Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 16
  1. #1

    Standaard Gitaarversterker upgraden

    Ik speel sinds kort terug gitaar na een lange tijd, ik heb een klein versterkertje gekocht voor thuis, het mocht niet groot zijn zodat ik het gemakkelijk kon opbergen.

    Ik heb een Cort CM15R aangeschaft, na lang zoeken en proberen vind ik niet echt het geluid wat ik wil.
    Dus vraag ik me af of je die versterker kan aanpassen door bijvoorbeeld een andere speaker te monteren, of is het een echte kutversterker.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.797

    Standaard

    Je hebt geshopt in een prijsklasse waarin je niet al te veel kunt verwachten; ik zou haast zeggen dat als je daar ‘jouw geluid’ al zou vinden, dat dat een toevalstreffer is. Het vervangen van de speaker zal m.i. niet tot het beoogde resultaat leiden, nog los van het feit dat de versterker het niet waard is.

  3. #3

    Standaard

    Er zit nu een 8 inch in en een andere speaker kan het geluid verbeteren. Zeker als je kijkt naar de bekende merken.
    Maar blijft een gok uiteraard hoeveel beter het wordt. Een Celestion Eight 15 kost 40 Euro.

    Ik zou zelf eerder kijken naar een alternatief, bijv 2de hands Boss Katana 50 MKII. Uitproberen en indien die bevalt, koop je voor 200 Euro

  4. #4

    Standaard

    Je kan daar bijvoorbeeld niet een 10 inch speaker in prutsen of zo ???

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.797

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door freesoul Bekijk bericht
    Je kan daar bijvoorbeeld niet een 10 inch speaker in prutsen of zo ???
    Vast wel, maar ik denk dat je eerst voor je zelf moet definiëren welk geluid je wilt. Het staat zeker niet vast dat je dat krijgt door er een 10” speaker in te frutten.
    Verder wat Duckman zegt; met die versterker kun je een hoop kanten op.

  6. #6

    Standaard

    Ik heb een hele brede muzieksmaak, maar ik ben al heel lang dol op het geluid van Sonic youth waarmee je ook kan experimenteren met feedback.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.797

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door freesoul Bekijk bericht
    Ik heb een hele brede muzieksmaak, maar ik ben al heel lang dol op het geluid van Sonic youth waarmee je ook kan experimenteren met feedback.
    Dat gaat ‘m met de Cort niet worden; je komt dan toch uit in het heftigere buizenwerk op hoge(re) volumes uit. Of spelen met feedback met modeling amps gaat, weet ik eerlijk gezegd niet.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.207

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door freesoul Bekijk bericht
    Je kan daar bijvoorbeeld niet een 10 inch speaker in prutsen of zo ???
    Tja… je kan een enorme spoiler zetten op de Fiat Panda van je moeder maar daar wordt het nog geen sportauto van. Ook niet als je ‘m daarna nog verlaagd, er dikke velgen onder legt en er een sportuitlaat onder schroeft.

    Je hebt nu eigenlijk een instap versterkertje en dat is prima om mee te oefenen maar je zit wel snel aan het limiet natuurlijk. Een andere speaker zal, als een grotere al past, echt geen wereld van verschil gaan maken en ik vraag me af of het de investering waard is als ik zie wat je tegenwoordig op MP kan kopen.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.792

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door freesoul Bekijk bericht
    Je kan daar bijvoorbeeld niet een 10 inch speaker in prutsen of zo ???
    Misschien maar dat gaat niet zo heel veel uitmaken. Als die versterker jou zou bevallen dan klinkt ie ook met een 8 inch speaker. Het is niet zo dat een speaker niet veel uitmaakt (dat kan een groot verschil zijn) maar in dit geval moet je er zeker geen hoge verwachtingen bij hebben. Het blijft dezelfde amp met alle beperkingen die erbij horen.

  10. #10

    Standaard

    Ik heb dus een hopeloos geval aangeschaft.
    In welke richting kijk ik het best, zou een Boss Katana 50 MKII al voldoende zijn ????

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top