Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13

Standaard HELP distortion pedaal stottert

Ik heb een nieuw distortion pedaal gekocht omdat ik problemen had met mijn vorige 'Joyo Dark Flame' distortion pedaal, maar heb hetzelfde probleem met mijn nieuwe pedaal. Het probleem is, als ik hoge noten snel achter elkaar aan sla, er kleine onderbrekingen ontstaan, het lijkt of het signaal steeds een milliseconde wordt afgekapt/onderbroken, het lijkt op stotteren (ik gebruik geen noise gate maar puur alleen het distortion pedaal)
    Ik heb verschillende adapters (met de goede polariteit), gitaren en kabels gebruikt, en ik heb ze in verschillende versterkers geprobeerd, rechtstreeks in de input maar ook in de FX loop. Het probleem blijft met beide pedalen. Komt iemand dit bekend voor, en hoe los ik dit op?

Alvast bedankt,
    Barry
    Laatst gewijzigd door zoldergitarist; 3 december 2024 om 22:30

Senior Member

Standaard

Ik heb dit nog nooit meegemaakt, niet bij mijzelf en ook niet bij anderen. Ik neem aan dat je de gebruikelijke dingen al geprobeerd hebt, zoals een aardlus uitsluiten, een batterij in plaats van een voeding?

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik heb dit nog nooit meegemaakt, niet bij mijzelf en ook niet bij anderen. Ik neem aan dat je de gebruikelijke dingen al geprobeerd hebt, zoals een aardlus uitsluiten, een batterij in plaats van een voeding?
    Hey Erik,
    Bedankt voor je reactie maar een aardlus? (zal het eens opzoeken) een batterij is in de meeste gevallen niet meer mogelijk bij mij ook niet helaas.

Groeten Barry

Senior Member

Standaard

Het gebeurt alleen bij hoge tonen? Dat is wel heel apart.

Als ik het goed begrijp treedt het niet op wanneer je distortion pedal uit staat? Er zit niks digitaals in je signaalketen waar misschien toch een of andere vorm van noise gate in zit? Heb je misschien een opname van het effect?

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door Rinze; 4 december 2024 om 14:48
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Het gebeurt alleen bij hoge tonen? Dat is wel heel apart.

Als ik het goed begrijp treedt het niet op wanneer je distortion pedal uit staat? Er zit niks digitaals in je signaalketen waar misschien toch een of andere vorm van noise gate in zit? Heb je misschien een opname van het effect?

Nee alleen als hij aan staat, ik heb alles uit het stekkerblok verwijderd zoals wifi stekkers e.d.
    Ik heb hier wel een opname van.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zoldergitarist Bekijk bericht
    Nee alleen als hij aan staat, ik heb alles uit het stekkerblok verwijderd zoals wifi stekkers e.d.
    Ik heb hier wel een opname van.
    Maar als je het betreffende pedaal weg haalt is het probleem weg? Aangezien het bij beide pedalen op treedt lijkt het mij logisch dat het niet aan de pedalen op zich ligt..

Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

Standaard

Maar als je het betreffende pedaal weg haalt is het probleem weg? Aangezien het bij beide pedalen op treedt lijkt het mij logisch dat het niet aan de pedalen op zich ligt..

Ben er achter wat het is. Op de versterker heb ik de bas op max staan maar op beide pedalen ook. Waarschijnlijk botst dat op de één of andere manier. Heb de bas op de pedalen terug geschroefd naar 12 uur, en nu is het goed. Zodra ik op pedalen de bas omhoog gooi, begint het gestotter weer (vooral bij het soleren in E op de hoge snaren) dus bij deze is het probleem opgelost.
    In ieder geval bedankt voor het mee denken!

Groet Barry

Standaard

Ik ben nog even aan het zoeken geweest op YouTube en heb een demo gevonden waarbij degene de bas van het pedaal demonstreert. Op 5:34min hoor je precies wat ik bedoel.
    https://www.youtube.com/watch?v=ZPp_UsoypA4
    Laatst gewijzigd door zoldergitarist; 4 december 2024 om 20:05

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zoldergitarist Bekijk bericht
    Ben er achter wat het is. Op de versterker heb ik de bas op max staan maar op beide pedalen ook. Waarschijnlijk botst dat op de één of andere manier. Heb de bas op de pedalen terug geschroefd naar 12 uur, en nu is het goed. Zodra ik op pedalen de bas omhoog gooi, begint het gestotter weer (vooral bij het soleren in E op de hoge snaren) dus bij deze is het probleem opgelost.
    In ieder geval bedankt voor het mee denken!

Groet Barry
    Mooi dat het opgelost is. Versterker of speaker die over zijn nek gaat, kan soms leuke effecten geven. Heb je dan niet een enorme brei in het laag?

Ik kan de bas pot op de meeste versterkers niet verder dan half open zetten en dan gebruik ik nog een overdrive om het laag strak te trekken.. Zal mijn lompe aanslag techniek wel zijn.

Standaard

Mooi dat het opgelost is. Versterker of speaker die over zijn nek gaat, kan soms leuke effecten geven. Heb je dan niet een enorme brei in het laag?

Ik kan de bas pot op de meeste versterkers niet verder dan half open zetten en dan gebruik ik nog een overdrive om het laag strak te trekken.. Zal mijn lompe aanslag techniek wel zijn.

Nee ik heb geen enorm laag daarom heb ik de bas ook vol open staan, Ik heb namelijk een Marshall Origin 50H deze zijn niet zo bassig.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten