Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    867

    Standaard Snaarafdekking asbak

    Hallo
    Ik heb op mijn strat EC een een snaarafdekking wat ze ok wel asbak noemen voor mijn nieuwe strat ook 1 gekocht maar die is veel te smal weten jullie zo of er verschillende maten van die asbakken zijn
    Voor de tele heb ik er ook en daar heb ik een hele grote moet je met schroefjes vastzetten wat ik niet doe en een normale uitvoering die brede komt dacht ik van ali die voor de strat zijn beide fender.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.208

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door motorhan Bekijk bericht
    Hallo
    Ik heb op mijn strat EC een een snaarafdekking wat ze ok wel asbak noemen voor mijn nieuwe strat ook 1 gekocht maar die is veel te smal weten jullie zo of er verschillende maten van die asbakken zijn
    Voor de tele heb ik er ook en daar heb ik een hele grote moet je met schroefjes vastzetten wat ik niet doe en een normale uitvoering die brede komt dacht ik van ali die voor de strat zijn beide fender.
    Ik probeer er even soep van te maken, maar als ik het goed begrijp heb je;
    - Een telecaster met een grote en 'normale' ashtray waarvan één van Ali
    - Een Fender Stratocasters EC (wat is dat? Eric Clapton ofzo?) mét ashtray
    - Een nieuwe strat waarvan het type bij ons onbekend is waar je een Fender ashtray voor hebt die niet past.

    Klopt dit? Dan flikkeren we die tele inclusief beide ashtrays aan de kant want daar hebben we niks mee van doen voor dit mysterie.


    Blijft over twee Strats met twee ashtrays en de hoofdvraag of er verschillende maten ashtray's zijn.

    Ik zou zeggen; houd ze naast elkaar en er zijn eigenlijk 2 scenario's mogelijk.

    Scenario 1: ze hebben een andere maat. Het antwoord op je vraag is dan duidelijk: Ja, er zijn zeker verschillende maten.
    Past de ashtray van de EC strat past op de nieuwe strat? Regel dan dezelfde.
    Past de ashtray van de EC strat niet? Dan zit er een andere tremolo op dan op je EC strat. Kom erachter wat voor tremolo je hebt en zoek daar, indien beschikbaar, een passende ashtray bij.

    Scenario 2. ze hebben dezelfde maat. Het antwoord op jouw vraag is dan niet duidelijk: jouw ashtrays hebben welliswaar dezelfde maat, maar er zouden nog steeds meerdere maten kunnen zijn.
    Wat je wél kan concluderen is dat er verschillende tremolo's zijn. Namelijk tremolo's waarop die ashtrays passen én tremolo's waarop ze niet passen. Ook in dat geval; kom erachter wat voor tremolo je hebt en zoek daar, indien beschikbaar, een passende ashtray bij.


    Btw kijk eens naar de tremolo's. Zie je verschillen? Bijvoorbeeld de een met 6 schroeven in de body, de ander met 2?
    Anders zouden foto's en/of serienummers ook wonderen kunnen doen.

  3. #3

    Standaard

    Scenario 3
    Doe wat duizenden gitaristen al decennia lang doen. Flikker die astrays in een hoek en vergeet ze (en laat ze daar liggen tot je nageslacht de boedel van vader opruimt omdat het huis leeg moet.)
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.208

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Flikker die astrays in een hoek
    Ja dat wilde ik eerst typen maar ik wilde eerst even kijken hoe dit zich ging ontvouwen. Zou TS morgen melden dat er een pedaaltje onder weg is waarmee hij z'n doel wil bereiken, opent hij een topic over hoe hij z'n nieuwe tremolo moet installeren...

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Ja dat wilde ik eerst typen
    Je begrijpt dat ik erg onder de indruk ben over wat je ervoor in de plaats hebt weten uit te persen?
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.208

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Je begrijpt dat ik erg onder de indruk ben over wat je ervoor in de plaats hebt weten uit te persen?
    Ja sorry, ik was in een jolige bui

    Afgezien dat het taalkundig vrij uitdagend is geschreven denk ik ook, serieus... je hebt twee ashtrays voor je liggen en je komt hier vragen of het kan dat ze een andere maat hebben... Kijk gewoon ff...

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    867

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Ik probeer er even soep van te maken, maar als ik het goed begrijp heb je;
    - Een telecaster met een grote en 'normale' ashtray waarvan één van Ali
    - Een Fender Stratocasters EC (wat is dat? Eric Clapton ofzo?) mét ashtray
    - Een nieuwe strat waarvan het type bij ons onbekend is waar je een Fender ashtray voor hebt die niet past.

    Klopt dit? Dan flikkeren we die tele inclusief beide ashtrays aan de kant want daar hebben we niks mee van doen voor dit mysterie.


    Blijft over twee Strats met twee ashtrays en de hoofdvraag of er verschillende maten ashtray's zijn.

    Ik zou zeggen; houd ze naast elkaar en er zijn eigenlijk 2 scenario's mogelijk.

    Scenario 1: ze hebben een andere maat. Het antwoord op je vraag is dan duidelijk: Ja, er zijn zeker verschillende maten.
    Past de ashtray van de EC strat past op de nieuwe strat? Regel dan dezelfde.
    Past de ashtray van de EC strat niet? Dan zit er een andere tremolo op dan op je EC strat. Kom erachter wat voor tremolo je hebt en zoek daar, indien beschikbaar, een passende ashtray bij.

    Scenario 2. ze hebben dezelfde maat. Het antwoord op jouw vraag is dan niet duidelijk: jouw ashtrays hebben welliswaar dezelfde maat, maar er zouden nog steeds meerdere maten kunnen zijn.
    Wat je wél kan concluderen is dat er verschillende tremolo's zijn. Namelijk tremolo's waarop die ashtrays passen én tremolo's waarop ze niet passen. Ook in dat geval; kom erachter wat voor tremolo je hebt en zoek daar, indien beschikbaar, een passende ashtray bij.


    Btw kijk eens naar de tremolo's. Zie je verschillen? Bijvoorbeeld de een met 6 schroeven in de body, de ander met 2?
    Anders zouden foto's en/of serienummers ook wonderen kunnen doen.
    Ja klopt de ene is een Eric clapton model en de andere strat is een paar weken oud playerplus staat er op de stikker die tele had ik vermeld als voorbeeld mar doet er verder hier niet toe startocaster N55 als ik het goed lees.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.366

    Standaard

    Met ashtray moeilijk palm muten?
    Afgezien dat het er geinig uitziet, zou ik er ook geen willen.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.208

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door motorhan Bekijk bericht
    Ja klopt de ene is een Eric clapton model en de andere strat is een paar weken oud playerplus staat er op de stikker die tele had ik vermeld als voorbeeld mar doet er verder hier niet toe startocaster N55 als ik het goed lees.
    Een Player Plus heeft idd een 2-point tremolo. Daar zijn naar mijn weten (en die van Google) geen ashtray covers voor.

    Maar zoek even naar foto's van strat spelers zoals Hendrix, Clapton, Gillmore, Eric Johnson etc., kijk naar of zij 'm gebruiken en laat je inspireren

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    867

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Ja sorry, ik was in een jolige bui

    Afgezien dat het taalkundig vrij uitdagend is geschreven denk ik ook, serieus... je hebt twee ashtrays voor je liggen en je komt hier vragen of het kan dat ze een andere maat hebben... Kijk gewoon ff...
    de vraag is of er voor de strat verschillende maten zijn ik heb dus 2 dezelfde van Fender maar op de ene past het wel en op de ander dus niet.
    Ik begrijp best dat jullie het onbelangrijk vinden maar ik vind het handig en vraag me dus af hoe kom ik aan een passende of moet ik de snaarhouder vervangen dat zou ook een oplossing zijn die ik in ieder geval voorlopig niet doe.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top