Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 22 van 22 EersteEerste ... 12202122
Weergegeven resultaten: 211 t/m 213 van 213
  1. #211
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.595

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    Wisselwerking, hoe meer je via internet besteld hoe minder fysieke zaken er zullen zijn, want die hebben dan geen bestaansrecht meer.
    Ik ben er ook redelijk makkelijk in geworden, omdat je het lekker overdag kan bestellen en het komt vanzelf thuis, je hoeft niet op pad, dus je houdt meer tijd over zelf. Maar met amps zou ik er zelf nog niet aan denken om het te bestellen en als het niet bevalt het weer gewoon terug te sturen. Ik bestel pas iets als ik het ook wil hebben. Met kleding is het momenteel ook redelijk standaard om 4 maten te bestellen, te passen en er dan 3 terug te sturen, ik vind dat vreemd. Maar goed, dat moet ieder voor zich weten natuurlijk, ik zal wel ouderwets zijn.
    Ik noem het evolutie. Bij de opkomst van supermarkten werd de kruidenier ook rudimentair.

    Ik snap het niet helemaal, je bent er zelf ook redelijk makkelijk in geworden wat insinueert dat jij ook online besteld. Echter is een versterker voor jou een uitzondering maar daarna bestel je pas iets als je het ook wil hebben.

    Maar wat zou jij dan in mijn geval doen? Ik ken geen muziekzaak in NL die een Invader heeft staan, laat staan in de buurt van mijn woon- of werkplaats.

  2. #212
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.975

    Standaard

    Ik zeg niet dat het verkeerd is he. Ik draai het alleen om. Jij zegt, ik bestel het omdat er geen winkel in de buurt zit. Ik zeg, er zit geen winkel meer in je buurt omdat je het besteld. Mensen beseffen soms nog niet helemaal dat als ze mee gaan in het gemak van online bestellen, dat de winkel steeds meer verdwijnen. En voor een amp is dat opzich ook prima, hoewel je dus niet meer een middagje kan gaan testen in een lokale muziekwinkel. Maar stel dat jij straks ad hoc een setje snaren nodig hebt voor een optreden en bleek dat je thuis net even door je voorraad heen zat, dan zit er geen muziekwinkel meer in de buurt om op route even langs te rijden voor een setje snaren.

    Ik ben zelf ook zeker voor het gemak van online bestellen. En dat doe ik ook zeker, maar dan denk ik aan snaren, een gitaarkabel, plectrums, etc. Dingen die je zeker nodig hebt, en dus besteld en zeker van bent niet terug te sturen. Ik heb zelf nog niet de mindset dat ik zeg, ik wil deze amp wel eens een keertje uitproberen, ik bestel hem en stuur hem terug als het niets is. Daarnaast probeer ik zelfs die andere dingen als snaren, kabels, etc zo veel mogelijk te kopen bij de lokale muziekwinkel, puur om bovengenoemd feit. Dus bestellen doe ik als ik het nodig heb en niet in de gelegenheid ben om langs de winkel te gaan.

    Als ik in de running zou zijn voor een nieuwe amp, dan zou ik wat vrienden vragen, in de auto springen en naar de dichtstbijzijnde muziekwinkel rijden die hem heeft staan. Daar een zooitje amps testen (voordeel dat je in 1 dag 20 amps naast elkaar kan zetten), daar lekker afsluiten met een biertje op het terras, en weer terug.

    Overigens denk ik dat magna music in Roosendaal de Engl invader heeft staan. Ben niet zeker, maar voorheen was dat van Gorp en die hadden hem altijd wel staan, daar heb ik hem zelf ook getest.


    Maar zoals ik al zei, ik keur het ook niet af, ik snap je helemaal waarom je het doet. Het is gewoon een tekortkoming aan mijn kant dat ik zover nog niet ben. Ik zou er zelf gewoon niet aan denken om op die manier een amp te testen. Net zoals ik nog niet zover ben om over te stappen van de oude vertrouwde buizenamp met 4x12 naar modeling (om maar even on topic te blijven). Zoals ik al zei, ouderwets.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  3. #213
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 september 2009
    Locatie
    Naast de buren
    Berichten
    2.988

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    ....en het viel me tegen dat de potmeters niet aan het chassis bevestigd zijn.
    Wááááááááttt?!?!?!?!

    Valt me tegen van ENGL, ik dacht dat dat zo'n kwaliteitsmerk was, je weet wel, kleinschalige produktie, scherpe QC etc.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top