Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8

Discussie: Robot tuners

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    867

    Standaard Robot tuners

    Ik heb eenGibson met robot tuners de meningen zijn er over verdeeld maar de mijne werkt goed als ik het controleer met een externe tuner dus ben best te vreden.
    Nu zag ik een set te koop maar ik vraag me af hoe weet die tuner nu op welke snaar hij zit. er staat op die tuners geen nummer en ook geen letter bij af fabriek snap ik het dan zijn ze in geprogrammeerd maar na latere montage of stel er is 1 tuner defect hoe weet die nieuwe tuner dan welke snaar hij moet stemmen.
    Lastige vragen vind ik zelf ook
    Ik heb zelf de snaren ook nog niet durven vervangen omdat dat best lastig is je mag niet aan de tuners draaien

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.207

    Standaard

    Die robot tuner is toch één apparaat, niet 6 losse dingen die je lukraak op een plek kan vastschroeven?

    Als dat een Gibson product is doe ik even de voorzichtige aanname dat die is afgestemd op een Gibson headstock en verdeling van snaren. Dus tenzij je 'm op z'n kop monteert staat het dan vast wel snaar aan welke stemmechaniek gekoppeld zit.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.797

    Standaard

    Volgens mij worden de tuners aangestuurd door het signaal van piëzo-elementen die in de brug zijn ondergebracht.
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  4. #4

    Standaard

    nee, staat los van elkaar. Ik heb er ooit een gehad voor mijn strart. Is wat Da Vinci zegt, het is een geheel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Volgens mij worden de tuners aangestuurd door het signaal van piëzo-elementen die in de brug zijn ondergebracht.

  5. #5

    Standaard

    Let wel op dat wat je koopt compatibel is met jouw gitaar model. Er staan mallen op de site van tronical

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 februari 2002
    Locatie
    delft
    Berichten
    10.267

    Standaard

    Heb het ook op één van mijn gitaren, ben er eigenlijk ook wel tevreden over. En inderdaad zoals aangegeven: één onderdeel met 6 tuners, specifiek voor de soort hals / kop





  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    867

    Standaard

    Oke je moet dus de houder waar de accu in zit op de goede manier plaatsen en die weet dan welke snaar bij welke tuner hoort eigenlijk wel logisch maar ik was nieuwsgiering of er in de tuner zelf ook iets zat en uitmaakte waar je die plaatse ook omdt ik wel eens op ebay eenlosse tuner zag met een aanduiding van E of G maar dat is dus niet relevant.
    Ik heb voor mijn Gibson een reserve set voor je weet maar nooit. ooit een imitatie accu gekocht maar dat was een ramp ging er te strak in en kreeg hem er bijna niet meer uit de originele accu's glijden er zo uit als je hem wilt opladen of vervangen dus dat was ook leergeld zoveel mogelijk voor origineel gaan. maar ik had dus foutgedacht een toeleverancier zal ze toch wel compatibel maken Nee dus.

  8. #8

    Standaard

    de tuners hebben geen "intelligentie" , maar er kan wel verschil in tuners zitten! Vaak zijn de de lage E en A korter dan voor de andere (aka staggered tuners).

    Wel balen van die accu, ik ben daar ook wel eens mee de mist in gegaan. Les geleerd zeg maar, goedkoop is duurkoop...


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door motorhan Bekijk bericht
    Oke je moet dus de houder waar de accu in zit op de goede manier plaatsen en die weet dan welke snaar bij welke tuner hoort eigenlijk wel logisch maar ik was nieuwsgiering of er in de tuner zelf ook iets zat en uitmaakte waar je die plaatse ook omdt ik wel eens op ebay eenlosse tuner zag met een aanduiding van E of G maar dat is dus niet relevant.
    Ik heb voor mijn Gibson een reserve set voor je weet maar nooit. ooit een imitatie accu gekocht maar dat was een ramp ging er te strak in en kreeg hem er bijna niet meer uit de originele accu's glijden er zo uit als je hem wilt opladen of vervangen dus dat was ook leergeld zoveel mogelijk voor origineel gaan. maar ik had dus foutgedacht een toeleverancier zal ze toch wel compatibel maken Nee dus.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top