Mijn vraag is , waarom zitten de intonatieschroefjes naar de elementen gekeerd. Je zou denken dat als ze naar het staartstuk : keken: ze makkelijker te verdraaien zijn.
Mijn vraag is , waarom zitten de intonatieschroefjes naar de elementen gekeerd. Je zou denken dat als ze naar het staartstuk : keken: ze makkelijker te verdraaien zijn.
Ben altijd met muziek bezig, vroeger in een bandje gezeten als drummer. Favoriete artiest Jimi Hendrix, Roy Buchanan, Joe Bonamassa, Santana en div. blues-rock gitaristen./ Bezit een Samick Artist (korea) met Gibson 57 en 57+ elementen met aangepaste electronica van de gitaar. Een Peavey VK 50 combo en veel effect pedalen
Hoi hoi
Ik heb die vraag ook gesteld.
Volgens mij is er niets tegen om de brug om te keren. Hoef je ook niet nodeloos met schroevendraaiers over het magnetische veld van de pups te zwaaien.
Mijn antwoord dus: heb mijn bruggen daar waar van toepassing omgedraaid.
Succces.
Vriendelijke groet, Gus
In Tartiflette we trust…..
Goede vraag. Als je vanaf 0 begint kan je de brug, als het een TOM stijl is, zo draaien als je wilt so yeah.
Let op dat als de zadels ingevijld z ijn en je de brug helemaal om draait, je mogelijk de zadels wilt verwisselen tussen E en e en A en B.
Ik heb dat ook altijd stom gevonden ik denk als je het aan de makers vraagt dat ze zeggen daar komen we op terug maar een logisch beredeneert antwoord zullen ze niet kunnen geven dan dat hebben we altijd zo gedaan.
Ik heb er ook aan gedacht om ze om te draaien meer nog niet aangedurft. Nu wel. het makkleijkste is dan bij snaren wisselen anders is het weer zo'n gedoe.
Volgens mij ligt het verschil aan het soort brug; Nashville of ABR-1. Bij de laatste zitten de stelschroeven aan de kant van de pups.
Bij een abr-1 kunnen de snaren, afhankelijk van overige instelling zoals hoogte van staartstuk, de kopjes van de schroeven raken door de mate van afbuiging van de snaren. Zelf vind ik het ook iets makkelijker om bij de schroefjes vanaf element zijde te komen op mijn Nashville brug. Iets meer ruimte omdat de snaar minder in de weg zit.
Door de brug te draaien kan je bij sommige de regelnuts iets verder naar achter zetten indien het nodig is.
Favorieten/bladwijzers