Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 61 EersteEerste 123451353 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 609

Discussie: sukkeltje op podium

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 mei 2003
    Locatie
    daar aan de maas bij brienenoord...
    Berichten
    1.003

    Standaard

    nu dit topic is gestart komen er plotseling allerlei tenenkrommende herrineringen boven:

    Het was een jaar of 7 geleden op een bruiloft in Zeeland en het paar had speciaal voor die avond Foolish Games van Jewel aangevraagd. We hadden het nummer zo gearrangeerd dat de toetsenist een lange denderende aanloop zou spelen en wij na ongeveer 1,5 minuut theatraal zouden invallen...goed... licht gedimt, bruidspaar verliefd aan het schuifelen, kring er omheen (je kent dat wel) en op het grote moment waarop de rest van de band met gesloten ogen en verbeten trekken op het gezicht het nummer een dramatische wending willen geven...blijkt dat die eikel zijn keyboard een halve toon te laag heeft staan!

  2. #22

    Standaard

    mijn lulligste moment was wel zeker toen tijdens een optreden de zangeres en andere gitarist een acoustisch nummer tussendoor deden. voor mij een mooie kans om even een biertje te pakken. sta dus aan de zijkant van het podium, open mijn biertje en katepulteer het dopje recht in het oog van de zangeres, die net bezig was met een zwoele uithaal, die dus subiet veranderde in het geluid van een squicky scharnier...

    heb me maar even verscholen achter de basstack ... ops:
    You're not drunk if you can lie on the floor without holding on."
    -- Dean Martin

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    4.536

    Standaard

    Afgelopen vrijdag, mini podium. We stonden dus letterlijk bovenop mekaars lip. De zanger trapte maarliefst 2x mijn snoer uit mn pedaaltjes, en ging 1x op mijn tuner staan (silent tuning...). Ik heb me er niet "uitgered" ofzo. De eerste keer heb ik de zanger een schop gegeven, daarna kon ik er alleen nogmaar om lachen. Het was wel 1 van onze vetste gigs vond ik. Als er een goeie sfeer hangt, maken dit soort dingen ook niet superveel uit.

    Maar het is wel de laatste keer dat ik zonder duck-tape op stap ga

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 februari 2002
    Locatie
    delft
    Berichten
    10.264

    Standaard

    IK HAD JE GEWAARSCHUWD :wink:





  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2001
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    4.371

    Standaard

    Ik voelde me 2 jaar geleden nogal sullig toen ik op een voorspeelavond van de middelbare school over een fender Twin Reverb moest spelen, die stond standby en het duurde 10 minuten voordat ik dat doorhad. we waren dus acht minuten bezig met kabels checken enzo :s... de standby knop zat ook achterop de versterker... dus die kon ik niet zien.
    't was ook de eerste keer dat ik over een buizenversterker speelde.
    Toen er eenmaal geluid uit dat ding was gaven we wel een heel goed optredentje van 7 minuten

    Lange noten duren minder kort

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    4.536

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door roadkill
    IK HAD JE GEWAARSCHUWD :wink:
    offtopic:

    Gast, het was zooo masterlijk daar. We hebben die hele tent omgetoverd in 1 grote (nouja...grote...) pit. Het meisje achter de bar trok wit weg toen we begonnen met spelen, en die gasten keken echt zo van "uh-oh".

  7. #27

    Standaard

    Iemand ooit in de Confusion gespeeld in den haag?
    Daar hebben ze een leuk knipperlichtje die gaat knipperen bij 90 Db, nog harde bij 95 Db en bij 100 vald de stroom weg van het podium. Dit is een cafe dat zo groot is als een grote woonkamer. In het tweede nummer hadden we een gastzangeres die de druppel was. Alleen nog maar een drummer die aan het hameren was :razz:

    goed dat we er al van hadden gehoord van een andere band want de Confusion had ons niets verteld.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    4.536

    Standaard

    Ja, de Confusion is de tent waar Roadkill en ik het over hebben hierboven. Wij waren trouwens wel gewaarschuwd voor dat geluidsmetertje. Bij ons ging alles goed, terwijl we toch gewoon op "normaal volume" speelde.

  9. #29

    Standaard

    Het ging ook allemaal nog goed totdat er een vrouwelijke stem bij kwam.

  10. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Polytheme Pam
    blijkt dat die eikel zijn keyboard een halve toon te laag heeft staan!
    Heerlijk hè, zo'n transpose knop. Ik ken het probleem ops:
    Ook leuk als je een slechte kopie van een partituur hebt, en daardoor een nummer in de verkeerde toonladder begint. Heerlijk gewoon
    Gear: 357 toetsen, 35 snaren
    Mijn soloproject:Returning Dream op last.fm Returning Dream Myspace
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic
    ¡doʞ u,z do p1ǝɹǝʍ ǝp sı ʇǝɥ
    Te koop: H&K Attax 100 3 kanaals versterker, incl. footswitch

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top