Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    15 februari 2004
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    45

    Standaard Fryette / Ox Box / Suhr IR in je live set-up?

    Collegae snarenplukkers,

    Wie van jullie gebruikt iets van het volgende in zijn of haar live set-up?
    - Fryette PS100A of Fryette PS2
    - Universal Audio Ox Box
    - Suhr Reactive Load IR Loader
    En op welke manier gebruik je het?

    Je kunt er best veel kanten mee op en ik zoek nog naar wat ik ideaal vind. Op dit moment gebruik ik de Fryette PS100A graag als attenuator, maar niet voor het uitgaande line signaal. Daarvoor gebruik ik liever de Ox Box of de Suhr vanwege de goede cab simulaties. Tot nu toe gebruik ik eigenlijk altijd 1 apparaat per amp, maar dat hoeft natuurlijk niet per sé - zeker als je verzot bent op díe ene amp.
    Tijdens een slapeloze nacht (vaak goed voor de creatieve invallen, alleen not so much voor de dag erna) bedacht ik de volgende set-up en ik ben benieuwd of er iemand mee heeft geëxperimenteerd:

    Vette buizenamp (8 ohm) >>
    > eerste speakersaansluiting (16 ohm): Fryette > Speakercab, gemict
    > tweede speakeraansluiting (16 ohm): Ox Box óf Suhr > Direct lijntje naar FOH

    Ik ga deze set-up later deze week uitproberen in onze oefenruimte, maar ik wil ook hier even peilen of ik niet iets over het hoofd zie en dadelijk mijn geliefde ampje opblaas, hahaha...

    Cheers, Mike

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.211

    Standaard

    Ik heb zelf (speel puur IEM) het idee gehad om een buizen pre-amp met een multi-effect en eindtrap/speakersim te combineren, juist om geen cab te hoeven sjouwen, direct in te kunnen prikken en alles met midi te kunnen aansturen.
    Lijkt me nog steeds een interessante opstelling maar vanwege de eenvoud (ik ben atechnisch) heb ik voor een Kemper gekozen.

    Wellicht mis ik iets maar uit interesse vraag ik het toch;
    Je wil je buizenversterker flink openschroeven voordat je het geluid naar je speaker stuurt dus daar gebruik je die Fryette voor.
    Dan ga je je cab micen, dus die mic kan dan naar de FOH toch?
    Waarom dan ook nog met een Suhr Reactiv load oid als speakersim gaan werken?

  3. #3
    Member
    Geregistreerd
    15 februari 2004
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    45

    Standaard

    Jij hebt ook een mooie set-up met de Kemper. Wel eens een uurtje op gespeeld en dat heeft absoluut voordelen als je niet van sjouwen houdt, terwijl het fijn klinkt. Als je een bluesy rocksound hebt en veel met de volumeknop op je gitaar werkt, dan vind ik het wat tegenvallen.

    Mijn amp staat inderdaad luid en dit volume wordt ietsje getemperd én een klein beetje ge-EQ'd via de Fryette. De mic gaat naar FOH en dat signaal heeft als back-up / aanvulling het signaal van de Ox / Suhr. Er gaat wel eens iets mis (mic verzakt of valt, geluidsman heeft de mic niet optimaal geplaatst, mickabel loopt te haperen, etc) en dan is het fijn als je snel een ander bruikbaar signaal voorhanden hebt. Tot nu toe deed ik dat altijd door met 2 amps te spelen, maar sinds ik een mooie oude Marshall heb aangeschaft wil ik eigenlijk alleen maar die amp gebruiken.
    (Als de amp er helemaal mee kapt heb ik een doosje zekeringen bij me, mocht het ter plekke te fiksen zijn. En er zit trouwens ook een UA Lion op m'n pedalboard voor het geval er op het moment zelf niks meer te redden is, haha.)

    Ben wel benieuwd of er hier op het forum meer mensen zijn die op een vergelijkbare manier bezig zijn met hun live set-up.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.211

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Trigger Bekijk bericht

    Mijn amp staat inderdaad luid en dit volume wordt ietsje getemperd én een klein beetje ge-EQ'd via de Fryette. De mic gaat naar FOH en dat signaal heeft als back-up / aanvulling het signaal van de Ox / Suhr. Er gaat wel eens iets mis (mic verzakt of valt, geluidsman heeft de mic niet optimaal geplaatst, mickabel loopt te haperen, etc) en dan is het fijn als je snel een ander bruikbaar signaal voorhanden hebt. Tot nu toe deed ik dat altijd door met 2 amps te spelen, maar sinds ik een mooie oude Marshall heb aangeschaft wil ik eigenlijk alleen maar die amp gebruiken.
    Ah zo. Ik houd ook wel van backups dus heb ook altijd wel eea bij mij om me te redden als er wat niet werkt. Extra setje oortjes, bedraad beltpack voor als draadloos niet werkt etc. Maar als de Kemper er mee kapt is het wel een eind klaar, net als bij jou met je Marshall in grote lijnen.

    Het hele backup verhaal voor verzakte/gevallen microfoons of een brakke kabel lijkt me ook prima te ondervangen met een extra microfoon of denk ik dan te simpel?
    Natuurlijk kan je die ook beide omstoten of wat dan ook. Maar voor de keren dat dat in de praktijk gebeurt vs. de moeite die 't kost om er dan weer ff één recht te zetten... Dat zou ik nog wel aandurven.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.976

    Standaard

    Je hebt wel mooi spul ter je beschikking. Fryette en oxbox zijn mooie dingen. Zelfs heb ik een stapje lager, een torpedo captor X. Wij zijn bezig om onze eigen monitor mix te gaan doen met IEM (kleine podia/cafe is vaak drama met monitoring). We hebben een rack met eigen mixer, hier gaat het DI van de captor naartoe en we kunnen zelf de monitor mix regelen. Het zaal geluid regelt de venue zelf gewoon via mn uitgemicte speakerkast.
    Als ik lui ben en geen cap wil meeleuren kan ik eventueel de captor dual mono gebruiken, 1 signaal naar onze monitor mix en de andere naar de FOH.

    Zoals jij voorstelt gaat in mijn ogen gewoon werken. Je hangt 2x een 16ohm load in parallel aan je 8ohm uitgang. Dus je amp ga je zeker niet opblazen.

    Ik weet niet of je de enige gitarist in de band bent, maar je zou ook een W/D setup kunnen maken misschien op deze manier of zelfs WDW setup. Je uitgemicte signaal als dry signaal gebruiken en dan achter je oxbox/suhr een line level delay/modulation om 1 of 2 wet signalen naar de FOH te sturen.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.794

    Standaard

    Volgens mij kan het gewoon wat je wilt. Maar om de Ox alleen maar te gebruiken voor "backup" of als aanvulling is misschien wat luxe.

  7. #7
    Member
    Geregistreerd
    15 februari 2004
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    45

    Standaard

    Dank voor jullie reacties met interessante set-ups & suggesties. We zijn met twee gitaristen in Black Bottle Riot en ik speel het liefst mono of dubbel mono. WDW heb ik ook wel een tijdje gedaan, maar dat werkt voor mij niet optimaal. Mono klinkt toch wat directer. (En ik heb trouwens een back-up buizenamp bij me, mocht de Marshall het begeven.)
    Afgelopen repetitie heb ik toch nog niet met mijn nieuw bedachte set-up gespeeld; liever samen muziek maken dan dat ik loop te klooien met aansluiten en testen. Komt binnenkort wel. Als het bevalt wil ik wellicht het hele handeltje laten inbouwen in een 19” racksysteem dat ik dan achter de 4x12” kan verstoppen. 😁
    Daarin komt dan o.a. het volgende:
    - Fryette
    - Ox Box
    - Brown Box
    - lade voor wat kabels, reservepedalen, zekeringen, snaren en dat soort spul.
    Kennen jullie iemand die dit soort racks profi bouwt?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top