Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 22
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.658

    Standaard

    zover ik mij herinner waren er wel diverse japanse kopieen met 'humbuckers' die onder de kap maar 1 spoel hadden.
    als dat zo bij die van jou is zou dat je wens naar een wax beurt kunnen verklaren

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    De Custom was in de 70's min of meer de guitar to have in Nederland,
    Hans V
    ermeulen, Akkerman, Chris Koerts, Ferdinand Bakker, George Kooymans, Hollestelle, Jan de Hont enz enz.
    Leuk weetje toch?
    Algehele redenatie was dat het de duurste Lp was dus ook de beste, begin '80 draaide dat langzaam om naar de sunburst en kreeg de custom iets belegens,
    in wit
    kwam je er nog mee weg als je in de Sex pistols speelde
    je ziet ze nu nog wel 's als mode accessoire


    Dat is een Standard..

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    zover ik mij herinner waren er wel diverse japanse kopieen met 'humbuckers' die onder de kap maar 1 spoel hadden.
    als dat zo bij die van jou is zou dat je wens naar een wax beurt kunnen verklaren
    Klopt maar dat waren alleen de goedkopere modellen met geschroefde halzen. Heb er een paar jaar geleden nog een onder handen gehad om een en ander aan op te knappen. Wat een bagger, moet altijd lachen als mensen het over lawsuit Japanners hebben met een geschroefde hals en dan net doen alsof dat iets te maken heeft met een Les Paul of SG. Nog afgezien van het feit dat het hele lawsuit verhaal meestal niet op gaat.

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  4. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid Bekijk bericht
    Hee, die is me vorig jaar even ontgaan. Jammer dat je er dit jaar niet bij bent in Zuidbroek....
    ben je dus toen niet zo scherp geweest , dit jaar probeer ik veenendaal daar komt meer publiek voor het spul wat ik heb.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    zover ik mij herinner waren er wel diverse japanse kopieen met 'humbuckers' die onder de kap maar 1 spoel hadden.
    dat zal je bij een el maya niet treffen of iemand is er mee aan het prutsen geweest, trouwens die enkele spoel in die nep humbuckers was breder dan normaal en klonken p90 achtig.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    zover ik mij herinner waren er wel diverse japanse kopieen met 'humbuckers' die onder de kap maar 1 spoel hadden.
    als dat zo bij die van jou is zou dat je wens naar een wax beurt kunnen verklaren
    Nee, het zijn wel humbuckers en klinken ook erg goed. Maar ik heb duurdere gitaren meegemaakt waarbij na pak 'm beet 40 jaar de pu's langzaamaan microfonisch werden. Geen idee hoe dat komt, heb ik geen verstand van.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 april 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.185

    Standaard

    Dat kwam door verkeerde wax, vaak pure stearinezuur ofwel kaarsvet. Dat kon door schokken bros worden. Met bijenwas of mensel van ca. 80/20 bijenwas/stearinezuur gebeurt dat niet.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 april 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.185

    Standaard

    stearine, niet stearinezuur, achterlijke autocorrectie, die je bent!

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.658

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Klopt maar dat waren alleen de goedkopere modellen met geschroefde halzen. Heb er een paar jaar geleden nog een onder handen gehad om een en ander aan op te knappen. Wat een bagger, moet altijd lachen als mensen het over lawsuit Japanners hebben met een geschroefde hals en dan net doen alsof dat iets te maken heeft met een Les Paul of SG. Nog afgezien van het feit dat het hele lawsuit verhaal meestal niet op gaat.

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Er is nu op National Geographic een serie 'made in a day' een 'hoe wordt een gitaar gemaakt' met daarin een factory tour bij gibson. (in mijn geval uitzending 17 februari 7:30/8:00 uur)
    wat mij opviel was dat men dus esdoorn voor de gelijmde hals gebruikt, terwijl ik toch altijd dacht dat de LP mahonie was.

    waar ik eigenlijk wel van schrok is hoeveel materiaal er verbruikt wordt in een jaar.
    fabriek in Nashville waar 500 mensen werken produceert per dag met 320 instrumenten

    maar wereldwijd komen er totaal ongeveer 40 miljoen gitaren bij vanuit alle fabrieken over de wereld.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Esdoorn werd vooral in de jaren zeventig gebruikt voor de halzen van les Paul customs. Normaal is een lp of sg hals van mahonie, voor zover mij bekend.

    Bijenwas als middel om pickups te draaien heeft als nadeel dat het aan bederf onderhevig is, er zitten bacteriën in en het kan ook nog eens zomaar gaan schimmelen en dat is ook niet goed voor je pup. Ik gebruik daarom een mengsel van paraffine en bijenwas 4:1. Dezelfde pan met dat mengsel gebruik ik ook voor nieuwe fietskettingen. Vet handig.

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 april 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.185

    Standaard

    Je hebt gelijk, Rinze, ik zei stearine, maar bedoelde paraffine, gesmolten waxinelichtjes.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top