Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11

Standaard Late To The Party (old school shred instrumental)

Dit nummer heb ik geschreven toen ik 20 was en veel naar oa Jason Becker luisterde. Er is destijds een rammelende demo van gemaakt, maar ik wilde het altijd nog eens een keer goed opnemen. Hier zijn we dan, 27 (!) jaar later. En ik vind het NOG STEEDS lastig te spelen, haha. Vooral de 40 seconden durende sweeppickingsectie is een slijtageslag.
    Deze track had eerst een andere titel, maar het heet nu 'Late To The Party'. Toepasselijk omdat enerzijds de hoogtijdagen van dit soort gitaarspel al ver achter ons liggen (behalve voor liefhebbers ) en anderzijds omdat het zo lang heeft geduurd totdat ik het heropnam. Anyway, old skool melodic shred, let's go!

https://youtu.be/9NmLMhOnbI4

Senior Member

Standaard

Ik vind het vooral knap, meer eerlijk gezegd niet.
    “U lijk sprekend op me moeder. Die heb precies zo’n stoel”
    Van Kooten & De Bie

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Ik vind het vooral knap, meer eerlijk gezegd niet.
    Dat mag, tof dat je de moeite hebt genomen om te luisteren!

Standaard

Helaas is Zoon van Piet al een flinke tijd terug overleden.
    Met hem hield ik het fort staande dat solo’s overschat zijn. Zeker die die alleen met cursus steno luisteren tot je en nemen zijn.

Het lied Katrina II is het meest recente lied dat ik heb gepost dat nog duidelijk hing aan die traditie. Geen solo’s, en deel II is ook aan Peer opgedragen.

Ik ben blij dat ik naar je post ben gaan luisteren en neem mijn pet voor je af. Ik kan het niet, ambieer het niet, maar ben blij dat er nog lui zijn die vanuit een andere hoek muziek maken. Het zou anders reet saai worden hè?
    En in gedachten adem ik iedere adem met je mee in dat stukje waarin het allemaal loos gaat.

Heel bijzonder!
    En op zijn Amerikaans: Thank you for posting.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Helaas is Zoon van Piet al een flinke tijd terug overleden.
    Met hem hield ik het fort staande dat solo’s overschat zijn. Zeker die die alleen met cursus steno luisteren tot je en nemen zijn.

Het lied Katrina II is het meest recente lied dat ik heb gepost dat nog duidelijk hing aan die traditie. Geen solo’s, en deel II is ook aan Peer opgedragen.

Ik ben blij dat ik naar je post ben gaan luisteren en neem mijn pet voor je af. Ik kan het niet, ambieer het niet, maar ben blij dat er nog lui zijn die vanuit een andere hoek muziek maken. Het zou anders reet saai worden hè?
    En in gedachten adem ik iedere adem met je mee in dat stukje waarin het allemaal loos gaat.

Heel bijzonder!
    En op zijn Amerikaans: Thank you for posting.
    Vriendelijke groet, Gus
    Ha Gus, dank voor je uitgebreide reactie. Sja dit is echt ouderwets en ik durf wel te zeggen cliché, 'cause its all been done before. Maar ach, het houdt me van de straat
    Mocht je tijd hebben, dan beveel ik je mijn andere recente liedje ook nog aan. Die heet Big Mouth Tiny Heart en staat een draadje of 5, 6 onder deze. Ga ik jouw knutsels die je noemt ook nog ff beluisteren!

Standaard

Niet nodig je te verontschuldigen!
    Mijn muziek grijpt terug op de bril building meiden muziek (net als de Ramones - zou je niet denken hè?) dus veel osuderwetser dan dat wordt het niet.

Met alle robot uniformiteit: leve de verschillen!

Ik ga met plezier weer naar evt volgende van jou luisteren!
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luc-O Bekijk bericht
    Ha Gus, dank voor je uitgebreide reactie. Sja dit is echt ouderwets en ik durf wel te zeggen cliché, 'cause its all been done before. Maar ach, het houdt me van de straat
    Mocht je tijd hebben, dan beveel ik je mijn andere recente liedje ook nog aan. Die heet Big Mouth Tiny Heart en staat een draadje of 5, 6 onder deze. Ga ik jouw knutsels die je noemt ook nog ff beluisteren!
    Gus' reactie ging hoofdzakelijk over Gus.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Gus' reactie ging hoofdzakelijk over Gus.
    Laat die conclusie nou gewoon aan Luc-O
    “U lijk sprekend op me moeder. Die heb precies zo’n stoel”
    Van Kooten & De Bie

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Laat die conclusie nou gewoon aan Luc-O
    Maar dan zou het de mijne niet zijn...!!!

Standaard

Heel knap. Ik zou het willen kunnen (om sporadisch in te zetten).
    Leuk ook om iets zoiets ouds op te pakken en af te maken.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten