Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14

Discussie: Advies snaren

Standaard Advies snaren

Ik zoek helder klinkende gitaar snaren voor mijn Fender Stratocaster Standard USA. Pickups zijn Fat 50's. Momenteel gebruik ik Ernie Ball Paradigm strings 10-46. Die bevallen mij qua geluid goed maar merk dat de helderheid toch snel minder wordt. Heeft iemand tips/advies welke snaren helder blijven?

Standaard

Ikzelf ben happy met 0.10 stainless steel van Fender. Die snaren gebruik ik voor al mijn gitaren. Voor mijn bassen ook stainless steel.

Ten eerste omdat ze knijter helder zijn (de omwonden).
    Ten tweede, het is al 15 of langer verboden sieraden te verkopen in de EU, die zijn gecoat met het spul waar 95% van onze snaren mee gewonden.

Het zijn dus Fender 350R stainless steels.
    Helderder, geen allergische reacties.
    Ik zeg kat in het bakkie.
    Kijk wel even naar de prijsverschillen. Die liegen er niet om.
    Ik bestel ze per 10 of 12 sets. Voor het laatst (dacht ik) bij Thoman.nl.

Laat maar horen wat je hebt gedaan.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

Senior Member

Standaard

Gecoate snaren vb. Elixir.

Standaard

Dank voor jullie tips en advies!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Ikzelf ben happy met 0.10 stainless steel van Fender. Die snaren gebruik ik voor al mijn gitaren. Voor mijn bassen ook stainless steel.

Ten eerste omdat ze knijter helder zijn (de omwonden).
    Ten tweede, het is al 15 of langer verboden sieraden te verkopen in de EU, die zijn gecoat met het spul waar 95% van onze snaren mee gewonden.

Het zijn dus Fender 350R stainless steels.
    Helderder, geen allergische reacties.
    Ik zeg kat in het bakkie.
    Kijk wel even naar de prijsverschillen. Die liegen er niet om.
    Ik bestel ze per 10 of 12 sets. Voor het laatst (dacht ik) bij Thoman.nl.

Laat maar horen wat je hebt gedaan.
    Vriendelijke groet, Gus
    Ik lees ook dat Stainless Steel je fretten consumeert. Heb je daar ook ervaring mee?

Standaard

Over gecoatte snaren, ik lees dat D'addario een nieuwe superdunne coating heeft die haast voelt als een gewone, de XS.
    Iemand daar ervaring mee? Ik hoor dat die dingen nogal eens breken, wat ik raar zou vinden voor een D'addario.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cruncher Bekijk bericht
    Ik lees ook dat Stainless Steel je fretten consumeert. Heb je daar ook ervaring mee?
    Ik persoonlijk ben altijd een beetje voorzichtig met wat men zegt.
    Men zegt altijd dat je vette vis moet eten. Dat is zo goed voor de gezondheid.
    Stel maar eens op neutrale toon aan een bioloog de vraag waar de meeste levende wezens hun afvalstoffen in opslaan. Want opslaan is immuniteit, anders raken ze vergiftigd.
    Alle mensen en alle vissen (koeien, varkens etcetera) slaan het op in hun vetlagen.

Ik mag nog wel eens een gitaartje wisselen, maar ik heb er toch ook de nodige al meer dan 15 jaar. En dat (dat vinnik leuk) zijn geen dure gitaren. Ik heb geen enkele fret wear gemerkt.
    Ook degene die ooit ieder jaar #1 of #2 werd van de beste zelfbouw op dit forum, heeft niets bemerkt in dat opzicht.

Relativerend. Als je nu 20 bent en je wilt 60 jaar op een gitaarspelen, zou je dan met normale snaren ook niet aan vernieuwing van de frets toe zijn?
    Alle drie hoogste snaren zijn stainless steel. Alleen de omwonden drie dikste maken het verschil.
    Heb je wel eens gehoord van fret wear ter hoogte van de hoogste drie? Dat is wat bijgeloof doet met je, als je van gitaarspelen houdt (geintje hè?).
    Ben serieus benieuwd naar je beslissing. Echt waar.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Ik persoonlijk ben altijd een beetje voorzichtig met wat men zegt.
    Men zegt altijd dat je vette vis moet eten. Dat is zo goed voor de gezondheid.
    Stel maar eens op neutrale toon aan een bioloog de vraag waar de meeste levende wezens hun afvalstoffen in opslaan. Want opslaan is immuniteit, anders raken ze vergiftigd.
    Alle mensen en alle vissen (koeien, varkens etcetera) slaan het op in hun vetlagen.

Ik mag nog wel eens een gitaartje wisselen, maar ik heb er toch ook de nodige al meer dan 15 jaar. En dat (dat vinnik leuk) zijn geen dure gitaren. Ik heb geen enkele fret wear gemerkt.
    Ook degene die ooit ieder jaar #1 of #2 werd van de beste zelfbouw op dit forum, heeft niets bemerkt in dat opzicht.

Relativerend. Als je nu 20 bent en je wilt 60 jaar op een gitaarspelen, zou je dan met normale snaren ook niet aan vernieuwing van de frets toe zijn?
    Alle drie hoogste snaren zijn stainless steel. Alleen de omwonden drie dikste maken het verschil.
    Heb je wel eens gehoord van fret wear ter hoogte van de hoogste drie? Dat is wat bijgeloof doet met je, als je van gitaarspelen houdt (geintje hè?).
    Ben serieus benieuwd naar je beslissing. Echt waar.
    Vriendelijke groet, Gus
    Zal ik doen!

Senior Member

Standaard

Ik zou voor toonstaal kiezen…

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cruncher Bekijk bericht
    Ik lees ook dat Stainless Steel je fretten consumeert.
    Bij hardere snaren slijten -bij gelijkblijvende overige omstandigheden- je frets harder.
    Tot zo ver begrijp ik de gedachte, maar ik heb nog nooit gezien dat een snarenboer op zijn verpakking vermeld wat voor materiaal het exact over gaat (zowel in stainless als in nickel plated) en met welke exacte behandeling, dus ik heb geen idee over welke hardheid we het hebben.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten