Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 52

Discussie: Gosia Guitars

  1. #1

    Standaard Gosia Guitars

    Dag allen

    ik zag Gosia Guitars op social media en podia voorbij komen. Klinken goed en zien er heel goed uit. Maar nooit op gespeeld.

    Iemand ervaring met deze bouwer?

    Dank alvast voor jullie feedback!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.207

    Standaard

    Nooit van gehoord, maar (als je van relic houdt) ziet het er op zich prima uit.
    Kan verder weinig zinnigs vinden qua specs en prijzen dus of het iets toevoegt op wat er al op de markt is... geen idee.

    De een geeft er wat meer om dan de ander, maar bijvoorbeeld Haar en Smitty hebben al een hele aardige naam opgebouwd waardoor de restwaarde nog wel prima is. Kauffmann ook in mindere mate. Nash als we even buiten de Benelux kijken...

    Als ik een relic T of S gitaar wil zou ik eerder daar naar kijken dan naar Gosia maar dat is op basis van het weinige dat ik nu weet.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2013
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    650

    Standaard

    Nooit van deze bouwer gehoord, maar portfolio ziet er op zich tof uit. Je moet van die relic houden, maar het lijkt wel goed gedaan.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rogueny Bekijk bericht
    . Je moet van die relic houden, maar het lijkt wel goed gedaan.
    Ik vind het niet meevallen. Auw



    Die Hard is geen Kerstfilm!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.797

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Kan verder weinig zinnigs vinden qua specs en prijzen dus of het iets toevoegt op wat er al op de markt is... geen idee.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rogueny Bekijk bericht
    Nooit van deze bouwer gehoord, maar portfolio ziet er op zich tof uit. Je moet van die relic houden, maar het lijkt wel goed gedaan.
    Als je als gitaarboer onderscheidend op het gebied van techniek, geluid/klank, kwaliteit en/of prijs wilt zijn, en je doet dat alleen met wat plaatjes, dan heb je i.m.h.o. niet zo veel te bieden.
    Maar ik kan ernaast zitten; heb het fenomeen relic gitaar sowieso nooit begrepen; heb er associaties bij van iets op te moeten houden wat er niet is, maar goed, c’est moi....
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Wat Foob zegt. Wij zijn reiicfoob

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.207

    Standaard

    Tja, over smaak valt niet te twisten en ik hou er wel van. En die hieronder vind ik helemaal niet slecht uitgevoerd.

    Maargoed, zoals gezegd; er zijn zóveel bouwers die in die hoek zitten. Kauffmann, Smitty, Haar, Mellus, Del-Tone, Folreden... En volgens mij (op Del-Tone na?) zijn dit alleen nog maar de Nederlandse bouwers/luthiers/assembleurs of hoe je het wil noemen die desgewenst op bestelling wat in elkaar schroeven voor je.

    Dan zie ik wat foto's maak moet ik al heel erg mijn best doen om wat specs en prijzen te vinden en dan lukt het nog niet. Dan ben ik er eigenlijk al wel weer klaar mee




  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    867

    Standaard

    Ik heb niks met die beschadigde gitaren Kijk eens hoe goed ik ben want de gitaar is al bijna versleten net iets als heel vroeger plakte jeen stikker op je autootje met turbo of je zette een brulpijp op je brommer ik heb gelijk de neiging zo'n gitaar te spuiten of in ieder geval niet te kopen

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Ik ben ook niet per se fan van relic. Ik heb 1 gerelicte gitaar, een het enige voordeel is dat het een soort rust geeft omdat het er toch al kut uit ziet.

    Ik weet verder niets van deze bouwer, maar ik blijf me verbazen hoe veel bouwers er blijkbaar kunnen bestaan (naast de talloze hobbyisten), en hoe veel teles en strats een mens naast de gevestigde namen nog meer nodig heeft.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2013
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    650

    Standaard

    [QUOTE=Pepe;3569161]Ik vind het niet meevallen. Auw

    Die heavy relics zijn inderdaad wel graf lelijk. Maar vind de subtielere en nog wel redelijk uit zien.


 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top