Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 21
    Senior Member

Standaard HNGD Ibanez GRGR131EX-BKF

Ik heb eigenlijk alleen maar Premium en Prestige Ibanez gitaren. De GIO lijn (goedkopere lijn voor beginners min of meer) kreeg de laatste tijd zovee goede reviews. Maar goed, vaak van beginnende gitaristen, wiens reviews je dan toch met een slag om de arm moet nemen. Toen ik deze GRGR131 zag vond ik m dusdanig mooi en metal dat ik dacht hmmmm, toch maar reviews tsjekken. Daar zaten een paar tussen die ik wel vertrouwde. De gitaar besteld en man man man wat een kwaliteit voor dit bedrag. Kostte 236 EUR en had zo een gitaar van 600 - 700 EUR kunnen zijn. Bespeelbaarheid is altijd wel goed bij Ibanez dus belangrijkste voor mij was/is tuning stability en die is gewoon goed. Afwerking ditto. Wordt nu een Seymour Duncan Distortion brugelement ingezet en dan heb ik een geweldige nieuwe gitaar erbij. Aanrader!

Senior Member

Standaard

Gratuliere! Eigenlijk wordt er nauwelijks nog slecht beginnersspul gemaakt. Ook bij Yamaha kan je je wat dit betreft geen buil vallen. Squier net zo.

Senior Member

Standaard

Yamaha inderdaad decennia geleden beginnerssspul gespeeld, was toen echt al erg goed (vond ik als beginner huhuh). Maar van Ibanez hoorde ik in t begin wel slechte verhalen en de meeste, recente reviews geven ook echt aan dat ze hun game flink geupped hebben in goed Nederlands. Blij mee

Senior Member

Standaard

Felicitades Fu! In de late 70-er jaren ooit een ‘Nederlandse’ Ibi gekocht (Gerrinez). Met de wetenschap van later bedacht ik me dat de pups niet veel voorstelden, maar op de hardware, body en neck was volstrekt niets aan te merken. Ik weet dus niet wat jij bedoelt met ‘in het begin’...
    Anyway, happy playing!
    “U lijk sprekend op me moeder. Die heb precies zo’n stoel”
    Van Kooten & De Bie

Senior Member

Standaard

Het is nog altijd geheim wat die Gerrinez gitaren eigenlijk waren. Ik zie ze nog hangen daar bij Gerritsen. Heerlijk hoek was dat zo met Servaas erbij.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Het is nog altijd geheim wat die Gerrinez gitaren eigenlijk waren. Ik zie ze nog hangen daar bij Gerritsen. Heerlijk hoek was dat zo met Servaas erbij.
    Ja, en later ook nog even met Rock Palace, schuin aan de overkant: smullen!
    Zelfs al waren het van oorsprong geen Ibi’s; als je als fabrikant en/of verkoper dat wel lijkt te suggereren, dan moet Ibanez toen al een noemenswaardige naam hebben gehad, anders vernoem je je gitaren niet zo.
    Waarmee ik eigenlijk wil zeggen dat Ibanez dus al heel lang goede gitaren maakt, en die slechte verhalen, die Fu kennelijk heeft gehoord, meer pasten in de tijdgeest (‘goedkope Japanse imitatie zooi’) dan dat ze op waarheid berustten. Beetje het oordeel dat alle Japanse producten aanvankelijk ten deel viel.
    Laatst gewijzigd door Fobo; 1 februari 2025 om 00:00
    Van Kooten & De Bie

Senior Member

Standaard

Haha ja dat waren nog eens tijden!!

Maar Fu heeft helemaal gelijk, veel Ibanezen waren en zijn nog steeds niet oké. Wat vreemd is, want ze komen uit allerlei fabrieken en niet één heeft er Ibanez op de gevel staan. Hoe zou dat dan komen...??

Melancholie
    Laatst gewijzigd door Erik de Perik; 1 februari 2025 om 00:14

Senior Member

Standaard

Ibanez is een contractor, die bestellen hun gitaren uit diverse fabrieken,
    wel een tijdje een soort speedshop in de US gehad waar artiesten hun signature konden vormgeven (die daarna als productiemodel uit Japan kwamen)

In de tijd van Gerinzez konden winkels hun eigen lijn bij Ibanez bestellen, dat kwam dan voornamelijk van Fujigen. Meestal hield het niet meer in dan een ander kleurtje of ander logo.
    Was dit nuttig? Y/N

mijn algoritme snapt mij niet

Senior Member

Standaard

Nou ja, Fobo en co, ik doelde niet persé op el cheapo Ibanezzen zelf, maar specifiek op de GIO lijn. Die kreeg toch wel wat mindere reviews, en de recentere reviews geven toch wel aan dat de kwaliteit omhoog is gegaan. Misschien idd een andere fabriek oid. Maar topkwaliteit is het wel.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Maar topkwaliteit is het wel.
    En daar gaat het tenslotte om.
    Van Kooten & De Bie

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten