Na een hele poos mijn Ht5 weer eens aangeslingerd.
In de veronderstelling dat alles nog aangesloten was bleef het angstvalllig stil bij het aanslaan van het eerste akkoord.
Na nog een keer wat op de gitaar te spelen, hooguit 20 seconden de versterker uitgezet en toch maar eens gekeken waarom er geen geluid uit de speakers kwam. Kon mijzelf wel voor de kop slaan maar de luidspreker kabel zat er niet in.
Deze weer aangesloten en weer geprobeerd. Hoewel er nog geluid uitkomt kan ik iets anders concluderen dat de HT5 schade heeft opgelopen. Het geluid valt vaak in volume terug en kraakt dan ook behoorlijk.
Als ik de emulated output gebruik is het geluid trouwens prima zoals het hoort.
Aangezien er wel geluid uitkomt is de uitgangstransformator niet compleet defect maar is het aannemelijk dat de uitgangstransformator schade heeft opgelopen of is er een kans dat een ander component schade heeft opgelopen.
Vraag dit voor de zekerheid omdat ik er eigenlijk vanuit ga dat de trafo goed is gebleven of helemaal kapot gaat maar niet half kapot is.
Dat het in een kwestie van een paar seconden al zo fout kan gaan is in elk geval wel gebleken.
Hoop dat er iemand op dit forum mij nog een tip kangeven om de HT5 weer aan de praat te krijgen.
Alvast bedankt
Favorieten/bladwijzers