Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7

Discussie: Gibson Lifton case

Senior Member

Standaard Gibson Lifton case

Hey lui

Ik kocht een mooie Gibson Les paul Custom shop 58 historic plain top, voor een zeer schappelijke prijs,
    Maar wel zonder de stock brown historic Lifton case. Die Lifton cases zijn erg mooi om te zien, maar ik vind de kwaliteit erg slecht. Daarbij is de prijs voor een nieuw exemplaar erg hoog, tegen de 400 euro.
    Wat is nu verstandig; Genoemde originele ( bij deze gitaar behorende ) Lifton case gaan kopen voor bijna 400 euro. Of voor iets meer dan de helft van die prijs, een Gibson protectorcase, die ik persoonlijk stukken beter vind,
    Bij latere verkoop van de gitaar verwacht ik 'gezeur' wanneer de Lifton er niet bij zit? Of zou dat meevallen en zoek ik het 'te ver'?

Senior Member

Standaard

Jij had er toch ook geen probleem mee waarom zou een toekomstige koper er dan wel problemen mee hebben en dan kan hij toch zelf de keus maken om zo'n koffer te kopen.
    Ik denk dat je het te zwaar ziet. zelf heb ik zoveel mogelijk originle koffers bij de gitaren maar ze staan alleen maar mooi te wezen want ik gebruik ze nooit.
    Je moet je afvragen denk je als je nu 400.00 voor zo'n koffer betaald brengt de gitaar dan ook 400 meer op ik denk van niet je speelt uiteindelijk op de gitaar en de koffer is bijzaak mooi als ie er bij is maar prima bij niet want ze zijn nog te koop.

Senior Member

Standaard

Je koopt een gitaar om op te spelen, niet om een eventuele latere verkoopwaarde op peil te houden. Bovendien, als je een koffer neemt, heb je meer aan een goeie dan aan een barrel.
    “U lijk sprekend op me moeder. Die heb precies zo’n stoel”
    Van Kooten & De Bie

Standaard

ik hoop wel dat je een originele LPC hebt gekocht, met COA. Voor mij zou dat laatste een dealbreaker zijn, niet de case.

Senior Member

Standaard

Ik heb het ook gedaan hoor, oude originele onderdelen zoeken bij je gitaar maar met terugwerkende kracht was dat vrij onzinnig,
    sowieso vanuit een economisch oogpunt, als jij 400 euro voor een Lifton betaalt wil je dat minimaal weer terugkrijgen van de volgende koper wat betekent dat je 400 meer voor je gitaar moet vragen,

er is een reden waarom gitaren vaak in onderdelen verkocht worden he
    Laatst gewijzigd door Pepe; 13 januari 2025 om 23:42
    mijn algoritme snapt mij niet

Senior Member

Standaard

Dank voor de reacties. Ik ga er niet vanuit het aanschafbedrag van 'n koffer voor 400 euro terug te krijgen bij eventuele verkoop Het zou eventueel gezeik in de toekomst bij verkoop kunnen voorkomen.
    Niks beter dan alles origineel dacht ik. Natuurlijk ook prijs afhankelijk
    Ik heb een originele R8 gekocht met tags en COA in perfecte staat. Geweldige gitaar die verlopig niet verkocht zal gaan worden. De deur uit gaat ie wel omdat ik hem gebruik bij optredens en repetities. Ik ga bij nader inzien voor een degelijke case en niet voor de huidige nieuwe Lifton historic. Mede omdat ie sowieso niet hetzelfde is als het exemplaar wat in 2014 bij de R8 geleverd werd. Ook omdat de beschermings kwaliteit te wensen overlaat én omdat de prijs er voor absurd hoog is.
    Laatst gewijzigd door dorrus; 13 januari 2025 om 22:52

Senior Member

Standaard

dubbel sorry

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten