Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10

Discussie: Son of a Bach!

  1. #1

    Standaard Son of a Bach!

    Flauw ideetje aan het einde van een les met een leerling die dit soort dingen wel kan waarderen.

    Die bourree van Bach die iedereen op gitaar speelt... als je dat nu eens majeur doet? Nog best geinig eigenlijk.

    https://www.youtube.com/watch?v=28MJxKY2Pys

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.797

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
    Flauw ideetje aan het einde van een les met een leerling die dit soort dingen wel kan waarderen.

    Die bourree van Bach die iedereen op gitaar speelt... als je dat nu eens majeur doet? Nog best geinig eigenlijk.

    https://www.youtube.com/watch?v=28MJxKY2Pys
    Inderdaad grappig. Gaat niet overal goed, wringt af en toe, maar leuk. Maar je kunt er denk ik verder niks mee, het is te zeer verbonden met het origineel.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2007
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    9.288

    Standaard

    Erg leuk!
    Mwa...

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.358

    Standaard

    Kinda works out there.
    Bijzonder om zo eens te horen.

  5. #5

    Standaard

    Thanks! @Fobo, even specifiek, wringt als in underrehearsed (fair enough) of het arrangement? Welk stuk dan, in het laatste geval (tijd in de video)? Voor mijn oren werkt het, al is het B'tje wat minder trouw aan het origineel dan het A'tje. Maar dat stuk speelde ik ook zo al min of meer spontaan uit de losse pols. Qua niets er mee kunnen, serieuze opname weet ik ook niet, al is het fair game, aangezien inmiddels public domain, en ik ook niemands arrangement gebruik hier. Maar voor een live Hans Liberg momentje zie ik wel wat mogelijkheden. Afhankelijk van het publiek uiteraard.

    @Beruk, link ga ik nog eens kijken een dezer dagen, dank je!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.797

    Standaard

    Aangezien ik twee keer het zelfde 'dingetje' hoor (op 0.41 en 1.14) op de zelfde plek in stuk, ga ik er vanuit dat het in het arrangement zit. Het lijkt me dat de B (op de A-snaar) daar een A of misschien wel een Fis (past denk ik wel mooi in de reeks) moet zijn.
    Ben trouwens benieuwd wat dit het wordt als je het wat meer ‘gestroomlijnd’ speelt; klinkt nu wat houterig - wel logisch overigens
    Laatst gewijzigd door Fobo; 14 februari 2024 om 23:19

  7. #7

    Standaard

    Thanks, dat is nu een leuke reactie! Dan hebben we het over tel 3 in die maat? Bij tel 4 speel ik een A, dat is de terts van het F#m akkoord. Die B op de derde tel suggereert dan een B9 akkoord, maar een F# zou idd best voor de hand liggen, dan is de wisseling idd. logischer. Denk dat ik die van je gebruik!

    Als ik dit een tijdje gespeeld heb zal het idd. een stuk vloeiender lopen, met ongetwijfeld wat extra versieringen. Nu besloten de oefenopname even te gebruiken, om er even klaar mee te zijn. Over twee weken spelen we voor het eerst met ons Cubaanse bandje, en daarvoor moet ik nog het nodige uit mijn hoofd zien te leren. Stom genoeg is zo'n stom ideetje dan weer veel te leuk om er niet veel te veel tijd in te stoppen.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.797

    Standaard

    Ben heel benieuwd hoe het gaat klinken; ik wacht af!

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
    Flauw ideetje aan het einde van een les met een leerling die dit soort dingen wel kan waarderen.

    Die bourree van Bach die iedereen op gitaar speelt... als je dat nu eens majeur doet? Nog best geinig eigenlijk.

    https://www.youtube.com/watch?v=28MJxKY2Pys
    Ik houd wel van dit soort dingen.
    Heb zelf een keer Uncomfortably numb gemaakt. Comfortably numb van Pink Floyd in B-locrian. Klinkt erg oncomfortabel.

  10. #10

    Standaard

    Locrisch als hoofdtoonsoort, dat wordt niet snel een earwurm, meer een oorknijper

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top