Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 39
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 juni 2002
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    1.500

    Standaard Wat moet een 2ehands Fender Twin Reverb uit 1969 krijgen?

    Ik sta op het punt een versterker van iemand over te nemen.
    Nu vind ik het nogal riskant een versterker van +30 jaar over te nemen.
    Wat zou de versterker moeten kosten, en welke risico's loop ik?

    Alvast bedankt
    Gezocht: Zanger gitarist!

    Zie www.flattyres.nl mail naar daniel@flattyres.nl

  2. #2
    basswasp
    Guest

    Standaard

    Wat is te verwachten kwa betrouwbaarheid?
    Is het noodzakelijk dat de electronica nakeken is?
    Wat liever: een 2e hands DeVille of een 2e hands Twin Reverb voor hetzelfde geld?

    Alvast bedankt

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 september 2001
    Locatie
    maastricht
    Berichten
    753

    Standaard

    grammaticaal vreemde kop van deze topic
    beer, blues & babes
    www.philbee.com

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 september 2001
    Locatie
    maastricht
    Berichten
    753

    Standaard

    maar dan serieus, als je er zelf niet genoeg verstand van hebt: afblijven, of iemand meenemen die er wel verstand van heeft, beschouw het als een 2e (of 5e) hands auto.

    Er zullen na mij zeker enkele techneuten posten, PeeVee, Al, Steavis, Jay, die zo'n versterker best onderhanden zouden willen nemen, als ie klaar is ist een beest.
    beer, blues & babes
    www.philbee.com

  5. #5
    Banned
    Geregistreerd
    21 april 2001
    Locatie
    Emmerich
    Berichten
    1.122

    Standaard Re: Wat moet een 2ehands Fender Twin Reverb uit 1969 krijgen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hempo
    Ik sta op het punt een versterker van iemand over te nemen.
    Nu vind ik het nogal riskant een versterker van +30 jaar over te nemen.
    Wat zou de versterker moeten kosten, en welke risico's loop ik?

    Alvast bedankt
    Het belangrijkst is wat je betaalt --> voor 100 euro stel je geen eisen. Voor 1000 moet alles in orde zijn.

    Belangrijk is dat de goede trafo's er zijn en dat de versterker in een redelijk goede originele staat is. Omdat het een silverface is heb je daarin wat meer marge dan bij een oudere blackface --> het kan een pre zijn dat b.v. alle tooncondensatoren zijn vervangen omdat in die tijd vaak een slechte kwaliteit werd gebruikt (choc drops). Daar moet je bij een bf niet aan denken. Enige expertise om dat te constateren heb je wel nodig.

    Houd er rekening mee dat je met een oude amp de kans loopt enkele zaken tegen te komen die de tand des tijds hebben gevoeld: buizen, elco's en soms ook afgeragde speakers. --> Gaat geld kosten om dat weer top te krijgen.

    Meestal ben je een bedrag tussen de 100 en 200 Euro kwijt om een oude amp te laten servicen.

    Als de amp helemaal fris en gezond is heb je iets wat echt goed in zijn genre is en waar je heel lang plezier van kan hebben. Kwalitatief zal de amp vrijwel niet te kloppen zijn door de hedendaagse produktie amps. Eigenlijk kunnen alleen de dure handgemaakte boutique amps van tegenwoordig in sommige gevallen die oude standaard nog halen, dit ter vergelijking prijs/kwaliteit.

    Al

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 januari 2003
    Locatie
    Druten
    Berichten
    1.663

    Standaard Re: Wat moet een 2ehands Fender Twin Reverb uit 1969 krijgen

    Reagerend op de "kop" van het bericht zou ik zeggen:

    - Nieuwe filtercaps
    - Nieuwe kathode bypass caps
    - Nieuwe neg. bias Voltage supply elco('s)
    - Evt. nieuwe weerstanden (b.v. plate load) indien meer dan 10% afwijkend van wat er op staat

    Verder die afschuwelijks caps van eindbuizen naar aarde weghalen en nog wat "modjes"

    Dan heeft die '69 Twin wel gekregen wat ie nodig heeft zou ik zeggen... Al is the man to see als je dit wilt laten doen. Zeer begenadigd en deskundig amp-tech met redelijke prijzen.
    TK: Mesa Boogie Studio Series .22 €400

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 juni 2002
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    1.500

    Standaard

    he mensen, bedankt.
    Hij vraagt er 700 voor. Maar alles was in orde volgens die vent. Kan ik niet gewoon samen met die gast naar een of andere techneut stappen en dan hem de eventuele onkosten laten dokken. Ik bedoel: hij beweert dat t allemaal oke is.

    groeten, Hempo
    Gezocht: Zanger gitarist!

    Zie www.flattyres.nl mail naar daniel@flattyres.nl

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 januari 2003
    Locatie
    Druten
    Berichten
    1.663

    Standaard

    Die verkoper bedoelt waarschijnlijk dat de versterker nog wel "in orde" klinkt c.q. het nog prima doet. Oude filtercaps zijn meestal ook nog wel "OK" maar moeten na 25 - 30 jaar echt vervangen worden, electrolyt is dan "uitgedroogd", ze hebben niet meer de capaciteit die ze zouden moeten hebben (amp klinkt daardoor wat softer, minder strak) en kunnen gaan "doorslaan" met alle nare gevolgen van dien (uiteindelijk kortsluiting >> power trafo doorgebrand). Ook het feit dat ie "het nog prima doet" zegt niets over de originaliteit van de trafo's. In ieder geval even speuren naar de serienummers van de trafo's die beginnen met "606" (vraag het die verkoper), staan aan onder- of zijkant van de trafo's. Serienummer van grote zwarte (power) trafo, grote output trafo, kleine choke en hele kleine reverb trafootje. Laat hier maar even weten...

    Grote kans dat de trafo's gewoon netjes origineel zijn. Reken wel gewoon op een 100 - 200 Euro kosten voor recap en service beurt. De speakers uit die tijd zijn ook niet fantastisch, dus daar zou je misschien ook nog een budget voor moeten reserveren, maar dat kan ook altijd later nog.

    Als die verkoper zegt dat recap en service beurt al is uitgevoerd, dan kan hij je zeker en vast een factuur laten zien met specificatie van werkzaamheden. Kan ie dat niet, dan kletst ie uit z'n nek.

    De kosten voor recap en servicebeurt verhaal je overigens meestal niet op de verkoper (de amp is immers "in orde"), je moet gewoon voor jezelf een budget reserveren. Ik denk dat 700 een redelijke prijs is (vermits het geen 135W UL Twin is, vraag aan de verkoper even wat er bij de speaker uitgang staat, 100W of 135W).
    TK: Mesa Boogie Studio Series .22 €400

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 september 2001
    Locatie
    maastricht
    Berichten
    753

    Standaard

    voor 700 heb je nog een marge, voor een 69-er
    beer, blues & babes
    www.philbee.com

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 april 2003
    Locatie
    brugge (student in gent)
    Berichten
    2.705

    Standaard

    http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI...5&category=621




    (ok mss is het een UL maar mss toch een informeren?)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top