Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 maart 2002
    Locatie
    Oudewater
    Berichten
    231

    Standaard Dimarzio ToneZone vs. Gibson 500T

    Wie kan deze elemetnen evn vergelijken (geluid, output, stijl) alle verschillen + kritiek over beide elementen zijn welkom

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 maart 2002
    Locatie
    Oudewater
    Berichten
    231

    Standaard

    Doe maar een Evolution brug bij de vergelijking...weet ik daar ook meteen meer over

  3. #3

    Standaard

    Ik heb het standaard Ibanez brugelement van mijn Ibanez RG vervangen door een DiMarzio Evolution...klinkt lekker strak en fel, maar ik zou het niet nog eens doen. In mijn JS1000 zitten een DiMarzio Fred en Paf Pro, en die klinken een stuk beter...voller en warmer, veel meer verschillende geluidmogelijkheden. Die Evolution zingt ook snel rond over mijn Engl Powerball. Ik ben wel benieuwd naar de Tone Zone, eerlijk gezegd.

  4. #4

    Standaard

    zijn gewoon heel verschillende elementen. de tonezone is super veel output, de 500T is een classic.

    ik zou het niet weten, ligt aan je stijl. tonezone is voor metal, vai/satriani, etc heel geschikt, terwqijl de 500t meer voor de klassieke gibson sound gaat. is dus puut wat je wil.

    de 500t is gewoon heel warm, boterig en vet, terwijl de tonezone heel erg snijd en schreeuwt.
    You're not drunk if you can lie on the floor without holding on."
    -- Dean Martin

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Noord Brabant
    Berichten
    2.687

    Standaard

    check ook even de steve's special van Dimarzio, tone zone is zeer de moeite waard!

  6. #6

    Standaard

    de 500t was toch juist een high output element, tenminste, voor zover ik me dat herinner....

    Harrald

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 januari 2003
    Locatie
    Papendrecht
    Berichten
    1.566

    Standaard

    klopt, die dingen worden vaak in explorers gestopt samen met een 496r
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hoofd
    lang haar, bakkebaarden, Les Paul en een Marshall, hoe rock & roll wil je zijn

  8. #8

    Standaard

    Niet alleen in explorers, bijna elke Gibson model heeft wel een uitvoering met een 500T bij de brug. Ik zou het geluid ook niet warm en boterig noemen, daarbij denk ik dan meteen aan een lekkere jazz-klank en dat heeft ie absoluut niet. Het is een element met hoge output idd en redelijk agressief en fel.

    btw: hoe klinkt boterig?

  9. #9

    Standaard

    boterig zou ik omschrijven als ongedefinieerd...
    Gear: 357 toetsen, 35 snaren
    Mijn soloproject:Returning Dream op last.fm Returning Dream Myspace
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic
    ¡doʞ u,z do p1ǝɹǝʍ ǝp sı ʇǝɥ
    Te koop: H&K Attax 100 3 kanaals versterker, incl. footswitch

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 maart 2002
    Locatie
    Oudewater
    Berichten
    231

    Standaard

    De 500T is idd high output en voor mijn smaak een beetje schel...vandaar dat ik naar een ander bridge p zocht... de tonezone scheen wat donkerder te klinken.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top