Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 49

Discussie: HNGD FGN Telecaster

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 januari 2009
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    1.445

    Standaard HNGD FGN Telecaster

    Heb mijn haat voor telecasters langzaam aan zien veranderen in , ik wil er toch wel eens een hebben en ging vandaag naar de gitaarboer om eens wat goedkope Squire telecasters te proberen. Ik wou er niet veel aan uitgeven omdat ik gewoon eerst een tijdje wil proberen of een telecaster wat voor mij kan zijn.

    Ach uit die goedkoopste Squire komt een sound wat wel wat met een telecaster te maken heeft en de scherpe randen van de hals en stroeve frets kan ik wel wat mee doen. Komt de gitaarboer met deze aanzetten, moet je ook even proberen zegt hij, klinkt een stuk beter. Tja dat mag ook wel want hij is bijna 3 keer zo duur.
    Maar deze was gebruikt bij demo's en heeft wat krasje op de achterkant en een kleine beschadiging op de rand. Hij mocht mee voor 410.

    Nu heb ik niet veel ervaring met Tele's maar deze klinkt zonder versterker al vol en trilt als een malle. Het hals element is een stuk ronder en voller dan die in mijn strat en na 1 min spelen en even te wisselen met de Squire, die in vergelijking gewoon bagger klinkt, was ik er wel uit. Aan die Squire ga ik mij ergeren en dit is wel een koopje. Dus mee naar huis.

    Ik heb er vanavond al mee in het oefenhok gespeelt en het klinkt fantastisch, vond wel de bassnaren op het halselement wat dof/donker (nieuwe snaren er opgezet). Misschien niet het hele felle wat je bij een Tele zou verwachten maar dat vind ik wel lekker. Wil nog even met de hoogte van de picups klooien om de bassnaren iets minder punch te geven. Het hals element heeft bijna een humbucker achtig karakter en het brug element is scherp maar geen ijspriem. Wat voornamelijk de reden is om voor niet het goedkoopste te gaan is de hals, die bijna recht is en rammelt nergens. De frets zijn mooi afgewerkt en ook de rand van de toets is mooi afgerond.
    Ga dat ding maar eens goed testen maar iets zegt me dat dit instappertje in de Tele wereld wel eens een blijvertje kan zijn. Word vervolgd.

    Foto's voor nu even van het net getrokken.



    Voor specs, zie link
    https://fgnguitars.com/eg/iliad/bil2m/
    Laatst gewijzigd door arnoldtims; 28 maart 2024 om 10:23

  2. #2

    Standaard

    Nice! Gefeliciteerd.
    Ik hoop dat je iets opneemt waarop dit wonder t.e horen is.
    Geniet ervan.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.794

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arnoldtims Bekijk bericht
    Heb mijn haat voor telecasters langzaam aan zien veranderen in , ik wil er toch wel eens een hebben
    Heb het zelfde gehad en heb er toen ook maar eentje gekocht (blind op Catawiki); voor mij absoluut geen hoofdinstrument maar wel lekker voor zo af en toe. Anyway, felicitades & happy playing!
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.572

    Standaard

    Mijn telecaster is al 17 jaar mijn hoofdinstrument, dus ik snap de liefde voor dit soort gitaren.

    Mooi ding hoor, en goeie deal ook! Heel veel speelplezier gewenst!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 januari 2009
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    1.445

    Standaard

    Slagplaatje was behoorlijk bekrast en op de achterkant zaten ook behoorlijk wat krasjes. nu ben ik zelf ook niet heel zuinig op mijn gitaren maar ik wou er toch wat aan doen. Op de slagplaat zou het plastic al verwijdert zijn maar er bleek toch nog een heel hardnekkig te verwijderen laagje plastic op te zitten. die er vanaf gefrommeld en ziet er nu als nieuw uit. de achterkant even een min behandeld met wat auto polijst en is nu ook weer als nieuw, de kleine beschadig even met een blackmarker aangestipt en de frets ook gelijk maar gepolijst. Ding is nu weer als nieuw en is de flinke korting helemaal mooi.
    Had al even wat opgenomen maar geluid komt uit een koptelefoon, voor nu moet het even volstaan deze opname, komt nog wel eens een fragmentje van dat ding in actie in de band.
    https://soundcloud.com/arnoldtims-76...social_sharing

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2006
    Berichten
    6.676

    Standaard

    Headstock is niet mijn ding, maar hij klinkt lekker! Veel plezier met je mooie aanwinst!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 januari 2009
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    1.445

    Standaard

    Bedankt, snap ik wel hoor is ook niet helemaal mijn ding en ook vind ik het maple iets te licht maar goed een tele heb je niet voor de looks toch. Ding speelt wel als een malle en de meesten vinden het brugelement erg lekker maar ik denk dat ik vooral met clean lekker op het halselement blijf spelen. Wat een vol geluid kan er uit een enkelspoel komen. Ik houd wel van een lage actie( te laag volgens sommigen) maar aan de bas kant zit ik nu op een kleine 1,5millimeter en de hoge snaar op een dikke millimeter. Niks wat aanloopt en rammelt.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arnoldtims Bekijk bericht
    Heb mijn haat voor telecasters langzaam aan zien veranderen in , ik wil er toch wel eens een hebben en ging vandaag naar de gitaarboer om eens wat goedkope Squire telecasters te proberen. Ik wou er niet veel aan uitgeven omdat ik gewoon eerst een tijdje wil proberen of een telecaster wat voor mij kan zijn.

    Ach uit die goedkoopste Squire komt een sound wat wel wat met een telecaster te maken heeft en de scherpe randen van de hals en stroeve frets kan ik wel wat mee doen. Komt de gitaarboer met deze aanzetten, moet je ook even proberen zegt hij, klinkt een stuk beter. Tja dat mag ook wel want hij is bijna 3 keer zo duur.
    Maar deze was gebruikt bij demo's en heeft wat krasje op de achterkant en een kleine beschadiging op de rand. Hij mocht mee voor 410.

    Nu heb ik niet veel ervaring met Tele's maar deze klinkt zonder versterker al vol en trilt als een malle. Het hals element is een stuk ronder en voller dan die in mijn strat en na 1 min spelen en even te wisselen met de Squire, die in vergelijking gewoon bagger klinkt, was ik er wel uit. Aan die Squire ga ik mij ergeren en dit is wel een koopje. Dus mee naar huis.

    Ik heb er vanavond al mee in het oefenhok gespeelt en het klinkt fantastisch, vond wel de bassnaren op het halselement wat dof/donker (nieuwe snaren er opgezet). Misschien niet het hele felle wat je bij een Tele zou verwachten maar dat vind ik wel lekker. Wil nog even met de hoogte van de picups klooien om de bassnaren iets minder punch te geven. Het hals element heeft bijna een humbucker achtig karakter en het brug element is scherp maar geen ijspriem. Wat voornamelijk de reden is om voor niet het goedkoopste te gaan is de hals, die bijna recht is en rammelt nergens. De frets zijn mooi afgewerkt en ook de rand van de toets is mooi afgerond.
    Ga dat ding maar eens goed testen maar iets zegt me dat dit instappertje in de Tele wereld wel eens een blijvertje kan zijn. Word vervolgd.

    Foto's voor nu even van het net getrokken.



    Voor specs, zie link
    https://fgnguitars.com/eg/iliad/bil2m/
    Het is Squier en niet Squire


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 januari 2009
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    1.445

    Standaard

    Ach nou ja ik deed het wel conzeqwend.

  10. #10

    Standaard

    Cool ding en klinkt lekker op de opname, gefeliciteerd!

    Ben wel eens op bezoek geweest bij Fujigen in Matsumoto, spul wat ze maken is zeker kwaliteit!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top