Snel op MP dat ding, nu die werkt; het is geen echte liefde voor je.
Snel op MP dat ding, nu die werkt; het is geen echte liefde voor je.
haha we gaan het zien. Nu een paar repetities mee gedaan en ik merk dat ik 'm dan toch wel weer ga waarderen als ik weer een beetje aan de neck etc aan het wennen ben.
Dat die nu standaard in de huiskamer staat ipv op een wat koudere zolder lijkt de stemvastheid ook wel ten goede te komen.
Nou, vorige week toch maar gekozen voor een compleet nieuwe wiring. De potmeters kraakte behoorlijk dus die gingen sowieso richting hun eindfase en ik vond het altijd al kutpots omdat ze van 10 - 4 bijna niks deden en dan draai je niet ff snel wat bij.
Denk liniaire potmeters voor volume gebruikt door Gibson...?
Ik liet bij het wegbrengen in de winkel vallen dat ik toch altijd een beetje een haat/liefde verhouding met die gitaar heb gehad en dat ik afgezien van (gebrek aan) ergonomie en het snelle ontstemmen. Bob van Guitarfactory beweerde dat een Gibson prima stemvast te krijgen is bij goede afstelling dus ik dacht, niet geschoten... Ik zou willen zeggen dat ik positief verrast ben, maar het is meer verbaasd eigenlijk.
Heb 'm sinds zaterdag terug en zelfs na een uitgebreide GibSunday blijft die al dagen goed in tune.
Omdat ik mede door een nieuwe band sowieso na een hele tijd weer intensief op die LP ging spelen begint de ergonomie al wel te wennen en nu die ook nog eens super is afgesteld en om stemming blijft wordt het misschien wel pure liefde haha
Laatst gewijzigd door Da Vinci; 3 december 2024 om 16:29
Sommige dingen veranderen ook. Ik begon met Gibsons, stapte over op Superstrats en inmiddels maakt het mij allemaal wat minder uit.
Ah good for you!
Scheelt weer een bom duiten.
En weinig leukers dan weer verliefd worden op je eigen gear.
Bijkomstig...
Ik ken aardig wat mensen die hun eigen gitaren afstellen en klein onderhoud verrichten die erg tevreden zijn over hun werk.
Ik ben dat over mezelf minder, en ga altijd naar Luthiers in Den Bosch.
En ik denk vaak dat mijn gitaar spelende maatjes dat beter ook zouden doen.
Maar iedereen in zijn waarde laten enzo he.
Oh nee, als een gitaar niet geintoneerd is, heel simpel, tuner en een schroevendraaiertje. Octaaf zuiver afstellen. Je moet alleen de andere kant op draaien dan je denkt.
Het is alleen jammer dat zo'n goede afsteller meestal een eind weg zit. en als je gepensioneerd bent heb je al zo weing tijd.
Ik vind de gitaarfactory ook een fijne zaak heb altijd contact met Francois. Bob ken ik niet.
zal mijn gibson met robot tuners daar ook eens brengen voor afstellen en nieuwe snaren dat vind ik nogal een gedoe op dezee gitaar.
Favorieten/bladwijzers