Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 44

Discussie: Tunings

  1. #21

    Standaard

    Ik vind dit een heel leuk draadje.
    Er zijn er hier op GN die nog kunnen horen als er een messing schroefje in de slagplaat wordt gedraaid. Maar het effect van verschillende stemmingen op de klank van een gitaar, daar hoor je eigenlijk vrijwel niks over.

    Ook daarom ben ik niet zo’n voorstander van allemaal verschillende stemmingen op een en dezelfde gitaar.
    Een gitaar die heerlijk klinkt bij een ‘Brother’ stemming (variatie op slack uit Hawaï), klinkt ineens behoorlijk minder op een Curtis Mayfield stemming (de zwarte toetsen op de piano).

    De veranderde snaar spanningen zijn daar key in.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2006
    Berichten
    6.678

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Ik speel al jaren met GHS Boomers (het is de leeftijd denk ik). Erg fijne soepele snaren die lang meegaan.
    Hoor ik steeds vaker mensen over. In ben in het verleden al eens aan het experimenteren gegaan, maar uiteindelijk bij d’addario exl 110 gebleven vanwege de betrouwbaarheid en feel.
    Vind alleen dat de klank snel dof wordt. Hoe is dat met de boomers?

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.573

    Standaard

    Nee, dat vind ik erg meevallen. Ze gaan bij mij lang mee.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Riky Bekijk bericht
    Vind alleen dat de klank snel dof wordt.
    Dat heb ik ook met de EXL d'addario snaren.
    Jaren geleden kon ik niks met die snaren. Werden bij mij binnen een kwartier spelen pikzwart, stroef, roestig.
    In de tussentijd van alles geprobeerd. Lang bij DR blijven hangen, dat op een gegeven moment veel snaarbreuk mee gehad (op alle gitaren), via omzwervingen bij Curt Mangan aanbeland.
    Die gaan bij mij echt langer mee dan d'addario, maar zijn ook flink duurder. Een jaar of twee terug weer eens d'addario exl geprobeerd, en van het zwart worden geen last meer. En ik heb ze veel sneller stabiel vwb stemming dan de Curt Mangans.
    Gezien de prijs neem ik het sneller dof worden maar voor lief, zeker op de gitaren die ik in mijn bandje gebruik leg ik dan gewoon vaker nieuwe.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Ik speel mijn hele leven lang D'Addario en verwissel ze bijna nooit. Gaan maanden, soms langer , overheen. Spelen prima en klinken volgens mij ook prima?

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.028

    Standaard

    Hier ook D'Addario EXL110. Dat doffer worden merk ik eigenlijk pas op als ik er net nieuwe op heb gelegd. Voor de rest blijven ze nadat de helderheid er eenmaal vanaf is ook erg lang hetzelfde geluid geven. Meestal vervang ik de snaren om de 3 maanden of als ze aan de onderkant plat worden bij de frets. En even ontopic dan maar: ik speel alleen met standaard stemming. Ik heb me eigenlijk nooit de moeite genomen om eens wat anders te proberen behalve ooit eens een open stemming geprobeerd om slide te spelen. Maar met een zwevende brug is dat niet te doen, dan zou ik een gitaar moeten op offeren alleen voor alternatieve stemming en ik heb er maar 5

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Oh, plectrums daarentegen! Zo lang als ik snaren laat liggen, ik wissel echt om de zoveel dagen al van plectrum. Ik speel in E standaard en D standaard met Dunlop Delrin 1.5mm (en in Bb met 1mm en een andere gitaar in E standaard met 2.0mm). Maar echt na een paar uur spelen vind ik de puntigheid niet meer genoeg en moet ik een nieuwe Hebben jullie dezelfde ervaring? Tips?!

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.028

    Standaard

    Nee....plectrums gaan bij mij erg lang mee. Ja, ze slijten maar ik heb daar geen last van/mee om een of andere reden. Ik gebruik die van Dunlop 1.8 mm

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2006
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    1.825

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Oh, plectrums daarentegen! Zo lang als ik snaren laat liggen, ik wissel echt om de zoveel dagen al van plectrum. Ik speel in E standaard en D standaard met Dunlop Delrin 1.5mm (en in Bb met 1mm en een andere gitaar in E standaard met 2.0mm). Maar echt na een paar uur spelen vind ik de puntigheid niet meer genoeg en moet ik een nieuwe Hebben jullie dezelfde ervaring? Tips?!
    Probeer eens een Chickenpick daar speel ik mee, loeihard, zijn gemaakt van een of ander ceramisch materiaal. Niet goedkoop
    Snaren die ik gebruik op al mijn gitaren D'Addario EXL110 al jaren

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2006
    Berichten
    6.678

    Standaard

    Nieuwe plectrums vind ik dan weer niks. Ik hou van een afgesleten kant aan een plectrum.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top