Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Discussie: Landlord's Gold

  1. #1

    Standaard Landlord's Gold

    Een liedje. Misschien meer een demo voor een liedje.

    Over de lieflijke Hoeksche Waard (één van de Zuid-Hollandse eilanden) waar ik resideer.

    https://youtu.be/-KJfN8W6jcQ

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.795

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door edje kadetje Bekijk bericht
    Misschien meer een demo voor een liedje.
    Ja. Heeft naar mijn idee zeker potentie. Maar:
    - de zang...
    - ik vind er te weinig intro/opbouw in zitten en te weinig rustmomenten
    - de wisseling van akkoorden bij de toetsen verloopt (net als bij je andere opnames) wat bruut. Je mag ze best wat verder dan het maatstreepje programmeren...
    - moet inderdaad verder worden uitgewerkt.

    Over werken gesproken: in het kader van de watersnoodramp van ’53 heeft mijn vader een half jaartje op de Hoeksche Waard gewerkt. Moest ik even aan denken.
    Laatst gewijzigd door Fobo; 26 februari 2024 om 15:16
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Ja. Heeft naar mijn idee zeker potentie. Maar:
    - de zang...
    - ik vind er te weinig intro/opbouw in zitten en te weinig rustmomenten
    - de wisseling van akkoorden bij de toetsen verloopt (net als bij je andere opnames) wat bruut. Je mag ze best wat verder dan het maatstreepje programmeren...
    - moet inderdaad verder worden uitgewerkt.

    Over werken gesproken: in het kader van de watersnoodramp van ’53 heeft mijn vader een half jaartje op de Hoeksche Waard gewerkt. Moest ik even aan denken.
    Volgens mij ís dit het nummer dat je eerder besprak. Nl het nummer waarover de verwarring ontstond (waarbij je dacht dat het een korte versie was van het langere nummer). Anyway.
    Je opmerkingen over de zang heb ik geprobeerd ter harte te nemen bij de nummers die erna maakte.

    De eerste daarvan was Shy golden boy (apart topic).
    Waar ik in ieder geval meer plezier aan beleef. In een volgend draadje plaats ik nog een nummer met die nieuwe zangaanpak: Silent conquest. Volgens mij heb jij die allebei al beluisterd. Vanwege de duidelijkheid doe ik nu per draadje één nummer.

    De toetsen heb ik in Bright side of the sun en Silent conquest live gedaan. Ik hoop dat dat te horen is. Soms programmeer ik ze omdat ik het dan in de trein naar werk kan doen. Maar ik neem me voor om in de toekomst toetsen weer meer echt te spelen.

    En ja, de Hoeksche Waard is destijd stevig getroffen door de watersnoodramp. Met name het oostelijk deel. Waar zat je vader destijds?

    Dit liedje gaat erover dat het soms lijkt alsof je in de Hoeksche Waard aan het eind van de wereld bent, waar de tijd tot stilstand is gekomen. Maar als je goed kijkt, zie je dan verderop de moderne tijd terug. In de foto weergegeven door de moderne windmolens op de achtergrond.
    Laatst gewijzigd door edje kadetje; 26 februari 2024 om 20:25

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.795

    Standaard

    Ik heb gereageerd op dit nummer: https://youtu.be/-KJfN8W6jcQ (Landlord’s Gold) dat je er zelf bijgezet hebt.

    Mijn vader zat in Klaaswaal. Ben er zelf ook ’n keer geweest: prachtig weids en verstild gebied, waar je heul ver kunt lopen.
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Ik heb gereageerd op dit nummer: https://youtu.be/-KJfN8W6jcQ (Landlord’s Gold) dat je er zelf bijgezet hebt.
    Ja klopt, en volgens mij had je dit al eerder beluisterd. Maar maakt niet uit. Ik ben allang blij dát er iemand luistert! En dan ook nog zinnig commentaar levert dat me verder helpt.
    (En overigens, onzinnig commentaar wordt ook gewaardeerd.)

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.795

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door edje kadetje Bekijk bericht
    Ja klopt, en volgens mij had je dit al eerder beluisterd. Maar maakt niet uit. Ik ben allang blij dát er iemand luistert! En dan ook nog zinnig commentaar levert dat me verder helpt.
    (En overigens, onzinnig commentaar wordt ook gewaardeerd.)
    Maar waarom mocht ik het dan weer beluisteren?
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  7. #7

    Standaard

    Hoi hoi
    Deze rubriek is er voor mensen die vieren dat ze muziek maken leuk vinden.
    Ik kom er graag want het laat mij naar muziek luisteren waar ik normaaal niet toe gekomen zou zijn.

    Ik waardeer het dat er veel geknutseld wordt in schuren en bedroom recorders.
    In dit geval zou ik willen voorstellen een stevige compressor op de bas te zetten. Het ene moment plengt ie er lustig op los, het volgende moment is ie zo zacht dat de bodem van de muziek eruit valt.

    Keep on keepin’ on, zei mijn held Curtis Mayfield dan. Ik snap wat Fobo bedoelt. Ik voeg daaraan toe: we hebben tientallen jaren PF gehad. Ik persoonlijk vind dat genoeg, maar ga lekker door als je het fijn vindt om te doen.
    Ik zeg: leve onze helden.
    Leve Edje!
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Maar waarom mocht ik het dan weer beluisteren?
    Omdat Gus had aangegeven dat ik de verschillende nummers beter in aparte draadjes kon zetten.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Hoi hoi
    Deze rubriek is er voor mensen die vieren dat ze muziek maken leuk vinden.
    Ik kom er graag want het laat mij naar muziek luisteren waar ik normaaal niet toe gekomen zou zijn.

    Ik waardeer het dat er veel geknutseld wordt in schuren en bedroom recorders.
    In dit geval zou ik willen voorstellen een stevige compressor op de bas te zetten. Het ene moment plengt ie er lustig op los, het volgende moment is ie zo zacht dat de bodem van de muziek eruit valt.

    Keep on keepin’ on, zei mijn held Curtis Mayfield dan. Ik snap wat Fobo bedoelt. Ik voeg daaraan toe: we hebben tientallen jaren PF gehad. Ik persoonlijk vind dat genoeg, maar ga lekker door als je het fijn vindt om te doen.
    Ik zeg: leve onze helden.
    Leve Edje!
    Vriendelijke groet, Gus
    Dank voor het luisteren en het bruikbare commentaar.
    Die compressor op de bass ga ik volgende keer proberen. Met m'n gitaren heeft het ook wel behoorlijk geholpen, vind ik zelf.

    En over PF: in bright side of the sun mocht ik gewoon van meelf even helemaal zwelgen in de floyd vibes.
    In nummers daarna neem ik het meer zoals het komt. Zelf vind ik Landlord's gold, Shy golden boy en Silent conquet niet zo floydiaans. Maar ik ben er wel behoorlijk door beïnvloed dus wellicht sijpelt het onbewust toch door. Soms meer, soms minder.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top