Joehoe. Ik heb al een jaar of wat een gitaar in Bb standaard staan. Ik had grootste prog/djent plannen, maar ik kon niet echt wennen aan de dikke snaren, de sound en eerlijk gezegd kwamen de echte djent songs ook niet uit de pen. Heb wel in zeg de afgelopen 2 jaar anderhalf death metal (achtig) nummer geschreven. Toen ik een paar maanden geleden mijn reguliere (prog) metal sound aan t bijschaven was, voornamelijk door nieuwe cab IRs in te zetten (en nog wat andere tweaks, je weet toch, lekker aan knopjes draaien), was ik zo blij met deze cab combo dat ik ook een wat lekkerdere death metal sound kon maken (ook weer met veel tweaks aan de amp, en de EQ en andere plugins van de gitaar bus, je weet toch). Toen begon ik wat enthousiaster te worden en dacht ik "waarom maak ik niet een death metal EP?". Ik heb nu 5 nummers bijna af. Vocalen moet sowieso nog. Ik dacht, even aan de anderhalve paardenkop op gitaarnet waarvan een halve van death metal houdt, vragen, of het wel uhm.... 'death metal' klinkt. Ik ga t sowieso releasen, en nee, ik hoef niet krampachtig aan allerlei stijlidiomen te voldoen, maar, maar toch Meest recente compositie in ontwikkeling is deze:

https://soundclick.com/share.cfm?id=14771495

Alle commentaar welkom, op riffs, mix, gitaargeluid, positief, negatief, all good, dank!!