Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 21

Discussie: Silent conquest

  1. #1

    Standaard Silent conquest

    Silent conquest
    Al veel eerder geschreven en gespeeld (2021). Nu tekst en zang aan toegevoegd.

    https://youtu.be/ZTm-8CffXwE

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.796

    Standaard

    Als eerste vind ik dat het nummer te hard inkomt, het mist opbouw: het klinkt bij het begin alsof het al daarvoor bezig was.
    De compositie heeft wel wat (moest weer aan Justin Hayward / Moody Blues denken). Bij een aantal stemmen dacht ik van, vooruit doe het dan nóg een keer, dan stáát het er.
    Ik vind de opnames ook wat ‘hoekig’ (net als bij je andere opnames), er zit geen lekkere flow in. Oh ja, bij de zang in het begin vind ik de chorusgitaar wat te nadrukkelijk aanwezig maar had je al een reden voor gegeven. Het wreekt zich natuurlijk wel.
    Ik weet niet wat je verder aan nabewerking hebt gedaan, maar wellicht valt daar ook nog winst te behalen.
    Negatief verhaal? Nee hoor; ik vind het een dappere poging en daar moet je gewoon mee doorgaan. Valt heel wat moois van te maken.
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Als eerste vind ik dat het nummer te hard inkomt, het mist opbouw: het klinkt bij het begin alsof het al daarvoor bezig was.
    De compositie heeft wel wat (moest weer aan Justin Hayward / Moody Blues denken). Bij een aantal stemmen dacht ik van, vooruit doe het dan nóg een keer, dan stáát het er.
    Ik vind de opnames ook wat ‘hoekig’ (net als bij je andere opnames), er zit geen lekkere flow in. Oh ja, bij de zang in het begin vind ik de chorusgitaar wat te nadrukkelijk aanwezig maar had je al een reden voor gegeven. Het wreekt zich natuurlijk wel.
    Ik weet niet wat je verder aan nabewerking hebt gedaan, maar wellicht valt daar ook nog winst te behalen.
    Negatief verhaal? Nee hoor; ik vind het een dappere poging en daar moet je gewoon mee doorgaan. Valt heel wat moois van te maken.
    Ha, ja, dat harde inkomen. Heel bewust gedaan. Jarenlang liedjes gemaakt die altijd heel rustig begonnen. Deze wilde ik echt met een bang laten beginnen. Is misschien wat 'té' geworden.

    Chorusgitaar is inderdaad behoorlijk aanwezig. Ik weet eigenlijk zelf niet wat ik daar voor verklaring voor gaf. Die zou wel een tandje minder kunnen daar.

    Eigenlijk niks in nabewerking, beetje eq op de mastertrack.
    Maar van masteren enz weet en kan ik echt niks. Tips zijn meer dan welkom.

    M'n productiemiddelen zijn ook heel beperkt. Ik gebruik garageband op m'n iphone. M'n antieke roland gp100 zorgt voor de gitaar- en basgeluiden. De bas is een HB van 100 euro. M'n eigen synth is een '92 Yamaha SY22, maar als ik synth programmeer gebruik ik de klanken uit garageband. Als microfoon gebruik ik meestal de interne microphone van de iphone - I kid you not.

    Investeren in apparatuur die ik toch niet kan gebruiken, zie ik niet echt als verbetering.

    Ik vind je commentaar ook zeker niet negatief. Ik probeer verbeteringen te doen in mijn proces obv je commentaar. Wel meer voor volgende projecten.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.796

    Standaard

    Ik weet zeker dat Garageband zaken als compressor, limiter en meer van dat spul voor een eindmix aan boord heeft. Gewoon gaan proberen met You Tube-filmpjes erbij, dat levert best wat op.
    De aanwezigheid van de chorusgitaar was volgens jou zelf bedoeld om je stem(men) wat eh... minder opvallend te maken.
    Overigens vind ik dat je met vrij beperkte middelen heel wat hebt neergezet!
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.028

    Standaard

    i'm with Fobo in deze: zit echt wel potentieel in maar door de belabberde mix moeilijk te luisteren. Met een fatsoenlijke mix fleurt dit gegarandeerd op!

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pasqual Bekijk bericht
    i'm with Fobo in deze: zit echt wel potentieel in maar door de belabberde mix moeilijk te luisteren. Met een fatsoenlijke mix fleurt dit gegarandeerd op!
    Dank je.
    Zelf denk ik dat ik dit (nu) niet veel beter kan. Maar ik zal me er verder in verdiepen.

    Kun je me helpen door te benoemen wat je niet bevalt aan deze mix?

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.796

    Standaard

    De fuzzgitaar (althans dat denk ik) bijvoorbeeld overstemt alles, daar zou, naast de volumepot, een limiter/compressor wat aan kunnen doen. Ik denk dat je niet/nauwelijks ge-EQ’d hebt (hele ‘dunne’ drums en bas). Ik hoor geen diepte; wel reverb maar de verhouding dry/wet kan i.m.h.o. beter. En, zoals gemeld, de chorusgitaar en de plek van de zang.
    Volgens mij heb jij gedacht: het staat er zonder al te veel fouten op, en ik vind het verder wel goed zo....
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    De fuzzgitaar (althans dat denk ik) bijvoorbeeld overstemt alles, daar zou, naast de volumepot, een limiter/compressor wat aan kunnen doen. Ik denk dat je niet/nauwelijks ge-EQ’d hebt (hele ‘dunne’ drums en bas). Ik hoor geen diepte; wel reverb maar de verhouding dry/wet kan i.m.h.o. beter. En, zoals gemeld, de chorusgitaar en de plek van de zang.
    Volgens mij heb jij gedacht: het staat er zonder al te veel fouten op, en ik vind het verder wel goed zo....
    Dat laatste, niet echt. Ik weet echt wel dat dit veel beter kan klinken dan het nu doet. En gelukkig heb ik er ook stappen in gemaakt, maw het klonk nog veel beroerder.
    Het nummer ligt er al drie jaar, ik heb er best veel aan geknutseld. Ik heb uren per week in de trein naar werk. Maar ik krijg de mix gewoon niet beter.

    De overstuurde gitaren heb ik veel compressie op gezet (en de klank zelf is al erg compressed), en daar werd het veel beter van, vond ik. Geciviliseerder vooral. En ook met de eq aan de gang geweest, maar ik denk dat dat veel beter kan (maar ik kan dat niet of nog niet). Ik kan niet echt de vertaling maken van wat ik hoor, naar de frequentiegebieden. bv 'dunne' bass: ik weet dan niet goed waar ik moet draaien om dat te verbeteren. Ik heb het zeker wel geprobeerd.

    Drums (uit garageband) heb denk ik verder niks aan gedaan.
    Zang allemaal flink compressed.

    Dus de chorusgtr en de overstuurde gtr beide zachter in de mix (dat kan ik).
    Met 'plek' van de zang bedoel je niet de panning denk ik, maar het volume. Die kan dus harder - of gelijk blijven als de gitaren al zachter .zijn.

    Meer 'diepte' wil ik ook, maar ik weet niet hoe.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.796

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door edje kadetje Bekijk bericht
    Ik heb uren per week in de trein naar werk. Maar ik krijg de mix gewoon niet beter.
    Dat gaat je in de trein ook niet echt lukken, denk ik....

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door edje kadetje Bekijk bericht
    Dus de chorusgtr en de overstuurde gtr beide zachter in de mix (dat kan ik).
    Limiter kan denk ik ook geen kwaad...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door edje kadetje Bekijk bericht
    Met 'plek' van de zang bedoel je niet de panning denk ik, maar het volume. Die kan dus harder - of gelijk blijven als de gitaren al zachter .zijn.
    Meer 'diepte' wil ik ook, maar ik weet niet hoe.
    Dat bedoel ik eigenlijk wél, maar ook het gebruik van reverb per kanaal/voice. Met verschillende soorten reverb en de verhouding dry/wet ontstaat ruimte, diepte. Zoals het nu klinkt het vlak. Maar op dit forum zijn er zat mensen die er veel meer (en verstandiger) over kunnen praten dan ik.

    @: Wat je ook zou kunnen proberen is de boel in Soundcloud of Sounclick te laten masteren. Wat ik heb begrepen kun je voor een paar centen ge-uploade bestanden laten ‘mixen e/o masteren’. Hoe het precies werkt, geen idee, maar misschien de moeite van het uitzoeken waard.
    Laatst gewijzigd door Fobo; 27 februari 2024 om 21:05
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.028

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door edje kadetje Bekijk bericht
    Dank je.
    Zelf denk ik dat ik dit (nu) niet veel beter kan. Maar ik zal me er verder in verdiepen.

    Kun je me helpen door te benoemen wat je niet bevalt aan deze mix?
    De balans is ver zoek. De drums staan op de gang lijkt het. De scheur gitaren missen body, het melodietje van de synth lijkt wel een blokfluit. De melody is dan niet veel mis mee maar de sound wat je gebruikt komt in de ze mix totaal niet tot z'n recht (blokfluit). Het clean gitaartje mist ook body. Daarnaast hoor ik een storend geluid, getik. In eerste instantie dacht ik dat het geluid was van toetsen die ingedrukt worden van een keyboard maar volgens mij is het het gekletter van de basgitaarsnaren tegen de frets.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top