Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 7 EersteEerste ... 34567 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 64
  1. #41
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.997

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Op een gegeven moment is ook iets uitontwikkeld, er zijn maar altijd zoveel mogelijke varianten voordat je wezenlijk van iets anders kan spreken,
    ligt ook aa
    n je criteria,
    als je zegt, een banjo is een viool zonder strijkstok met frets in een andere stemmig heb je ook gelijk.
    Inderdaad ligt aan je criteria, maar als je een betaalbare en gangbare fanned fret gitaar van 9 snaren over een amp modelling/IR VST bespelen met slapping en hybrid technieken slechts een variant vindt van wat er al was, tsja... dan waren langs die lat de jaren 70 ook gewoon een voortzetting van de jaren 30 en dus niets nieuws of hoogtepunt of whatever

    Anyway, buiten dat alles, gitaar leeft als nooit te voren, ongeacht of je vindt dat volgens jouw (niet jij, maar de lezer) al dan niet consistent gehanteerde criteria er inventieviteit e ontwaren valt. Dankzij internet en eigen beheer bandcamps etc etc leeft de gitaar georienteerde muziek als nooit te voren.

  2. #42
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.395

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door alias Bekijk bericht
    Wat nooit veranderd is, is het gekissebis op dit forum over onbelangrijke zaken, gewoon omdat de kissebissers daar blijkbaar een voldaan gevoel van krijgen.
    Hehehe nou inderdaad.

    Een hoop gescherm met woorden en de absolute onwil om het gewoon niet met elkaar eens te zijn en het daar dan bij te laten.

    Is op andere fora en in Facebook groepen niet anders trouwens. Afgelopen jaar een keer een praktische vraag gesteld in een fiets groep op fb, man man man, dat liep snel uit de hand en het ging ook net zo snel helemaal niet meer over mijn vraag.. Ik dacht nog, het lijkt gitaarnet wel 😅

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  3. #43
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.815

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door alias Bekijk bericht
    Wat nooit veranderd is, is het gekissebis op dit forum over onbelangrijke zaken, gewoon omdat de kissebissers daar blijkbaar een voldaan gevoel van krijgen.
    Dat raakt aan de essentie van een forum...
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  4. #44
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.997

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Hehehe nou inderdaad.

    Een hoop gescherm met woorden en de absolute onwil om het gewoon niet met elkaar eens te zijn en het daar dan bij te laten.

    Is op andere fora en in Facebook groepen niet anders trouwens. Afgelopen jaar een keer een praktische vraag gesteld in een fiets groep op fb, man man man, dat liep snel uit de hand en het ging ook net zo snel helemaal niet meer over mijn vraag.. Ik dacht nog, het lijkt gitaarnet wel 😅

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Als je dit al uit de hand lopen vindt.... gelukkig maar dat dan weer wel

  5. #45
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.513

    Standaard

    Ik dacht eerlijk gezegd dat het allemaal hunky dory was?

    @Alias, je mag pas met een postcount van 1000+ meedoen met het gekissebis.
    Succes!
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  6. #46
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.395

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Als je dit al uit de hand lopen vindt.... gelukkig maar dat dan weer wel
    Hier valt het tegenwoordig reuze mee en blijft het bij wat geneuzel. Waar ik op zijn tijd ook graag even aan mee doe.

    In die fiets groep op fb was het wel wat minder gezellig, die twee gasten leken elkaar echt te haten. Vind ik ook best grappig en deed me denken aan hoe het hier vroeger ging. Maar naar een antwoord op je vraag waar je wat mee kunt kun je dan wel fluiten.

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  7. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    @Alias, je mag pas met een postcount van 1000+ meedoen met het gekissebis.
    Succes!
    Zóó aanwezig wil ik niet zijn, tenzij het forum weer als vanouds gaat worden en die kans is magertjes.
    Vooralsnog is het forum nog juist leuk genoeg om af en toe een opmerking te plaatsen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Een hoop gescherm met woorden en de absolute onwil om het gewoon niet met elkaar eens te zijn en het daar dan bij te laten.
    Rinze, je mag de politiek in, lees die zin nog maar eens goed.
    Systeembericht
    Sorry, er zijn geen posts om te bekijken.

  8. #48
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.395

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door alias Bekijk bericht
    Rinze, je mag de politiek in, lees die zin nog maar eens goed.
    Ik weet van niks 😇

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  9. #49
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.661

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Ik weet van niks 

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    benoemt een bekende nederlander met brilletje dat niet dat hij er geen actieve herinnering meer aan heeft?

    Als er dan geen verschrikkelijk grote vernieuwing meer zijn, dan zijn we dan wel weer heel erg blij met al die oude meuk die ons zoveel plezier op kan leveren

  10. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Prima Dirk, er is geen innovatie wat jij wilt. Zo kun je bijna alles eigenlijk wel een voortborduren c.q. uitbreiden van voorgaande uitvindingen noemen. Dan staat de mensheid dus zo goed als stil volgens jouw criteria.
    Misschien eens verdiepen in wat innovatie is? Zodat je de term niet gebruikt zoals politici en recruiters doen? Die alles wat ze nog niet kenden of hip vinden met het (jeuk-)innovatiewoord te betitelen. Innovatie is iets unieks wat niet zoveel gebeurt. Het gros van wat er gedaan wordt is gewoon toepassen van wat er al is. Eén procent inspiratie, 99 procent transpiratie enzo. En daar is niets mis mee. Tenzij je hipster wil zijn dus te pas en te onpas en het i-woord misbruikt.

    Nee. Dan staat de mensheid niet stil. Er is niets mis met het vaardig worden in iets en daar je ding me doen. In sommige gevallen heet dat ook wel "ambacht" en zo. Maar de essentie van innovatie is nou juist het doen van iets dat nog niet eerder gedaan is. De eerste prehistorische Harry die het klaarspeelde om een mes van brons te maken, de harry die lenzen maakte en daarmee ontdekte dat er voor het ook onzichtbaar leven is, de club lui die bij Bell Labs net zo lang doorbuffelden tot ze een versterker met halfgeleidermateriaal konden maken... om er aan paar grote te noemen.

    Maar dus niet iemand die een trucje vindt om nog meer noten te poepen, iemand die bedenkt dat je een modelingdoosje in een gitaar kunt inbouwen (en bedienen met een app! hoe innovatief!! (alles heeft tegenwoordig en fukking app) of, imho vanuit het oplossen van intonatieissues écht een self-fullfilling prophecy; Fanned frets.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top