Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 61 EersteEerste 12341252 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 609

Discussie: sukkeltje op podium

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 februari 2003
    Locatie
    groningen
    Berichten
    4.699

    Standaard

    Zelf heb ik alleen wel eens mijn snoer uit mijn gitaar getrapt. Maar onze ex bassist ( ja ja) heeft ooit een keer een heel optreden gedaan terwijl hij zijn amp niet van stand by had gezet. :P Omdat we via de PA speelden was hij in het veld (open lucht) wel te horen (DI box), maar hij stond steeds tegen de monitormixer te gebaren dat ie zich zelf niet hoorde, de sukkel. :lol:

    Tja ikzelf heb wel eens onder stroom gestaan, maar daar kon ik niks aan doen, was niet lekker trouwens. :-(
    http://www.youtube.com/user/MeanMachineOfficial
    www.meanmachine.nl
    heavy, loud and mean.
    CD: CLEAN UP THE STREETS

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 april 2003
    Locatie
    groningen
    Berichten
    486

    Standaard

    Ik heb lang geleden met m'n stomme kop een dag voor het optreden nieuwe snaren op m'n nieuwe gitaar met zwevende brug gezet zonder ze op te rekken. Het was op een festival waar we drie kwartier moesten spelen voor drieduizend man. Van de zenuwen draaide ik aan m'n stemmechanieken, maar ik hoorde geen verandering van toon. Toen begon het me te dagen...fijnstemmers! Dus, klemmen losschroeven, gitaar stemmen, klemmen vast, opnieuw stemmen. Duurde maar twintig minuten! Was een leuk optreden van een klein halfuurtje (met valse gitaar...).
    :-(

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 februari 2003
    Locatie
    groningen
    Berichten
    4.699

    Standaard

    Dat was zeker ook op Pagepop in Stadskanaal, dat verhaal van mij ook. :lol:
    Heb ik er nog een over. Na het spelen stonden we te kijken naar de Duitse metal band Grave Digger. Komt onze dronken drummer aan waggelen, loopt tussen drie gasten door, die net hun maat die zich van de PA lanceerde, wilden opvangen. AU. :wink:
    http://www.youtube.com/user/MeanMachineOfficial
    www.meanmachine.nl
    heavy, loud and mean.
    CD: CLEAN UP THE STREETS

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 januari 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    8.083

    Standaard

    Ik heb een keer tijdens 1 nummer 2 snaren gebroken in een solo.
    Solo netjes afgemaakt en geen probleem verder

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 mei 2003
    Locatie
    daar aan de maas bij brienenoord...
    Berichten
    1.003

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sash
    Ik heb een keer tijdens 1 nummer 2 snaren gebroken in een solo.
    Solo netjes afgemaakt en geen probleem verder
    hehe...heb ik ook een keer gehad ( in Get Rhythm off all places) toen ze nog optredens deden op vrijdagavond, het staat zelfs op film!...maar het was een geleende strat met normale tremolo (zelf zet ik de tremolo`s altijd vast) en stond toen dus wel erg expirimenteel gestemd...einde oefening dus...

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    ik heb niet erg vaak opgetredeen maar 1 keer had ik een snoertje in een pedaal niet ingeplugd en ik me de hele tijd maar afvragen waarom de ene kant niet werkte (stond stereo) achteraf zag ik eht losse snoertje.
    pokkel'n

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 februari 2002
    Locatie
    delft
    Berichten
    10.264

    Standaard

    Oh ja....was ik vergeten:
    bij ons werken de licht / knal / rookeffecten regelmatig niet.
    Eenmaal een in de fik gevlogen rookmachine...nog nooit zo veel rook op het podium gehad
    Of hele grote zware lichteffecten die het gewoon niet doen :-(
    Of de laatste show....de accu waarmee we de pyro's en knallen mee ontsteken maakt spontaan sluiting...als draden weggesmolten incl. de stank en rook en een nerveuze drummer die er 1 meter naast zat..

    En bij alle calamiteiten: stug doorspelen :-D





  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    roadkill is gewoon de stoerste band, gaan er ook dat s oort dingen geberuen bij the cave?
    pokkel'n

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 februari 2003
    Locatie
    groningen
    Berichten
    4.699

    Standaard

    We krijgen vrijdag toch geen White Heat achtige toestanden in the Cave???? :-D

    Ja die bommen, die gaan vrijwel nooit af als jij het wilt, of ontploffen ineens vlak voor je smoel als die achtelijke bommenbediener heeft uitgevogeld hoe die ze af moet steken. En natuurlijk op een moment waar het nerges op slaat, want zelfs daar is over nagedacht.... :evil:
    http://www.youtube.com/user/MeanMachineOfficial
    www.meanmachine.nl
    heavy, loud and mean.
    CD: CLEAN UP THE STREETS

  10. #20

    Standaard

    Problemen met spullen vaak genoeg meegemaakt, maar kwa "O shit, wat ben ik nu een domme lul..." is dit wel een mooie: Was de halve finale van de Grote Prijs, dus nerveus, en ik zet een nummer in. In G. De bassist ook. In A, zoals het hoorde. Pas aan het eind van het intro, toen de zang moest invallen had ik het door en schoof ik gauw naar A. Niemand had het gemerkt, behalve de geluidstechnikus, die half dood zat te gaan van plaatsvervangende schaamte. Maar later mooi wel derde geworden... :-D

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top