Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 10 van 22 EersteEerste ... 8910111220 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 91 t/m 100 van 213
  1. #91
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.826

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Ik vermoed dat het aan iets chemisch met mijn handen ligt, zweet of zo. Thuis spelend is het lang zo erg niet, ik bespeel steeds een periode hoofdzakelijk één gitaar om snaren te sparen en dan kan ik er een week of drie mee doen. Maar dan zijn ze echt op, dof en levenloos. En dan hebben we het over hooguit een half uur tot drie kwartier per dag spelen. Ik maak na elke keer spelen ook nog mijn snaren schoon met een doekje, als ik dat niet doe zijn ze binnen een week zwart. Is ook altijd al zo geweest. Het zou gemakkelijker zijn als het niet zo was, maar ach.
    Dat moet bijna wel zoutzuur zijn...Ongelooflijk!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Ik had dat in mijn jongere jaren altijd met d'addario. Na jaren DR, en daarna Curt Mangan (plus een bende andere probeersels) nu weer d'addario (want die waren goedkoop), en dat zwart worden heb ik geen last meer van.
    Ik heb wel gemerkt dat ik, naarmate ik ouder werd, minder ging transpireren. Al gaande merkte ik dat aan de frequentie van het wisselen van snaren - en aan mijn sokken. Het type snaren speelde daarbij geen merkbare rol.

  2. #92
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 april 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.185

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Ik vermoed dat het aan iets chemisch met mijn handen ligt, zweet of zo. Thuis spelend is het lang zo erg niet, ik bespeel steeds een periode hoofdzakelijk één gitaar om snaren te sparen en dan kan ik er een week of drie mee doen. Maar dan zijn ze echt op, dof en levenloos. En dan hebben we het over hooguit een half uur tot drie kwartier per dag spelen. Ik maak na elke keer spelen ook nog mijn snaren schoon met een doekje, als ik dat niet doe zijn ze binnen een week zwart. Is ook altijd al zo geweest. Het zou gemakkelijker zijn als het niet zo was, maar ach.


    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Ik ken dat, van een vriend gelukkig. Was een kwestie van nooit of te weinig groene groente eten. Als je dat echt niet lust, eens chlophylpillen proberen.

  3. #93
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.529

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Geen idee waar dit vandaan haalt, doet me zelfs een beetje pijn dat je dit zegt. Auw.
    tmms in de verdediging, dank!.
    Het enigszins smalende "hip" en "experience" zette mij op het verkeerde been denk ik.
    Ben zelf iemand die wat er van mijn vinyl komt net wat lekkerder vind klinken dat wat streaming er van maakt.
    Maar wat ik zei, subjectief en context.
    Als je digitaal door een computerspeakertje hoort en analoog door de Bowers & Wilkins is dat geen verrassing.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #94
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.395

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door piezo Bekijk bericht
    Ik ken dat, van een vriend gelukkig. Was een kwestie van nooit of te weinig groene groente eten. Als je dat echt niet lust, eens chlophylpillen proberen.
    Ik eet best veel groente.. vroeger speelde ik jaren op Ernie Ball Stainless Steel snaren, dat ging wel beter en die hadden een lekkere groink in het laag in mijn beleving. Maar die waren op een gegeven moment nauwelijks meer te krijgen. Ik ben eraan gewend onderhand, vind snaren van een dag of twee oud ook erg lekker spelen en klinken, dus regelmatig wisselen heeft ook voordelen. Al zou het kunnen zijn dat met andere handen de snaren langer die klank zouden houden 🤔

    Bij de karaoke band waren optredens ook wel 2 tot 2,5 uur durende zweetfestijnen, op een gegeven moment door stevig zweten waarschijnlijk zelfs een elementspoel om zeep geholpen.

    Mijn oudste gitaar kan er ook over meepraten https://r.tapatalk.com/shareLink/top...ink_source=app

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door Rinze; 3 februari 2024 om 13:39
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  5. #95
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.794

    Standaard

    Iets anders. Vroeg of laat komen er natuurlijk mensen die gaan zeggen dat buizenamps teveel stroom gebruiken en slecht zijn voor het klimaat, dat ze achterhaald zijn en dat er alternatieven zijn. Moet je straks illegaal je peperdure buizen kopen bij mensen die ze met gevaar voor eigen leven smokkelen uit het land van ome Poetin.

  6. #96
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.794

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Mee eens. Buizengeluid wordt - grosso modo - geassocieerd met blues/rock/metal en aanverwanten; (inmiddels) ouwelullenmuziek dus.
    Precies. In de jaren 80 en negentig hoorde je overal (benzinestation, friettent, bouwmarkt, werkvloer) popmuziek met gitaren op de radio (Toto, Status Quo, Boston, Foreigner). Nu niet meer. Nergens niet: in het fitnesscentrum niet, bij de supermarkt soms nog wel maar bijna nooit, in de binnenstad niet meer als je langs de kroegen loopt, in de eetcafés waar ze capuchinos verkopen die 12,50 euro kosten: overal draaien ze van die computermuziek zonder gitaar.

  7. #97
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.529

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NLF Bekijk bericht
    overal draaien ze van die computermuziek zonder gitaar.
    Kan ook zo maar zijn dat je in je cafe rechtenvrije muziek draait, zeker als het geen bekende artiesten/non descript is.

    Gitaar is niet verdwenen, er draait nog een hele industrie op. Sterker, het aanbod is groter dan ooit.
    In de Super Seventies kon je uit een dozijn gitaar merken kiezen, Thomann heeft er nu 600.

    Dus ja, rock'n roll is uit het straatbeeld verdwenen en marge muziek geworden en dat is btw een goed ding, als je er toch geen geld mee verdient geeft het je de vrijheid te doen wat je zelf leuk vindt.
    Maar nog steeds een heel grote marge lijkt me.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 4 februari 2024 om 00:19
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  8. #98
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2006
    Berichten
    6.695

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Ik eet best veel groente.. vroeger speelde ik jaren op Ernie Ball Stainless Steel snaren, dat ging wel beter en die hadden een lekkere groink in het laag in mijn beleving. Maar die waren op een gegeven moment nauwelijks meer te krijgen. Ik ben eraan gewend onderhand, vind snaren van een dag of twee oud ook erg lekker spelen en klinken, dus regelmatig wisselen heeft ook voordelen. Al zou het kunnen zijn dat met andere handen de snaren langer die klank zouden houden 🤔

    Bij de karaoke band waren optredens ook wel 2 tot 2,5 uur durende zweetfestijnen, op een gegeven moment door stevig zweten waarschijnlijk zelfs een elementspoel om zeep geholpen.

    Mijn oudste gitaar kan er ook over meepraten https://r.tapatalk.com/shareLink/top...ink_source=app

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Al eens GHS fastfret geprobeerd?

  9. #99
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.395

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Riky Bekijk bericht
    Al eens GHS fastfret geprobeerd?
    Nee, helpt dat tegen corrosie van snaren (want dat is het denk ik)?

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  10. #100
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.185

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tmms Bekijk bericht
    .... ik denk dat ik weet waar je het over hebt
    Zou wensen dat ik dat kon zeggen

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top