Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 25
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2006
    Berichten
    6.676

    Standaard Vox Handwires series 2024

    Vox heeft een nieuwe lijn handwired series aangekondigd. Ben erg benieuwd. De voorgaande series vond ik allemaal erg overtuigend. De looks zijn in ieder geval top.
    Worden in november verwacht en prijzen zijn nog niet bekend.

    https://voxamps.com/product/ac30-hand-wired-tube-amp/

  2. #2
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    Zo op voorhand: de beste specs tot nu toe. Aan de andere kant: er zaten tot nu altijd goedkope flut caps in en er waren altijd wel een paar dingen aan het circuit die beter konden. Of beter gezegd: ze zijn fantastisch, na een paar mods. Het zou fijn zijn als dat nu in orde was

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.056

    Party

    Ik wil ze wel een beetje opknappen

    edit: of eigenlijk @fredje
    Laatst gewijzigd door tmms; 4 februari 2024 om 23:31

  4. #4

    Standaard

    Als ik naar dat frontpanel kijk krijg ik alleen maar een "brr" gevoel. Hoe ver kan je verwijderd raken van je roots.... of niet want voorgaande AC30's waren vaak nog veel verder heen.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.056

    Standaard

    Even kijken waar we het over hebben
    Geen standby, +1, master (PPIMV?) +1, tone op de reverb +1, schakelbare bright op normal kanaal +1. Lijkt me niet zo verkeerd allemaal.
    Geen schakelbare kathode weerstand, de voeding lijkt over nagedacht, maar de (te lichte) choke zal op de verkeerde plaats zitten.
    Lijkt me al met al een leuk ding.

    Revision of the Power Supply Circuit
    Contemporary power supplies aim for stability by minimizing voltage fluctuations, resulting in a reliable power source. In contrast, vintage amplifier power supplies exhibit fluctuations that respond to the large movement of speakers, giving the distinctive “compression” and “sag” sensations associated with vintage amps. In our research, we measured the power supply circuit of many vintage AC30s and used these to help design an entirely new power supply to replicate these vintage tone and performance characteristics.

    However, merely mimicking the vintage characteristics can lead to the generation of undesirable tones, particularly”ghost notes”–extraneous pitches unrelated to the actual played notes especially at high volumes. Faced with the dilemma of prioritizing sound quality or addressing ghost notes, the previous AC30CC2 model incorporated a switch to toggle the power supply’s smoothing circuit. With the newly designed power supply circuit, the new VOX Hand-wired amplifiers address ghost notes without compromising sound quality and responsiveness, navigating the delicate balance between the two considerations in a truly musical way.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    6.996

    Standaard

    Wat mij betreft een raar verhaal, muzikale ghost notes zijn juist een van de verkoopargumenten voor een authentieke Vox.
    Dat eruit halen is juist het karakter van de amp verpesten.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.056

    Standaard

    Begreep uit de tekst dat ze een compromis gevonden hebben tussen vintage modder plus ongecontroleerde ghostnotes en ietje 'stabieler'.
    Ik zou een CC scoren en opknappen, best of two worlds.
    De oorspronkelijke twee versterker goeroes van waarde Brian zullen voor inspiratie hebben gezorgd. Zo'n kathode biased eindtrap zonder tegenkoppeling is een grotere uitdaging vermoed ik dan het meer algemene principe.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    6.996

    Standaard

    Een goede Vox produceert mijns inziens geen modder, typisch een geval van iets proberen te verbeteren dat niet te verbeteren valt, of je moet geen echte Vox sound willen natuurlijk.
    Ik dacht dat de switch op de CC amps gewoon met de bias te doen had waarbij in de ene stand de bias te hoog is en in de andere stand te laag in vergelijk met het origineel.
    De ghost notes komen naar mijn weten daar niet vandaan maar meer vanuit de trafo en dat gecombineerd met het ontwerp waarbij er weinig tot geen negatieve feedback wordt doorgevoerd.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.056

    Standaard

    Okee, dan begreep ik je goed. Kwestie van smaak.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.056

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tristan Bekijk bericht
    ......Ik dacht dat de switch op de CC amps gewoon met de bias te doen had waarbij in de ene stand de bias te hoog is en in de andere stand te laag in vergelijk met het origineel.
    De ghost notes komen naar mijn weten daar niet vandaan maar meer vanuit de trafo en dat gecombineerd met het ontwerp waarbij er weinig tot geen negatieve feedback wordt doorgevoerd.
    Twee interessante schakelingen op de CC. Vwb de bias, vintage correct (hot) en vrij koud, buisjes sparend (kouder dan de C, die zit er tussenin).
    Ik bedoel de filtering in de voeding, ook iets dergelijks. Waarbij kan worden opgemerkt dat het tremolo kanaal altijd 'zuigt', al staat het uit. Dus een AC30 uit 1965 heeft afgezien van een compromisloos goede trafo, bezuinigen deden ze in die tijd niet op componenten, een eigen geluid.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top