Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 22 EersteEerste ... 2345614 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 213
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.395

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Wow das best frequent?
    In de tijd dat ik optrad verving ik voor ieder optreden mijn snaren. Na één keer optreden waren ze af. Na een flinke repetitie ook. Het was me te duur om nog vaker te wisselen maar na een optreden of repetitie van 2 a 3 uur met flink wat zweet plus veel opdrukken en een harde aanslag zat er geen leven meer in. Bovendien heb ik met verse snaren nooit een gebroken tijdens het spelen, maar met gebruikte wel. Heb wel het idee dat ik vrij agressief zweet heb wat dat betreft. Maar een keer per maand vind ik vrij weinig, hangt er natuurlijk ook vanaf hoe veel je speelt.

    @Thiez: je hebt gelijk over die leeftijd hoor. Maar ik voel me toch wel te oud om het hele land door te tuffen in een busje met een stel lui (scheelt ook dat ik niet drink en de rest wel). Vind optreden eigenlijk ook niet zo belangrijk. Ik ben snel overprikkeld en had bij de karaoke band elke keer een halve week nodig om me weer een beetje normaal te gaan voelen. Zou best weer met mensen willen spelen maar merk dat ik er nogal wat voorwaarden en beperkingen aan hang dus denk niet dat dat snel gebeurt.

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.214

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Wat ik wel weet is dat het menselijk oor en, nog erger, het 'gevoel' van de gitarist, echt extreem subjectief is en echt enorm door de hersenen in de maling wordt genomen. Vertel een gitarist dat iemand buis X in zijn amp heeft gedaan, verpak die boodschap met marketing trucjes, raak de juiste snaar (no pun etc) en de kans is groot dat ie zal zeggen 'verhip, hoor dat sprankelende hoog opeens! en ik weet niet hoe ik t moet zeggen, maar, maar, ik VOEL het in hoe ie reageert op mijn respons!
    Ik durf nog wel een stapje verder te gaan; als je verschil wil horen kan je het ook creëren.
    Toen ik nieuwe 'snellere' bandjes op mijn racefiets gooide die een mijl per uur sneller zouden zijn reed ik mijn PR direct aan flarden. Idd zo'n 1,5 km/u sneller op een vast rondje, wat echt een aardig verschil is. En daar is weinig subjectiefs aan. Maar na een paar ritten zat ik weer dicht bij mijn normale gemiddeldes. Het is dus niet alleen zo dat je hersenen je foppen, als je er in gaat met het idee dat er een andere output moet zijn stop je er misschien zonder je er zelf wat van merkt ook wel wat anders in. Toch wat dieper zitten, wat harder trappen. Meer dynamiek in je aanslag, noten wat langer aanhouden, whatever. En ineens heeft het nét dat extra's waar je op hoopte.

  3. #33

    Standaard

    1 ding is zeker: Niets is zeker!

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.056

    Standaard

    Tourende muzikant: digitale proletenbak, geur, smaak en feel: Philips NOS EL34

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.991

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Ik durf nog wel een stapje verder te gaan; als je verschil wil horen kan je het ook creëren.
    Toen ik nieuwe 'snellere' bandjes op mijn racefiets gooide die een mijl per uur sneller zouden zijn reed ik mijn PR direct aan flarden. Idd zo'n 1,5 km/u sneller op een vast rondje, wat echt een aardig verschil is. En daar is weinig subjectiefs aan. Maar na een paar ritten zat ik weer dicht bij mijn normale gemiddeldes. Het is dus niet alleen zo dat je hersenen je foppen, als je er in gaat met het idee dat er een andere output moet zijn stop je er misschien zonder je er zelf wat van merkt ook wel wat anders in. Toch wat dieper zitten, wat harder trappen. Meer dynamiek in je aanslag, noten wat langer aanhouden, whatever. En ineens heeft het nét dat extra's waar je op hoopte.
    Psies, dat oort dingen. Je hersenen vullen van alles voor je in.

    @Rinze: ik vervang ze denk ik 2x per jaar (en ik speel metal en heb toch ook best een pitte aanslag met 1.5m of 2mm picks haha).

    En voor hen die voor eenvoud c.q. simpelheid c.q. weinig keuzen gaan, ik heb dat ook. Ik ken de Kemper niet, maar met een Fractal of Helix begin je ook gewoon met een leeg scher, voeg je 1 amp en bijv 1 IR of cab toe (of als je écht simpel wilt gaan 1 amp/cab combo) en hoef je ook alleen maar aan een handvol knopjes te draaien, net als bij een echte amp Maar goed, ieder zijn eigen ding

    Lekker lullen over gear, altijd leuk, bijna nooit productief, maar wel leuk

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.981

    Standaard

    Je kunt zeker 1/1000 deel van een kemper of fractal of helix gebruiken, echter blijf je altijd de mogelijkheid houden om met een handomdraai iets anders te proberen. Waardoor ik zelf nooit zal kunnen settelen op 1 sound. Als er maar 1 sound op zit, dan 'heb je het daar maar mee te doen' haha.

    Ik zelf gebruik al bijna 15 jaar mn engl blackmore met marshall 4x12 met dezelfde pedalen. Als diverse malen andere amps getest, en hoewel er genoeg gave amps zijn met erg goede sounds, heb ik nooit de behoefte gevoeld om te wisselen. Zo ook de overstap naar digitaal. Er zijn best prima sounds uit te halen, maar ik heb nooit de behoefte gevoeld om de stap te nemen.
    Een groot ding wat me tegenhoud is dat ik mijn buizenversterkers zelf kan bouwen/repareren en dat wordt met zo een kemper of welk ander digitaal stuk gear een groter probleem voor mij denk ik. Ik hou van de simplicity en eenvoud van die buizenbakkies.

    Maar dit zijn inderdaad eindeloze 'discussies' waar nooit een conclusie uit gaat komen. Het is erg smaakgevoelig en gewoon leuke materie om lekker eindeloos over te bakkeleien. Iets waar overigens de audiowereld bol van staat. En zoveel dingen eigenlijk, zo ook discussies over politiek, ieder heeft zn eigen standpunt/mening en zal dat verdedigen of de discussie gewoon uit de weg gaan.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.056

    Thumbs up

    Sterkste straaltje vond ik in een zaakje hier in de buurt: een gouden stop voor in de meterkast. Heb niet gevraagd hoe het zat daarmee, voordeel van de twijfel, maar daar houd ik niet van. Proletrij next level. Die mensen zijn op zoek, die draai je geen poot uit (heb ik wel gedaan, dank ervoor)
    Verder: mocht u een ongematched setje vinden:

    Maar u begrijpt het idee

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 september 2009
    Locatie
    Naast de buren
    Berichten
    2.998

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door alias Bekijk bericht
    1 ding is zeker: Niets is zeker!
    En zelfs dat niet!

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.513

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remork1970 Bekijk bericht
    En zelfs dat niet!
    Belasting & de dood, die wel
    en niet perse in die volgorde
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.794

    Standaard

    Strikt genomen is de technologie achterhaald. Vroeger was alles buis (gloeilamp, radiobuis, televisiebuis, rontgenbuis), vanaf de jaren zestig is dat al aan het veranderen. De gitaarversterker is zo'n beetje de enige die nog buis gebruikt. Geldt eigenlijk ook voor de rest: de platenmaatschappij, grammofoonplaat, de platenwinkel, de radiozender die elpees draait, de opnamestudio, allemaal weg, net zoals de zeilschepen plaatsmaakten voor de stoomschepen en daarna de grote oceaanlijners die het lood/tje (spelling?)moesten leggen.

    Zelf speel ik over een buizenamp (meestal zonder pedalen), heb er meerdere en de rest (dus via speakersimulator over je monitor of via isocab of direct met pedaal of via Kemper) vind ik niet leuk. Ik zou niet met in-ears willen spelen (als ik nog live zou spelen). Vermoedelijk wordt er van alles en nog wat moois gedaan met computers en simulatie spul, maar dat is niet voor mij.

    Prijzen van buizen zullen wel omhoog gaan, maar het omgekeerde is natuurlijk de essentie: ons geld wordt snel minder waard, met dank aan de ECB en onze politieke leiders en dat soort reptilians.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top