bril, een mooi jaren 50 dik bruin montuur, en die heeft de nare gewoonte om van mijn neus te glijden tijdens het spelen. Dan sta je je solo te spelen en dan voel je die bril van je neus glijden. Enige mogelijkheid is dan om tijdens je solo snel je hand omhoog te doen om die bril weer recht te zetten. Tot mijn verwondering is dit nog wel altijd goed gegaan, maar het moet echt stom staan als je telkens je bril aan het goed zetten bent. Dus ik ben nu aan het GASSEN op lenzen.

  6. #46
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 oktober 2001
    Locatie
    Kaatsheuvel
    Berichten
    2.524

    Standaard

    een touwtje om 'm op z'n plek te houden is goedkoper....

  7. #47

    Standaard

    EEN TOUWTJE.......EEN TOUWTJE..........IDIOOT

    Ik heb al een nerd imago, wil je dat nog meer benadrukken ofzo...tsssss

  8. #48
    Member
    Geregistreerd
    18 augustus 2003
    Locatie
    Barneveld
    Berichten
    76

    Standaard

    mmm, het was de finale van het krakende ei (lokaal talenten jacht op koningendag), zo'n 1000 man publiek in de grote lokale toneelzaal gepropt. Tijdens een van mijn solo's iets te ver achteruit gelopen en van het podium gedonderd.



    We zijn nog tweede geworden.... :-?
    Burp...

  9. #49
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 april 2003
    Locatie
    krimpen
    Berichten
    385

    Standaard

    alcohol wat verkeert viel.Af en toe ging m'n bewustzijn aan.Vooral de chagerijnige gezichten van de medebandleden.En een lol dat ik had.Daarna mocht ik niet meer drinken van de band.Gek he

  10. #50

    Standaard

    ooit welleens gehoord van iemand die op een zwart podium liep. de bouwers misten een plaat en hebben daar voor het zicht maar een zeiltje gespannen. gitarist liep er ook zo in... is niet zo goed afgelopen.

    ZO'n afkkende bril vind ik wel stoer... als je het echt kunt om steeds tijdens je solos je bril goed te zetten dan heb je een eigen stijl ontwikkeld...

    Nocki
    Screw you guys, I'm going home!!!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top