Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 17 van 17
  1. #11
    Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    22.707

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Dank allen! @Pim: hoe had je er last van? Dat ie vreemd uitsloeg? Dat doet ie bij mij allemaal niet, redelijk stabiel etc.
    Als ik even één snaar wilde stemmen, schoot hij steeds weer naar dat overzichtje van alle snaren... en weer terug. Gewoon niet relaxt stemmen dan.
    Was overigens bijvoorbeeld in nummers waar ik ff een of twee snaartjes richting andere stemming had gedraaid en de rest van de band al een intro/overgangetje naar het volgende nummer al had ingezet. In die situatie ook best te begrijpen dat dat apparaatje meer trillingen voelt dan wanneer je thuis rustig een snaartje plukt om te stemmen.

    Bij een andere band hangt hij aan mijn bas en dan stem ik na 2 of 3 nummertjes de warmgespeelde snaartjes eventueel minimaal bij terwijl de zanger hallo tegen het publiek zegt (en de rest van de band dus lekker stil houdt). Da's dan geen probleem met die clip-on.
    Alpha Robot ... Brass Happy Punk Rock.
    https://alpha-robot.nl

    thought 14: “Poor octopus — eight arms, but no hands. F— you, God!” (Matt Spencer)

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 juli 2003
    Locatie
    Spijkenisse
    Berichten
    1.360

    Standaard

    Ik denk dat we ons te afhankelijk hebben gemaakt aan het stemapparaat.
    Je kan je gitaar nog zo zuiver stemmen maar als je tijdens een optreden,door de spanning, je snaren te hard inknijpt klink je nog steeds vals.Je kan beter je gitaar iets te laag stemmen,dan heb je uiteindelijk meer controle.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Als ik even één snaar wilde stemmen, schoot hij steeds weer naar dat overzichtje van alle snaren... en weer terug. Gewoon niet relaxt stemmen dan.
    Was overigens bijvoorbeeld in nummers waar ik ff een of twee snaartjes richting andere stemming had gedraaid en de rest van de band al een intro/overgangetje naar het volgende nummer al had ingezet. In die situatie ook best te begrijpen dat dat apparaatje meer trillingen voelt dan wanneer je thuis rustig een snaartje plukt om te stemmen

    Bij een andere band hangt hij aan mijn bas en dan stem ik na 2 of 3 nummertjes de warmgespeelde snaartjes eventueel minimaal bij terwijl de zanger hallo tegen het publiek zegt (en de rest van de band dus lekker stil houdt). Da's dan geen probleem met die clip-on.
    Ah oke, dat van dat verspringen heb ik geen last van eerlijk gezegd. Het is echt het volgende en @lcvanderhelm ik probeer het beter uit te leggen bij deze

    Stel ik stem de dunne E. Die staat in Eb, veel te laag. De clip-on staat aan. Ik draai de stemmechaniek aan en de toon gaat richting E. Dan op een gegeven moment staat de clip-on tuner display in het midden, beide pijljes wijzen naar binnen, alles groen, E, go go go. Maar dan kan ik best nog een stukje aan t stemmechaniek blijven draaien voordat ie van de 'precieze E' verspringt en richting E# gaat. Is dat duidelijker? Dus alsof de indicatie voor 'hij staat nu precies op E' eigenlijk best eenflinke marge heeft

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.797

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Stel ik stem de dunne E. Die staat in Eb, veel te laag. De clip-on staat aan. Ik draai de stemmechaniek aan en de toon gaat richting E. Dan op een gegeven moment staat de clip-on tuner display in het midden, beide pijljes wijzen naar binnen, alles groen, E, go go go. Maar dan kan ik best nog een stukje aan t stemmechaniek blijven draaien voordat ie van de 'precieze E' verspringt en richting E# gaat. Is dat duidelijker? Dus alsof de indicatie voor 'hij staat nu precies op E' eigenlijk best eenflinke marge heeft
    Ik denk dat dat geen marge is, maar dat de windingen van de snaar zich op het asje ‘zetten’ (weet even geen ander woord).

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Ik snap je laatste vraag niet helemaal. Als ik bij het stemmen aansla, doe ik dat dicht bij de brug/kam zodat de amplitude van de snaar beperkt blijft en dus geen bij-/boven- en wat al niet meer voor tonen ontstaan.
    Funny. Ik doe dat bij de twaalfde fret, met hetzelfde resultaat want knoop en geen buik.
    Snaar aanslaan om te stemmen doe ik ook altijd met de duim en niet met plectrum, om dezelfde -tonen reden.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard Opgelost

    Pfffff, voortaan eerst even pas op de plaats voor je 2 clip-on tuners bestelt. De tuner van de Line6 Helix LT was enorm slecht, maar da's jaren en vele firmware updates geleden. Ik probeer hem net en hij werkt als een tierelier.

    Ik hoop dat retourneren met Thomann makkelijk gaat. Nooit gedaan. Maar ehm, straks dus wel

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.575

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Ik denk dat dat geen marge is, maar dat de windingen van de snaar zich op het asje ‘zetten’ (weet even geen ander woord).
    Ik denk dat dat wel marge is. Er zijn best wat goedkope tuners die best lang groen aangeven waar je duidelijk hoorbaar verschil hebt tussen ondergrens en bovengrens. Alsof het als een magneet snapt naar het midden.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top