Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 28 van 28
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.797

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
    Snif... nee, een kwart is wel degelijk 5 noten verderop... die zwarte toetsen tellen ook mee! De ukelele stemming is een kwart hoger t.o.v. de gitaar. Daardoor wordt 2000 een Am ipv een Em.
    Je hebt gelijk; ik geeft het op...
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.655

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    ben benieuwd wat Hops ervan gaat maken.
    heel simpel, jullie maken mij gelukkig.
    waarom? als jullie, die zoveel meer kennis hebben dan ik over dit onderwerp, al worstelen dan voel ik mij zelf niet zo totaal onwetend

    Ik geniet al wanneer ik iets simpels voor elkaar krijg en kan nu iedergeval wat verder.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.358

    Standaard

    Kom je er intuïtief niet uit?
    Vind ik het fijne van Uke namelijk, dat de oplossing altijd dichtbij ligt.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.655

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    Kom je er intuïtief niet uit?
    Vind ik het fijne van Uke namelijk, dat de oplossing altijd dichtbij ligt.
    nou, ja en nee, ik na het spelen en meezingen met de akkoorden die ik gevonden heb, maar dan kan ik het niet meespelen met de muziek op youtube.
    En nu is er ook nog een tenor in huis gekomen, gisteren met mijn vrouw, kleindochter en ik wat simpele deuntjes gespeeld.
    dikke pret wanneer het mis gaat, maar ook wanneer het aardig lukt samen te spelen.

    alleen blijken de stemknoppen van de tenor bagger, dus die moet ik even vervangen, wel zit er een trussrod in wat ik wel luxe vindt

    maar hoe langer ik erop speel hoe meer ik toch ontdek.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.655

    Standaard

    grappig hoe dingen soms lopen.
    Het uke virus is best wel heftig, krijg er steeds meer plezier in en vind soms wegen om leuk te kunnen spelen zonder dat ik de juiste akkoorden ken.
    zoals op 1 snaar een, noemen ze dat grondtoon vinden en daar dan ander bij zoeken tot iets van een akkoord wat voor mij goed genoeg klinkt.
    De tenor is wel het uke instrument voor mij geworden, maar ineens werd ik mij bewust van dat ik een mogelijke kandidaat in huis had voor een guitarlele.



    De pickup die erin zat is er uit, maar heb wel een ander, scale is ongeveer 51 cm en de guitarlele stemming werkt er prima op.
    maar weer benieuwd waar ik uitkom

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.358

    Standaard

    Ik zou wel zo een staalsnarige dobro ukelele willen.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.207

    Standaard

    Ik speel de laatste tijd ook wel eens op zo'n ding. Ik dacht ook, ik speel gitaar, hoe moeilijk kan het zijn. Maar van de akkoorden snap ik ook geen hout, dus pak er gewoon een akkoordenblad bij en speel zo de nummers die ik wil spelen. Na een tijdje ga je het dan ook vanzelf leren.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.655

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Ik speel de laatste tijd ook wel eens op zo'n ding. Ik dacht ook, ik speel gitaar, hoe moeilijk kan het zijn. Maar van de akkoorden snap ik ook geen hout, dus pak er gewoon een akkoordenblad bij en speel zo de nummers die ik wil spelen. Na een tijdje ga je het dan ook vanzelf leren.
    voor mij gaat er echt wel een wereld open dat 4 snaren toch zo muzikaal kunnen zijn.
    Tussen alle mantelzorg perikelen door geprobeerd wat te snappen van de video uitleg van @Harald, maar daar kwam niet veel uit, ook omdat ik geen van mijn gitaren klaar heb staan om met een kapo dat na te doen wat hij doet.
    maar ik ga het wel weer proberen

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top