Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.661

    Standaard wie weet meer over deze Segovia steelstring?

    Het gebeurt mij eigenlijk nooit dat ik iets van een gitaar spot in een kringloop die niet de stempel brandhout verdient.

    Dus laatst zeer verbaasd dat mij dit nu wel gebeurde.
    wel heel grappig was dat er in de kringloop in man rond banjerde van ene afdeling naar de andere en dan iets zag en direct op zijn telefoon ging zoeken.
    Toen ik de gitaar in zijn handen zag was dit ook wat hij deed, ik liep erbij weg met een: als hij voor mij bestemd is dan laat hij hem wel liggen.
    Kom terug is een ander er mee bezig, dus loop nog een blokje om en de gitaar ligt er nog.

    hij heeft battle scars, wat scheurtjes in het gewelfde blad achterop, ook wat voor, er lijkt wat binnen niet goed vast te zitten, maar hij klonk zelfs met de gecorrodeerde snaren goed en de hals voelde prettig en dus meegenomen.

    Het is een Segovia, heeft een geschroefde hals een mensuur van rond de 65 cm
    pictures ore it did not happen

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.661

    Standaard





  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.661

    Standaard





  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.661

    Standaard

    nu denk ik dat de man met zijn telefoon hier niets op kon vinden qua waarde en hem daarom heeft laten liggen, want ik vind er zelf ook geen info over dan alleen dat sommigen beweren dat ze in japan zijn gemaakt en niet echt van Segovia zijn.
    dat maakt mij eigenlijk verder ook niets uit.
    maar ja, wat extra info is altijd leuk.
    ps de neckplate is gewelfd en past daar precies op zijn plek en er zit daaronder ook een best blok hout in de body.

    de scheur op de achterkant zie ik niet in de binnenkant, maar moet nog verder in de body kijken wat er eventueel los zit

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.812

    Standaard

    Als er nou zo’n blok hout in de body zit, is/was het dan niet méér voor de hand liggend om de hals te lijmen? Kostenoverwegingen wellicht? Of gewoon makkelijker?
    Ik kan je trouwens niet verder helpen.
    Overigens vind ik het meer een akoestische dan elektrische gitaar
    Ziet er trouwens heul nie gek uit, zo op de foto.
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  6. #6

    Standaard

    als ik een dusdanige burst zie dan denk ik gelijk cheapo chinees, de hals constructie is ongewoon voor een akoestische gitaar, EKO deed dit ook wel maar toch anders, betwijfel of deze ooit door segovia is gebouwd je kan ook eens contact met de fabriek opnemen, is het de gitaar die bij hart in friesland lag in een koffer? die heb ik gezien niet eens gevraagd want hij lag er al een tijdje dan vragen ze een hoofdprijs.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.661

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wietse Bekijk bericht
    als ik een dusdanige burst zie dan denk ik gelijk cheapo chinees, de hals constructie is ongewoon voor een akoestische gitaar, EKO deed dit ook wel maar toch anders, betwijfel of deze ooit door segovia is gebouwd je kan ook eens contact met de fabriek opnemen, is het de gitaar die bij hart in friesland lag in een koffer? die heb ik gezien niet eens gevraagd want hij lag er al een tijdje dan vragen ze een hoofdprijs.
    nee, deze komt bij 'het goed' weg en de prijs viel echt wel mee, € 27,50 zonder koffer.
    lijkt een jumbo size.

    gezien de stemmechanieken denk ik dat hij redelijk oud is, misschien jaren 80.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.661

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Als er nou zo’n blok hout in de body zit, is/was het dan niet méér voor de hand liggend om de hals te lijmen? Kostenoverwegingen wellicht? Of gewoon makkelijker?
    Ik kan je trouwens niet verder helpen.
    Overigens vind ik het meer een akoestische dan elektrische gitaar
    Ziet er trouwens heul nie gek uit, zo op de foto.
    die schroeven moeten natuurlijk wel wat hebben om in vast te grijpen.
    en je hebt gelijk, het is niet ene elektrieke, maar ik vermoed dat er hier in deze hoek meer kans is op iemand die de gitaar zouden kunnen herkennen

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top