Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.592

    Standaard Zivix Jamstick Studio - ervaringen?

    Met een schuin ook kijk ik naar een Zivix Jamstick midi-gitaar. Met het andere oog schuin naar de nieuwe Boss GM-800 + GK-5. Iemand ervaring met met name de Jamstick? Pro's en con's?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 juli 2003
    Locatie
    Spijkenisse
    Berichten
    1.360

    Standaard

    Ik heb hem nu ongeveer een jaar en het midi deel bevalt me nog steeds erg goed.Ik had hiervoor het roland gk 3 element op een paar gitaren zitten en de jamstik heeft een betere tracking.Het is nog niet perfekt maar er is goed mee te werken.
    Ik gebruik hem als cotroller bij soft synths en zeker als ze MPE ondersteuning bieden,werkt het heel goed.
    Een perfekte piano partij zit er helaas nog niet in.Bij snel opkomende geluiden heb je al snel glitches.
    Gebruik je de gewone gitaar elementen gelijktijdig met het hexafonisch element dan wordt je echter onaangenaam verrast als je de gewone elementen in distortion gooit.de gewone elementen pikken dan veel storing op.Gebruik je ze clean,dan heb je nergens last van.
    Het stemmen met de inbussleutel is ook even wennen.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    @DML wat is je doel? Ik speel live met enige regelmaat met een GK3 en GR20 of GR30, en haal daar hele mooi pads en synths uit. Maar wil je soleren of zelfs shredden worden (lage) latency en accurate tracking opeens veel belangrijker. Thuis heb ik een Axon AX100 MkII.

    Er zijn zoals je weet diverse opties (denk ook aan Fishman) en afhankelijk van wat je wenst (denk aan pitchbends, alleen MIDI of ook guitar spelen of een mix, diverse HOLD modes, diverse poly modes, tracking speed, onbaord sounds of alleen MIDI generatie etc etc) en je budget zou de ene optie dan logischer zijn dan de ander.

    Om je specifieke vraag te beantwoorden: ik heb met beide geen ervaring maar vind die JAmsticks echt enorm lelijk

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.207

    Standaard

    ik had er nog nooit van gehoord en heb even wat filmpjes van opgezocht. Zo'n gitaar spreekt me niet direct aan, maar Anni is een ander verhaal...

  5. #5

    Standaard

    Ik heb een jamstick, waarschijnlijk een ouder model. Leek me een leuke gadget. Helaas is het ding totaal onbruikbaar. De vertraging tussen de aanslag en het moment dat er geluid te horen is alsof het signaal naar de maan heen en weer moet.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2006
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    1.825

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarnijboer Bekijk bericht
    Ik heb een jamstick, waarschijnlijk een ouder model. Leek me een leuke gadget. Helaas is het ding totaal onbruikbaar. De vertraging tussen de aanslag en het moment dat er geluid te horen is alsof het signaal naar de maan heen en weer moet.
    Dat zou dan als het goed is 2,56 seconden zijn

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2001
    Locatie
    Fryslan
    Berichten
    1.380

    Standaard

    Geen ervaringen met de jamstick. Wel met het Roland GK systeem, diverse Roland GS, modeling, midi/USB interfaces (gehad). Bij modeling kan je een perfecte tracking krijgen, met synth sounds houd je altijd tracking problemen. Ik heb nog een You Rock Guitar, plastic speelgoedding. Met de snaren bespeeld is het nix, maar je kan hem ook in een "tapping mode" zetten, dan trackt ie perfect. Alleen dan heb je geen aanslaggevoeligheid.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 november 2001
    Locatie
    Cuijk
    Berichten
    579

    Standaard

    Als je het puur voor bv vst's in je DAW is dan is jam origin mdi guitar ook een optie. Ik heb ook een poos een Sonuus i2m gehad, ging ook redelijk maar die was monofoon.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top