Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 22

Discussie: Jazmaster

Senior Member

Standaard Jazmaster

Hallo
    Waarom zou je kiezen voor een jazmaster wat is er anders dan een strat tele.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door motorhan Bekijk bericht
    Hallo
    Waarom zou je kiezen voor een jazmaster wat is er anders dan een strat tele.
    Omdat die zo handig speelt

Senior Member

Standaard

Ja waarom in hemelsnaam ??

Senior Member

Standaard

Het komt over als een vreemde vraag ik wil gewoon weten zonder het eerst zelf te proberen speelt een jazmaster anders dan een strat of tele. Wat xijn de voor en of nadelen
    Strat en tele heb ik beide en daar merk ik de verschillen wel. Maar je ziet die jaz weinig bij bekende artiesten dus vandaar mijn vraag je ziet vaker een tele of strat maar misschien ben ik niet goed geinformeerd.
    Bedznkt voor een reactie bij voorkeur uit ondervinding

Standaard

tsja, een beetje een cliche antwoord, maar simpel gewoon omdat het een andere gitaar dan de tele of de strat. De pickups hebben een eigen sound, de lead/rhythm schakelingen bieden veelzijdig geluidsopties en de trem is vloeiender dan bij de strat.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door benwave Bekijk bericht
    Ja waarom in hemelsnaam ??
    Omdat die voor mij goed in de hand ligt, en omdat het eens iets anders is dan een strat of een tele.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik de mijne in de tijd heb gekocht omdat de mannen van Sonic Youth ermee speelden.

Senior Member

Standaard

Het is zeker iets anders uiterlijk en dat zou een optie kunnen zijn om er 1 te kopen en met jullie opmerkingen kom ik ook weer wat verder waarom.
    Bedankt voor jullie reacties.

Senior Member

Standaard

Een gitaar definieert door feel & sound zijn eigen niche he dus kijk naar wat ermee gespeeld wordt en daar is je antwoord,

grofweg, strat = bluesier, tele = rockier, Jazzmaster = surfier, Jaguar = arty alt

Ik heb geen Jazz maar een Jag, daar maakt de mensuur en trem een groot verschil met strat en tele,
    de trem (zelfde als Jazzmaster) is ook vrij bepalend als brug, dus wanneer je er niet op speelt,
    Zowel het geluid van de (vintage) Jazz en Jaguar zijn wat dikker en ronder dan die van de (vintage) strat & tele,

Alle gitaren vragen ook een andere speelstijl, notenkeuze en frasering om dat te laten doen waar ze het beste in zijn, als je daar niet gevoelig voor bent heeft het op zich niet zoveel zin om er eentje te kopen
    Hier had uw advertentie kunnen staan

Senior Member

Standaard

Mr. Fingers had pas wel een mooie. Ik speel er te weinig elektrisch voor nog, om er zelf eentje aan te schaffen, maar ik vind ze onmetelijk cool, vooral die exemplaren met block inlay.
    Ennuh, voor mij neck pup dingetje, en dan lekker boven de 12e fret pielen.

Senior Member

Standaard

Voor de 'scale' hoef je het niet te doen, want die zijn hetzelfde, maar wellicht geeft allerlei punk/new wave daar wat meer diepgang aan.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten