Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 61 van 61 EersteEerste ... 1151596061
Weergegeven resultaten: 601 t/m 609 van 609

Discussie: sukkeltje op podium

  1. #601

    Standaard



    Dat had idd. de voor de hand liggende oplossing geweest. Gooit wel John's clicktrack volgorde in den oorlog, net als Mariëlla's e book reader met teksten.

    Veel grappiger was de aankondiging van de bandleden op Ijseljazz in Gorsell. Ze vergat onze bassist. Die werd vervolgens uitgebreid naar voren gehaald om het goed te maken. Alsof hij dat leuk vindt

  2. #602
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht


    Dat had idd. de voor de hand liggende oplossing geweest. Gooit wel John's clicktrack volgorde in den oorlog, net als Mariëlla's e book reader met teksten.

    Veel grappiger was de aankondiging van de bandleden op Ijseljazz in Gorsell. Ze vergat onze bassist. Die werd vervolgens uitgebreid naar voren gehaald om het goed te maken. Alsof hij dat leuk vindt
    Hehe.

    zeikmodus: Het is IJsseljazz in Gorssel.

  3. #603

    Standaard

    Oops, ja , dat ziet er inderdaad beter uit...

  4. #604
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2013
    Locatie
    Noord-Brabant
    Berichten
    114

    Standaard

    Ooit es een optreden gezien van een wat oudere Malmsteen achtige amerikaanse gitarist in een veel te klein tentje.
    Retevette dure oude gitaren bij em natuurljk.

    z'n roadie dacht dat het handig was om z'n 2e gitaar plat op een box van 1.80 te leggen terwijl een halve meter verder publiek staat.
    Dus op een gegeven moment heeft de gitarist z'n gitaar nodig.
    De roadie wil em pakken , kon er niet goed bij , bleef de gitaar hangen, dus die gozer die geeft een ruk aan dat ding.
    Vliegt die gitaar met de kop recht in het gezicht van een dame die daar stond te dansen.

    Die dame die duikt in elkaar alsof ze een klap van Mohammed Ali heeft gehad
    en die gitaar stuitert dus van zo'n 1.80 op de tegelvloer(alsof dat nog uitmaakt)

    De gitarist zag niet wat er was er gebeurd was en zag dus een paar tellen later dat z'n veel te dure gitaar aan diggelen lag.
    Hij rent naar die gozer en schreeuwt met schuim op z'n bek : !@!@# WTF happened ?!?!

    Hij antwoorde : I dunno , I think it fell

  5. #605

    Standaard

    wat Ging er bij Jullie wel eens mis bij een concert ??

    https://www.youtube.com/watch?v=CEG6xHi5VS8
    Kijk hier maar eens na
    na 0:55 seconde trok ik met mijn voet per ongeluk de stekker er uit
    zodat niemand mij meer hoorde :-(
    maar na 1:29 seconde kwam iemand en stopte de stekker er weer in :-)

    of ik moest met de kerst in een kerk spelen
    instrumentaal , dus ik een soort Lijstje gemaakt
    met nummers die ik wou spelen
    wat zegt meneer pastoor
    zo nu doen we het ligt uit en iedereen krijgt een kaars
    (nou ik dus niet) (moet gitaar spelen en twee dingen tegelijk gaat slecht)
    totaal Donker ik zag Niets meer
    ik zweette als de ........
    Blind Gitaar spelen ! maar gewoon door spelen als of er niks aan de hand was :-))
    maar goed toch nog gehaald die avond


    wat hebben jullie al mee gemaakt op het podium ??
    of als jullie ergens moesten spelen voor public ??

  6. #606
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Talentenjacht in Kassel (D). Door een behoorlijke sneeuwstorm daar naartoe gereden. Grote zaal en alles was tiptop geregeld. 2 drumkits, eentje voor links- en eentje voor rechtshandige drummers. Optreden ging eigenlijk prima, maar er kwam niet zo heel veel respons, hetgeen achteraf logisch bleek, want het drumstel werd niet versterkt omdat ze vergeten waren het PA om te prikken...... Nee, er was geen enkele mogelijkheid om het later nog een keer te doen, dus zijn we maar gaan drinken. Na een paar uur, mochten we alsnog en hebben het in verschillende staten van dronkenschap alsnog niet al te best gedaan
    Laatst gewijzigd door Erik de Perik; 8 juli 2016 om 21:14

  7. #607
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 oktober 2008
    Locatie
    Blue Ridge Mountains
    Berichten
    3.033

    Cool

    Ha!
    Het zal in '89 zijn geweest, wij mochten als beloning voor het winnen van de landelijke finale in '88, mee met de Country Time Tournee, in het voorprogramma spelen van Amerikaanse en Canadese acts.
    Hardstikke leuk, maar af en toe erbarmelijke geluidstechniek die er helemaal niets van terecht bracht om een akoestisch trio behoorlijk uit te versterken. Wat is er nou zo moeilijk aan een paar zang- en instrumentmicrofoons?

    Maar ging dat goed, dan liep er wel weer eens wat anders uit de klauw.
    Zoals die keer dat we op een -op zich mooi- buitenpodium speelden, ergens in ZO Brabant, alleen was de vloer wat flexibel.

    Ik speelde toen al als multi instrumentalist en ik weet nog dat ik net de gitaar had omgehangen, toen ik een geweldige klap achter mij hoorde. Er was iemand aan de zijkant achter het podium opgelopen en precies de verkeerde vloerplank was dus doorgebogen....
    De standaard met mijn banjo was voorover gekukeld -vanuit een positie met het instrument 30 graden naar achteren hellend!- BAM!!!
    De hele schade bleek de kam die plat tussen de snaren en het vel zat...
    Normaal breekt bij banjo's bij zo'n val door de massatraagheid en de snaarspanning altijd het 'peghead' af, omdat direct achter de 'nut' de hals het dunst is. Ik kwam er dus goed van af.
    Even de kam rechtop gezet, gestemd, geintoneerd en we konden weer verder.

    Maar je staat wel voor paal....
    Laatst gewijzigd door RB-1; 8 juli 2016 om 23:12
    Er groeit zelfs Bluegrass in mijn voortuin.

  8. #608
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    Okay.. het zal 1980 of 1981 zijn geweest... De band waarin ik toen speelde had z'n wortels in 'een' Goois dorp (waar ik zelf niet vandaan kom) en dat dorp had een zustergemeente in Duitsland in de buurt van Frankfurt (ik noem geen namen; stel je voor dat het verhaal herkend wordt...). Binnen het kader van de 'jumelage' ging het met een aantal touringcars naar het Duitse zusterdorp, inclusief twee bands uit dat Gooise dorp (de andere band was de band waarin de broer van 'onze' drummer speelde) ... De beide bands zouden twee avonden optreden in het lokale parochiehuis.... Wij maakten gebrulk van de de backline van 'de groep van broer'. De volgorde ben ik even kwijt maar naar mij bij staat: de eerste avond speelde ik over een...VOX AC 30 en halverwege de set stierf die af.....Dead as a doornail. De rest van de band speelde stug door maar ik stond letterlijk met m'n handen in m'n haar gekke bekken te trekken.. de eigenaar van de VOX zat met z'n maten in de kleedkamer de toren bierkratten die was klaargezet te consumeren... dus die werd met hulp van het publiek terug de zaal ingeroepen...... wat er mis was gegaan is me nooit verteld maar na een paar minuten laten konden we verder.... Afgang 1. Sinds die tijd wil ik (als ik het ff kan voorkomen) niet meer op backline van anderen spelen.

    Tweede avond: tegen het eind van de set sloegen m'n oren dicht. Zoiets als wanneer je hoogteverschillen overbrugt en je oren 'plop' zeggen, maar dan erger en m'n oren deden ook geen 'plop'.. het was alsof er een prop was in m'n oren zat. Ik zal wel te dicht bij de drummer gestaan hebben want die mepte niet alleen superstrak maar ook loeihard. De rest van de set hoorde ik zowat niks en heb ik puur op geheugen de partijen gespeeld.... no fun ....
    Laatst gewijzigd door MikeD; 9 juli 2016 om 13:03
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  9. #609

    Standaard

    Ik ben zelf qua knulligheden nooit verder gekomen dan idd eens een snoer dat er uit floepte of een gitaarband die los schoot.

    Maar wel hilarisch: we traden een keer op en toen was onze bassist..... zijn bas vergeten!
    Hahahahahaha, is een klassieker geworden. (ik moet nu ik dit schrijf gewoon weer lachen)
    Laatst gewijzigd door JGD; 17 juli 2016 om 10:41

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top