Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 september 2002
    Locatie
    Hilversum
    Berichten
    470

    Standaard Atomic Reactor 112 - 18 watt: Ervaringen iemand?


    Luitjes,

    ik heb een Atomic Reactor 112 - 18 watt op het oog voor mijn huiskamer set-up.



    18 watts, all-tube Class A/B power. 2 x EL84 power tubes. Scheen in mid 2000's een geliefde amp te zijn om je POD bean intern te plaatsen en te versterken maar kan vandaag de dag als power amp werken op iedere modeler, zoals op mijn Pod HD500 floor unit tjokvol met custom presets.


    Het is een beetje een exotisch apparaat zeg maar, maar ik zie er -theoretisch- wel brood in.

    -Iemand er wel eens op gespeeld?
    -Hoe is ie op laag volume?
    -Heb wel eens een 1watt buizenampje gehad wat te luid was, is 12w in dit apparaat dan direct VEEL te luid?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.207

    Standaard

    Ik vond dat destijds een leuk concept, maar ben er nooit één in het echt tegengekomen.
    Maargoed, we hebben het hier over eindbuizen waar je een moddeling apparaat in duwt en nog op laag volume ook. Je mikt daar niet op eindbuizenvervorming ofzo als je dat überhaupt zou willen. Dat doe je met een 100 watt buizentop natuurlijk ook niet en de toevoeging van die buizen aan het geluid is (in het bijzonder op laag volume)... Nouja, daar moet iedereen zelf maar wat van vinden.

    Wat mij het meest aanstaat moddeling door een traditionele gitaarcab is dat het voor mij de feel van spelen over een versterker veel meer benaderd dan door een (vaak veel lichter gebouwde) FRFR monitor met een totaal andere karakteristiek.

    Ik heb dat zelf thuis geprobeerd met mijn Kemper door een 1x12" Palmer cab en wat ik er van heb opgestoken;
    - Het gaat toch al snel behoorlijk hard. Voordat zo'n 12" gitaarspeaker een beetje gaat klinken zoals je wil heb je nou eenmaal het nodige volume nodig. Mi. is dat meer maatgevend dat het wattage. Want;
    - Er zit een volumeknop op. Die werkt vaak in die lagere regionen vrij nerveus wat je zit te kutten tussen 0,4 en 0,6 bij wijze van. Zet er ergens waar het in grote lijnen werkt en blijf er daarna vanaf. Volume regel je op je Pod. Je moet je patches onderling opnieuw afstemmen.
    - Wil je met muziek via een paar Sonos speakertjes meespelen is het lastig om de juiste balans te vinden. Denk dat dat met een fatsoenlijke HIFI set wat makkelijker is.

    Ik heb toevallig dit weekend die speakerkast weer verplaatst naar zolder. Ik vind het een prima manier om thuis al wat geluidsinstellingen te doen maar voor de speeluren pak ik steeds mijn Boss Waza Air omdat ik anders toch mijn huisgenoten te veel dwars zit voor mijn gevoel.
    Daarnaast vond ik het toch maar een lomp en sierloos ding in mijn woonkamer.

  3. #3

    Standaard

    heb zo'n uad amp model pedaaltje
    die kan ik in de victory v40 ,prachtig klinkende buizen eindtrap prikken
    Geen haar op het hoofd die daar over denkt
    direct into geluidskaart of hifi
    meer dan goed genoeg voor opnames en hard genoeg voor live feel r&r in den huiskamer

    geen enkele noodzaak tot slepen met heads of cabs
    mijn 2 centen
    Handtekening wijzigen

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top