Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 22
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.489

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Oprechte vraag dus no offence: wat maakt dat bijvoorbeeld een Vox Humana niet bij jou in de belangstelling staat? Is dat (gebrek aan) kwaliteit?
    Ik had een soortgelijke vraag maar dan over de kit van Tone Factory, dat is gewoon mahonie en pau ferro toets,
    moet je wel zelf de neck inlijmen

    maar goed, is dirt cheap en niet onbelangrijk, je kan gewoon bellen als je klachten hebt of andere vragen.

    zitten in Hasselt, woont kim wilson daar niet?
    Laatst gewijzigd door Pepe; 10 maart 2024 om 12:07
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.578

    Standaard

    Ja, de jongens van Tonefactory ken ik wel.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2013
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    650

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Oprechte vraag dus no offence: wat maakt dat bijvoorbeeld een Vox Humana niet bij jou in de belangstelling staat? Is dat (gebrek aan) kwaliteit?
    Wist eerlijk gezegd niet dat zij dit verkopen. Kwaliteit lijkt me bij hen niet het probleem. Ik heb gewoon een specifiek idee in gedachten om te bouwen. P90 rout op een V body vind je helaas nergens, is gewoon vrij specifiek.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2013
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    650

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door freesoul Bekijk bericht
    Waarom koop je hier geen goedkope gitaar desnoods tweedehands, ja kan die uit elkaar halen de verf eraf schuren en zo kan je die herbouwen met hier en daar iets te veranderen.
    Zijn vaak (dikke) poly finishes. Daar heb ik simpelweg het gereedschap en de ervaring niet voor om zoiets te doen. Ik overweeg ook om het spuiten van de gitaar uit te besteden om diezelfde reden. Moet nog kijken waar. Wil dit project in een keer goed aanpakken om een mooie custom gitaar voor mezelf te (deels laten) bouwen. Ga zelf wel de elektronica, hardware en de custom slagplaat doen, gezien ik daarbij (vrijwel) geen risico's loop om de body en hals te vernaggelen.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.578

    Standaard

    Dikke poly is juist het makkelijkst. Plamuurmes en een verfstripper en je steekt die rommel er zo af.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.967

    Standaard

    No offense, maar je gaat een amerikaanse kit kopen a 450 dollar, daar komen nog invoerkosten bij, dan ga je hem extern laten spuiten a 250/300 euro, dan ga je hardware kopen en monteren a 300 euro. Dan zit je op 1000 euro en dan hoop je dat de kit zo goed is dat je hem niet zelf hoeft af te stellen of te vlakken.
    Dan heb je een gitaar zonder echt restwaarde. Dan kun je beter een goede flying v kopen van een genormeerd merk die je opnieuw laat lakken, die behoud altijd nog wat restwaard.


    Ben je een beetje handig en heb je wat affiniteit met hout?

    Dan zou ik zeker de stoute schoenen aantrekken en zelf aan de slag gaan. De meeste mensen zijn terughoudend, maar eerlijk is eerlijk, een elektrische gitaar stelt niet zo gek veel voor. Het fretzagen en fretten is het lastigste van een gitaarbouw. Desnoods koop je een preslotted fretboard https://www.tonefactory.nl/fingerboa...hoCTM8QAvD_BwE.

    Of als je de hals ook niet aandurft een https://www.tonefactory.nl/paddle-ha...BoCqUMQAvD_BwE

    Hoe meer je zelf doet hoe goedkoper het gaat worden. En zoals ik al zeg. Niet te bang zijn voor het onbekend, het valt allemaal best wel mee. Als je geduldig bent en secuur kan werken, dan moet naar mijn idee iedereen een prima resultaat kunnen behalen met gitaarbouw. En het eindresultaat is ook nog eens bevredigender ook.
    Laatst gewijzigd door Thiez; 11 maart 2024 om 11:22
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.489

    Standaard

    Het is natuurlijk geen verhaal dat enkel over kosten gaat,
    Ik heb alle mogelijke varianten wel gehad, van zelf creabea tot laten maken in de USA,
    wat voor mij werkt zijn mongrels, oude F bodies en nekken in elkaar flansen, mix & match

    Wat iig niet voor mij werkt zijn goedkope chinese zooi die een eigen standaardisatie erop nahouden,
    neckpockets die te ruim zijn, slecht uitgelijde frezingen en pickguardsgaten waar schroefjes zich schuin indraaien.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.967

    Standaard

    Zeker niet alleen een kosten verhaal, maar ik vind het altijd zo zonde dat mensen gaan voor een kit terwijl ze zelf veel meer kunnen dan ze denken. Meestal is het een kwestie van durven. Tuurlijk, als je echt twee complete linkerhanden hebt is het misschien niet het beste idee, maar als je een beetje handig bent, secuur kan werken en geduld hebt, moet je een eind kunnen komen. Al dan niet met een berg hulp van dit forum.

    Ik denk dat er zelfs als je de stap zou durven zetten om het zelf te gaan doen, je ook nog wel een hobbybouwer in de buurt kunt vinden die je op weg wil helpen. Zwolle is voor mij wat ver, maar ik zou zoiets zelf geen probleem vinden om iemand op weg te helpen in zijn eerste gitaarbouw.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2013
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    650

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    No offense, maar je gaat een amerikaanse kit kopen a 450 dollar, daar komen nog invoerkosten bij, dan ga je hem extern laten spuiten a 250/300 euro, dan ga je hardware kopen en monteren a 300 euro. Dan zit je op 1000 euro en dan hoop je dat de kit zo goed is dat je hem niet zelf hoeft af te stellen of te vlakken.
    Dan heb je een gitaar zonder echt restwaarde. Dan kun je beter een goede flying v kopen van een genormeerd merk die je opnieuw laat lakken, die behoud altijd nog wat restwaard.


    Ben je een beetje handig en heb je wat affiniteit met hout?

    Dan zou ik zeker de stoute schoenen aantrekken en zelf aan de slag gaan. De meeste mensen zijn terughoudend, maar eerlijk is eerlijk, een elektrische gitaar stelt niet zo gek veel voor. Het fretzagen en fretten is het lastigste van een gitaarbouw. Desnoods koop je een preslotted fretboard https://www.tonefactory.nl/fingerboa...hoCTM8QAvD_BwE.

    Of als je de hals ook niet aandurft een https://www.tonefactory.nl/paddle-ha...BoCqUMQAvD_BwE

    Hoe meer je zelf doet hoe goedkoper het gaat worden. En zoals ik al zeg. Niet te bang zijn voor het onbekend, het valt allemaal best wel mee. Als je geduldig bent en secuur kan werken, dan moet naar mijn idee iedereen een prima resultaat kunnen behalen met gitaarbouw. En het eindresultaat is ook nog eens bevredigender ook.
    Restwaarde is voor mij geen doel. Heb in principe gewoon het plan om een toffe gitaar te kopen om hem zelf te gaan bespelen. En wil dit echt een unieke gitaar maken

    Wat betreft zelfbouw, zou zoiets heel tof vinden, maar dan zou ik echt meer materiaal/gereedschap/ruimte moeten hebben, is gewoon lastig in een klein huisje.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2013
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    650

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Ik had een soortgelijke vraag maar dan over de kit van Tone Factory, dat is gewoon mahonie en pau ferro toets,
    moet je wel zelf de neck inlijmen

    maar goed, is dirt cheap en niet onbelangrijk, je kan gewoon bellen als je klachten hebt of andere vragen.

    zitten in Hasselt, woont kim wilson daar niet?
    Die van tonefactory had ik al op meer websites gezien. Was daarbij een beetje huiverig voor de kwaliteit van zo'n kit. Lees over die prijscategorie hele wisselende verhalen. Voor sommigen fantastisch, voor anderen een hoop ellende door slecht fretwerk of een neckpocket die niet fatsoenlijk is uitgesneden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top