Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 7 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 64
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2001
    Locatie
    Fryslan
    Berichten
    1.380

    Standaard Echte amp of modeling?

    https://www.volkskrant.nl/muziek/de-...roll~bcac3780/

    Even op F9 drukken.

    Tja. Hot issue. IMHO. Mijn Kemper is een wonderdoosje in de studio maar ik heb er wel 1000 euro afschrijving op.

    Op MP koop je momenteel voor pakweg 700 euro een UK Marshall top met 1960 kast met UK Celestions.

    Daar kan je je hele carriere op spelen, nul afschrijving, elke 5 jaar nieuwe buizen. Maar je moet er wel mee sjouwen.

    Ik snap het wel, geen gesjouw, nul stage volume, makkelijk. Maar het klinkt als een DI box, ik heb het nu een paar keer gehoord.

    Ik ben blij dat ik de goede tijd nog heb meegemaakt, echte amps die stonden te brullen, Rock 'n Roll

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    [QUOTE=munkie;3568647
    Ik ben blij dat ik de goede tijd nog heb meegemaakt, echte amps die stonden te brullen, Rock 'n Roll [/QUOTE]

    Ik ook.
    Als je nooit met wapperende broekspijpen in een zee van feedback voor een 4x12 hebt gestaan heb je nooit echt rock'n roll gemaakt.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Dat houden ouwe lullen elkaar voor ja lol

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.336

    Standaard

    Bogner 4x12 OS ervaringsdeskundige ✌🏻


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.792

    Standaard

    Nee, ik denk dat het inderdaad zo is. Er is ook rock n roll gemaakt met kleinere amps (Scotty Moore met Tweed). En er is prima muziek buiten de rock n roll gemaakt. En er wordt van alles gedaan met software, PC en modellers, en dat is goed. Maar het is wel iets anders. Dat heeft met energie te maken (versterken is energie toevoegen aan). Het is een kwestie van de muziek voelen, ervaren, in plaats van in je hoofd zitten.

    Op een versterker spelen die hard staat op een podium voor duizend mensen is ook echt anders (en veel moeilijker) dan thuis achter je PC veilig wat zitten te pielen totdat je de solo eindelijk foutloos hebt gespeeld en m uploadt. Maar er wordt tegenwoordig veel moois gedaan met PC, in ears, modellers en dat soort dingen, en dat is fantastisch. Niks mis mee. Er is ook veel te beleven buiten de rock muziek. Maar het is wel echt anders; er is ook verschil tussen het rijden op een elektrische fiets en een Harley.
    Laatst gewijzigd door NLF; 17 februari 2024 om 18:55

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.792

    Standaard

    O ja, ter illustratie ...


  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NLF Bekijk bericht
    Er is ook rock n roll gemaakt met kleinere amps
    Zeker. Maar ik heb het over de fysieke ervaring van lucht in beweging wat je kan voelen en manipuleren.
    Bell bottoms zijn niet echt noodzakelijk maar het helpt wel.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Dat houden ouwe lullen elkaar voor ja lol
    Als jij op een post van mij reageert zit er vaak een verwijzing naar lol leeftijd in.
    Krijgt een baard.
    Als je toch een Bradje wil doen, iets grappigs & creatief zou dan wel leuk zijn
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.794

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door munkie Bekijk bericht
    Ik ben blij dat ik de goede tijd nog heb meegemaakt, echte amps die stonden te brullen, Rock 'n Roll
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Ik ook. Als je nooit met wapperende broekspijpen in een zee van feedback voor een 4x12 hebt gestaan heb je nooit echt rock'n roll gemaakt.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Bogner 4x12 OS ervaringsdeskundige
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NLF Bekijk bericht
    Nee, ik denk dat het inderdaad zo is. Er is ook rock n roll gemaakt met kleinere amps (Scotty Moore met Tweed). En er is prima muziek buiten de rock n roll gemaakt. En er wordt van alles gedaan met software, PC en modellers, en dat is goed. Maar het is wel iets anders. Dat heeft met energie te maken (versterken is energie toevoegen aan). Het is een kwestie van de muziek voelen, ervaren, in plaats van in je hoofd zitten.
    Kortom: vroegâh was het allemaal beter....
    Hou toch op.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NLF Bekijk bericht
    Op een versterker spelen die hard staat op een podium voor duizend mensen is ook echt anders (en veel moeilijker) dan thuis achter je PC veilig wat zitten te pielen totdat je de solo eindelijk foutloos hebt gespeeld en m uploadt. Maar er wordt tegenwoordig veel moois gedaan met PC, in ears, modellers en dat soort dingen, en dat is fantastisch. Niks mis mee. Er is ook veel te beleven buiten de rock muziek. Maar het is wel echt anders; er is ook verschil tussen het rijden op een elektrische fiets en een Harley.
    Open deuren geen gebrek. maar je enthousiasme is aanstekelijk.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.206

    Standaard Echte amp of modeling?

    [QUOTE=munkie;3568647
    Mijn Kemper is een wonderdoosje in de studio maar ik heb er wel 1000 euro afschrijving op.

    Op MP koop je momenteel voor pakweg 700 euro een UK Marshall top met 1960 kast met UK Celestions.

    [/QUOTE]

    Dat iemand anders fors heeft afgeschreven op die Marshall maakt het in de basis geen betere investering. Het heeft enkel te maken met het moment waarop je dat ding aanschaft en of je dat dan nieuw of gebruikt doet.

    Ik heb op mijn Engl Powerbal setup in een jaar of vijf meer afgeschreven dan op mijn Kemper setup.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door Da Vinci; 17 februari 2024 om 22:27

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top