Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 39

Discussie: Klotz gitaarkabel

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    867

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Heb je geen tuner pedaal? Als ik van gitaar wil wisselen, trap ik even op de tuner en dan kan ik kraakvrij wisselen.
    Ik lees wisselende reacties op deze tuner van geweldig tot waardeloos snel stuk Maar ik ga er 1 bestellen bevalt het niet of tegen kan het retour bij Bax.
    Dat had ik dus eerder moeten weten.

  2. #12

    Standaard

    Maar hoe is het nou met die pluggen? Werkt het wel silent als je de haakse plug aan de gitaarkant gebruikt?

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Die silent plugs zijn al sinds de jaren 80 denk ik,
    Klotz gebruikt de Switchcraft versie,
    maar om die in een haakse plug te zetten...
    sommige telepluggen gaan enorm slecht op de haakse variant en bij een strat ziet het er altijd een beetje nerdy uit.
    Of juist heel vrije geest rock'roll naargelang je mindset
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.795

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door motorhan Bekijk bericht
    Ik lees wisselende reacties op deze tuner van geweldig tot waardeloos snel stuk Maar ik ga er 1 bestellen bevalt het niet of tegen kan het retour bij Bax.
    Dat had ik dus eerder moeten weten.
    Wacht nou even voordat je (weer) een ondoordachte beslissing neemt. Je zegt dat je meerdere gitaren met meerdere versterkers wilt combineren zonder de herrie van het wisselen. In dat opzicht zijn die kabels - mits werkend - een goede uitkomst. Als je een tuner gaat kopen, kun je dat natuurlijk maar voor één combinatie van gita(a)r(en) met een versterker gebruiken.
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    867

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Wacht nou even voordat je (weer) een ondoordachte beslissing neemt. Je zegt dat je meerdere gitaren met meerdere versterkers wilt combineren zonder de herrie van het wisselen. In dat opzicht zijn die kabels - mits werkend - een goede uitkomst. Als je een tuner gaat kopen, kun je dat natuurlijk maar voor één combinatie van gita(a)r(en) met een versterker gebruiken.
    Je hebt gelijk ik moet even afkoelen maar als dit werkt weet ik e.v. wat te doen bij 1 houden of er nog 1 of 2 bijkopen hoeft niet allemaal te gelijk.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.498

    Standaard

    Je kan ook een AB switch nemen. Dan kan je zelfs de gitaren ingeplugd laten of inpluggen wanneer de switch op het andere "kanaal" staat.
    Nu bij mij is die dilenr plug wel degelijk "silent".

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.498

    Standaard

    delenr = silent 🥴 (sorry, typo)

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.795

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door denis.hermans Bekijk bericht
    Je kan ook een AB switch nemen. Dan kan je zelfs de gitaren ingeplugd laten of inpluggen wanneer de switch op het andere "kanaal" staat.
    Nu bij mij is die dilenr plug wel degelijk "silent"

    delenr = silent 若 (sorry, typo)
    TS heeft drie kabels gekocht; dat houdt in dat hij wat meer schakelmogelijkheden zoekt dan mogelijk is met een enkele AB-schakelaar.
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  9. #19

    Standaard

    inderdaad zit er een metalen ringetje aan de silent kant, zie hier


  10. #20

    Standaard

    ik zou de leverancier vragen of je ze kunt omruilen naar die met de rechte pluggen.


 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top