Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 26

Discussie: Koptelefoon

  1. #1

    Standaard Koptelefoon

    Bestaat er eigenlijk een goeie koptelefoon om gitaar te spelen zonder moeder de vrouw te storen, die van mij maakt als je met distortion speelt een krakend smerig en storend geluid, en je mag aan alle knopjes draaien om het geluid te regelen het geluid blijft gelijk, een mens zou voor minder onder de trein springen.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.804

    Standaard

    Misschien handig als je even je set-up bekend maakt....
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Misschien handig als je even je set-up bekend maakt....
    Ik begrijp deze opmerking niet echt goed, om de huisvrede te bewaren speel ik graag gitaar met een koptelefoon, om mijn vrouw en kinderen niet te storen met mijn herrie.
    Deze gebruik ik nu https://www.bol.com/be/nl/p/sony-mdr...5.ProductTitle
    Dit is wel een goeie koptelefoon om naar muziek te luisteren, maar als ik die aansluit op mijn gitaarversterker is het een ramp.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 juli 2003
    Locatie
    Spijkenisse
    Berichten
    1.362

    Standaard

    Gitaarversterkers hebben over het algemeen slechte hoofdtelefoonversterkers,dus het zal niet aan de koptelefoon liggen.
    Je kan beter voor een gitaarkoptelefoonversterker gaan.
    Ik heb voor dat doel pas de boss katana go aangeschaft en die bevalt goed.Er zijn echter veel goedkopere opties.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.490

    Standaard

    Of simpel gezegd, een koptelefoon is een koptelefoon, gemaakt om natuurgetrouw weer te geven wat je er in stopt zoals een hifi speaker dat ook doet,
    er zijn door de jaren heen tal van oplossingen bedacht voor datgene wat je ervoor stopt kwa direkt gitaar, de eerste was Tom Scholz en zijn Japanse copycat van Boss,
    maar we zitten nu in het digitale tijdperk he dus alles gaat nu via een app, Apple geeft je de gratis Garageband bijvoorbeeld maar Fender heeft ook zijn eigen app enz enz

    Die Hard is geen Kerstfilm!

  6. #6

    Standaard

    ik heb verschillende koptelefoons : KRK 8400 (150 USD) ,AKG K72 (65 USD) en Beyer Dynamics T5P (1400 USD) . Allemaal werken ze "met gitaar zonder vervorming" . Wat Pepe zegt, waarop sluit je het aan? Multi FX/Modeler , versterker, computer etc.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door duckman Bekijk bericht
    ik heb verschillende koptelefoons : KRK 8400 (150 USD) ,AKG K72 (65 USD) en Beyer Dynamics T5P (1400 USD) . Allemaal werken ze "met gitaar zonder vervorming" . Wat Pepe zegt, waarop sluit je het aan? Multi FX/Modeler , versterker, computer etc.
    Rechtstreeks op de versterker.

  8. #8

    Standaard

    welk merk en model? Dan kan ik beter advies geven...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door freesoul Bekijk bericht
    Rechtstreeks op de versterker.

  9. #9

    Standaard

    Zou het kunnen zijn dat freesoul zijn koptelefoon in een luidsprekeruitgang heeft geprikt?

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door duckman Bekijk bericht
    welk merk en model? Dan kan ik beter advies geven...
    een Cort CM 15R

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top