Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
    Senior Member

Amp ! Blackstar HT5-head, foutje bedankt.

Na een hele poos mijn Ht5 weer eens aangeslingerd.
    In de veronderstelling dat alles nog aangesloten was bleef het angstvalllig stil bij het aanslaan van het eerste akkoord.
    Na nog een keer wat op de gitaar te spelen, hooguit 20 seconden de versterker uitgezet en toch maar eens gekeken waarom er geen geluid uit de speakers kwam. Kon mijzelf wel voor de kop slaan maar de luidspreker kabel zat er niet in.
    Deze weer aangesloten en weer geprobeerd. Hoewel er nog geluid uitkomt kan ik iets anders concluderen dat de HT5 schade heeft opgelopen. Het geluid valt vaak in volume terug en kraakt dan ook behoorlijk.
    Als ik de emulated output gebruik is het geluid trouwens prima zoals het hoort.

Aangezien er wel geluid uitkomt is de uitgangstransformator niet compleet defect maar is het aannemelijk dat de uitgangstransformator schade heeft opgelopen of is er een kans dat een ander component schade heeft opgelopen.
    Vraag dit voor de zekerheid omdat ik er eigenlijk vanuit ga dat de trafo goed is gebleven of helemaal kapot gaat maar niet half kapot is.
    Dat het in een kwestie van een paar seconden al zo fout kan gaan is in elk geval wel gebleken.

Hoop dat er iemand op dit forum mij nog een tip kangeven om de HT5 weer aan de praat te krijgen.

Alvast bedankt
    10 stijve vingers en toch geluid!

Senior Member

Standaard

Wat is 'een hele poos'?
    In volume terugvallen en kraken doet mij het meest denken aan jack inputs en outputs met contactproblemen.
    Als daar een tijd niks ingestoken heeft gezeten kan het zomaar zijn dat daar wat corrosie zit. Denk ook aan de schakelcontacten bij FX loops.

Eens even flink met een plug in- en uitraggen (wel eerst even volume dichtdraaien of uitzetten ) en zien of het probleem dan minder wordt. Is dat het geval, dan komt het zeker op termijn weer terug maar dan weet je wel wat je moet (laten) servicen
    "Meten is weten, gissen is missen"

Senior Member

Standaard

Als de jack in- en outputs contactproblemen zouden hebben zou je ook niets (of gekraak) horen via de emulated output. Dus die kun je al wegstrepen denk ik. Begrijp ik nu dat je hooguit 20 seconden de versterker hebt aangehad zonder speaker? Lijkt me sterk dat daar buizen van naar de klote gaan. Is de speaker kabel nog wel goed? Slechte verbinding bij de plug?

Senior Member

Standaard

Ik sluit me aan bij plant

Senior Member

Standaard

Probleem gevonden, de tip van Pasqual was de juiste.
    De luidspreker kabel veroorzaakte de ellende. Niet zomaar een slechte soldering maar de 6,3mm jack was intern geoxideerd.
    Andere kabel en hij doet het weer.

Dank allen voor de hulp en ik heb weer wat geleerd.
    10 stijve vingers en toch geluid!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kunk Bekijk bericht
    De luidspreker kabel veroorzaakte de ellende. Niet zomaar een slechte soldering maar de 6,3mm jack was intern geoxideerd.
    Andere kabel en hij doet het weer.

Dank allen voor de hulp en ik heb weer wat geleerd.
    Niks te danken hoor

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kunk Bekijk bericht
    Vergeet je Plant niet ook even de credits te geven ;-)
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

— Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten