Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 7 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 64
  1. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door munkie Bekijk bericht
    maar ik heb er wel 1000 euro afschrijving op.
    , nul afschrijving,
    Nou heb ik in de afgelopen dik 35 jaar een stapel gitaren verzameld en soms ook weggedaan, Een stapel versterkers zien komen en sommige ook weer weggedaan, ongeveer 300 effectpedalen zien komen en een fractie weggedaan, en een stapel multieffects en modelers zien komen en het gros weer weggedaan...

    Maar geen moment in al die jaren heb ik ook maar een moment naar al die meuk gekeken vanuit het perspectief dat ik er "afschrijving" op zou hebben. Wél dat ik er een hoop lol aan beleefde.

    Afschrijving kanik me echt alleeen voorstellen op het moment dat je volledig professioneel bezig bent, elk jaar de waarde van je inventaris bij je boekhouding moet opgeven, en je gitaargear is als een ladder voor een dakdekker. Puur functioneel benodigd voor uitoefening van je vak en verder 100% vervangbaar zonder enige emotie.

    En volgens mij ben ik nog nooit een gitarist en of muzikant tegengekomen die z'n gear vanuit dat perspectief bekijkt.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.574

    Standaard

    Nee, afschrijving boeit mij ook minder. Als ik wat dingen wil uitproberen om te kijken of het wat voor me is, koop ik het tweedehands zodat ik er voor ongeveer hetzelfde geld weer vanaf kan. Maar ik hou meestal geen rekening met enige restwaarde.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.591

    Standaard

    Sowieso, hoe schrijf je 1000 euro af op een Kemper? Heb je dan de Powered versie?

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.792

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Kortom: vroegâh was het allemaal beter....
    Hou toch op.
    Ik zeg niet dat het vroeger allemaal beter was. Maar ik denk wel dat de periode na de uitvinding van de elektrische gitaar (zo ongeveer rond de oorlog) tot in de jaren zeventig met uitlopers naar de jaren 80 de meest vruchtbare is geweest. Op een bepaald moment is het allemaal wel zo'n beetje gedaan en wordt het tijd voor iets nieuws. In die tijd leven wij nu. De dj's die op al die festivals en in al die clubs draaien hebben echt geen gitaar nodig om volle zalen te trekken hoor. En voor de komst van de elektrische gitaar was de gitaar helemaal niet zo'n belangrijk instrument. De blazers waren de solisten in de vroege jazz en de bigbands, de piano was het instrument in de kroegen (ragtime, boogie woogie), en de gitaar kwam niet eens boven de banjo uit. Je had natuurlijk wel die country blues artiesten maar de gitaar was zeker niet dominant.

    Dingen gaan voorbij. Ik geloof dat mensen als Slash en dat soort figuren nu ook inears spelen (wel met een amp + isocab), anderen stappen over op digitale apparaten. Ik denk wel dat deze trend doorzet (dus meer inears, meer digitale versterking etc). Maar wij leven in de nadagen van de rockmuziek. De (korte) periode dat harde elektrische gitaren nieuw waren ligt ver achter ons, de verassing is er vanaf.

    Maar goed. Jij krijgt van mij voor je verjaardag een elektrische fiets met een app voor je telefoon waarop je 300 Harley modellen kunt downloaden, die kun je dan op je oortjes zetten. Is net echt.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Sorry maar het ligt denk ik echt aan jou NLF dat je niet ziet wat er nu nog allemaal gebeurt op gitaargebied. De gitaar is levend als nooit te voren. Er blijven maar nieuwe technieken uitgevonden worden, nieuwe inventieve gitaren en onderdelen, er is modelling etc etc

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.207

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Sowieso, hoe schrijf je 1000 euro af op een Kemper? Heb je dan de Powered versie?

    Ach, ik heb net nog ff de factuur erbij gezocht. Ik heb in 2017 € 1614 betaald voor mijn powered Kemper. Denk dat die nu nog 900 - 1000 euro zou opleveren.

    Een Marshall JCM 800 kost nu € 1699 bij Thomann en een voor een 1960 kast komt er € 799 bij en als ik hoor wat die op MP doen...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door munkie Bekijk bericht

    Op MP koop je momenteel voor pakweg 700 euro een UK Marshall top met 1960 kast met UK Celestions.

    Juist die buizentops + 4x12" zijn volgens mij een beetje de dikke diesels onder de versterkers. Neemt niet weg dat het niet lekker kan zijn en dan is er een markt voor.
    Laatst gewijzigd door Da Vinci; 20 februari 2024 om 10:25

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.591

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Sorry maar het ligt denk ik echt aan jou NLF dat je niet ziet wat er nu nog allemaal gebeurt op gitaargebied. De gitaar is levend als nooit te voren. Er blijven maar nieuwe technieken uitgevonden worden, nieuwe inventieve gitaren en onderdelen, er is modelling etc etc
    Welke nieuwe technieken worden er dan uitgevonden? Welke nieuwe inventieve gitaren en onderdelen?
    Modeling bestaat ondertussen meer dan 25 jaar. Zeker, iedere nieuwe modeler is weer beter dan de vorige maar de techniek blijft in wezen gelijk.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2001
    Locatie
    Fryslan
    Berichten
    1.380

    Standaard

    Ik ben laatst naar het afscheidsconcert van een rock coverband geweest waar een vriend van mij in speelt. Hij had een oldskool buizen Marshall top en een kast mee met ouwe Celestions. Die stond op hem gericht dus van het publiek af. Ik stond in de zaal en hoorde alleen maar drums, bas en zang. Bleek dat de PA jongen niet van gitaar hield. En die moet je dan 500 euro betalen...

    Ik heb vroeger de meeste gigs gewoon op de backline gedaan, 2 zangboxjes voor de zang, ging prima. En dan was je tenminste te horen.

    Ik heb mijn Kemper unpowered Toaster gekocht bij TFOA voor 1700 euro. 2dehands footswitch erbij, 300. BM profiles voor 300. Maakt 2300 euro. Krijg ik misschien nog 1000 voor terug.

    Ik heb laatst een bluesrock powertrio gezien waarbij de gitarist geen backline had, modeling pedaal zo op de PA. Het klink als een direct box, je mist toch wat. Ik heb de laatste tijd vaker gitaristen live gehoord op Kempers enz., zelfde verhaal.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.207

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door munkie Bekijk bericht
    Ik ben laatst naar het afscheidsconcert van een rock coverband geweest waar een vriend van mij in speelt. Hij had een oldskool buizen Marshall top en een kast mee met ouwe Celestions. Die stond op hem gericht dus van het publiek af. Ik stond in de zaal en hoorde alleen maar drums, bas en zang. Bleek dat de PA jongen niet van gitaar hield. En die moet je dan 500 euro betalen...
    Kutgeluidsman = kutgeluid. Dat is gelukkig universeel en niet afhankelijk van of je op buizen speelt of digitaal

  10. #30

    Standaard

    Misschien niet "nieuw" als in revolutionaire , maar wel vernieuwend: bijv. evertune bridge, fan frets, gitaren met modeling ingebouwd, boss eurus synth gitaar.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Welke nieuwe technieken worden er dan uitgevonden? Welke nieuwe inventieve gitaren en onderdelen?
    Modeling bestaat ondertussen meer dan 25 jaar. Zeker, iedere nieuwe modeler is weer beter dan de vorige maar de techniek blijft in wezen gelijk.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top