Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 21
    Senior Member

Standaard Hudson Broadcast probleem

Mijn Hudson Broadcast kloon is stuk. Ik denk dat ik tijdens het experimenteren met synths een foute voeding heb gebruikt en misschien iets heb verbrand. Er komt nog wel geluid door als ik de snaren stevig aan sla, maar het klinkt brokkelig en als het effect van een stervende batterij. Iemand van jullie een idee wat dat zou kunnen zijn?

Ik kan een beetje solderen, maar weet niet welk component ik zou moeten vervangen...

Senior Member

Standaard

Vaak bij aansluiting verkeerdevoeding, zoals je zelf aangeeft, kan het de diode zijn aan de plus kant van de voedings ingang. De echte kenners kunnen het waarschijnlijk beter uitleggen, maar die diode zit er vaak voor de veiligheid van de rest van het circuit in het pedaaltje.

Bij een te hoge spanning of verkeerde polariteit gaat de diode stuk, en dient als een soort van zekering.

Ik ben er ook niet handig mee, kan een beetje solderen, en heb dit gelezen op een forum van zelfbouwers een poos terug.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door miyaru Bekijk bericht
    Vaak bij aansluiting verkeerdevoeding, zoals je zelf aangeeft, kan het de diode zijn aan de plus kant van de voedings ingang. De echte kenners kunnen het waarschijnlijk beter uitleggen, maar die diode zit er vaak voor de veiligheid van de rest van het circuit in het pedaaltje.

Bij een te hoge spanning of verkeerde polariteit gaat de diode stuk, en dient als een soort van zekering.

Ik ben er ook niet handig mee, kan een beetje solderen, en heb dit gelezen op een forum van zelfbouwers een poos terug.
    Hey bedankt! Da's al nuttig. Weten we of de Broadcast zo'n "veiligheidsdiode" heeft? Ik moet een schema zien te vinden dan...

Senior Member

Standaard

Ik denk dat als die diode kapot is dat er dan helemaal geen geluid meer door komt. Circuit krijgt dan geen stroom meer. Maar zo goed weet ik het ook niet.

Als het toevallig de skywave germanium drive van aion zou je eens kunnen kijken of de D1 op het kleine PCB waar ook de footswitch opzit kapot is

https://aionfx.com/project/skywave-germanium-drive/

Senior Member

Standaard

Bedankt! Heb het eens bekeken. Ik vrees dat ik eerst eens zo'n plan moet leren lezen .
    Het vervelende is dat ik de gegevens van de bouwer van deze kloon kwijt ben, anders zou ik hem contacteren. Zijn soldeerwerk ziet er prachtig uit!

Senior Member

Standaard

Dat is geen ‘plan’ maar een exacte weergave van de print met een componentenlijst. D1 is een Schottkey diode die specifiek tegen ompoling gebruikt wordt. Je kunt ‘m doormeten, bij defect zal ie beide kanten op geen stroom doorlaten of je waagt de gok van 15 cent en vervangt ‘m.

Senior Member

Standaard

Ok, nu begrijp ik wat jullie bedoelen: roger suggereerde dat het misschien de kit van Aionfx was, maar da's niet zo. De bouwer heeft hem 1 op 1 nagebouwd. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat die diode er niet inzit, alleen kan ik de Aionfx print niet gebruiken als plattegrond. Ik heb een foto toegevoegd van de bouw...

https://tinypic.host/image/Broadcast-3000px.3i0USc

Senior Member

Standaard

Ik zie, op de twee leds na, helemaal geen diodes.

Senior Member

Standaard

Ik denk dat ik de diode gevonden heb. Ik volgde het rode draadje vanuit de voedings ingang en kwam deze tegen, die lijkt op een schottkey diode zoals ik ze tegenkom op internet...

https://tinypic.host/image/DSC3700.3v3Qjz

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ellisvertellis Bekijk bericht
    Ik denk dat ik de diode gevonden heb. Ik volgde het rode draadje vanuit de voedings ingang en kwam deze tegen, die lijkt op een schottkey diode zoals ik ze tegenkom op internet...

https://tinypic.host/image/DSC3700.3v3Qjz
    klopt, daar zit er 1
    maar even foto 1 binnenkant van de voeding, draad rood en zwart zitten dicht bij elkaar lijkt het
    en plug de jacks eens in de jackaansluiting en kijk of geen draden van de potmeter de jacks raken.
    ps, ik heb het probleem wat jij hebt ook in een gitaar, brakke schakelaar

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten