Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 17
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard Tuners en accuratesse

    Hoi allen. Ik heb een paar van die TC Electronics PolyTune clip-on tuners en ik vind ze eigenlijk niet zo heel accuraat. Voor thuis niet zo'n probleem, maar voor live met in-ears en veel andere muzikanten etc vind ik t heel hinderlijk. Ik heb ook een tuner op mijn Line6 Helix LT en die was nog erger, maar daar zijn wat firmware updates overheen gegaan dus die moet ik nog een kans geven.

    Wat is volgens jullie de beste tuner voor live gebruik (liefst clip-on)?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.337

    Standaard Tuners en accuratesse

    Staat "clip on" niet direct gelijk aan "niet accuraat"?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Is dat zo? Waarom?

    Ik lees wat reviews maar volgens mij is dat allemaal of betaalde onzin of we lullen maar wat zonder daadwerkelijk het apparaat te hebben getest en we baseren ons op specs en wat anderen roepen onzin

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.799

    Standaard

    Mijn ervaring met clip-on is dat ze ‘nerveus’ reageren; in die zin vind ik de omschrijving van the sure thing wel correct. Ik moet er twee hebben, maar die gebruik ik dus nooit (meer).
    Ik heb al tig jaren een Boss TU1, een oud trapdoosje dus, maar prima. Schakelt tijdens het stemmen het signaal uit (live best makkelijk, clip-on’s doen dat natuurlijk niet) en - voor mij het belangrijkste - de aanwijs-leds lichten vrij gelijkmatig op, niet nerveus heen-en-weer, waardoor je gauw - en accuraat - op stemming bent.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Wat bedoel je met nerveus? Hij schiet niet uit en doet geen rare dingen ofzo, maar als ie zegt dat t goed staat, dan klinkt t soms toch niet helemaal top. En ja de gitaar is super afgesteld

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.799

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Wat bedoel je met nerveus?
    Dat hij al beweegt als je er - bij wijze van spreken - al naar kijkt. Ik vind ze kortom vervelend en niet handig (genoeg).

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 juli 2003
    Locatie
    Spijkenisse
    Berichten
    1.361

    Standaard

    Als ik een gitaar stem,heb ik er altijd last van,dat de toon direkt na aanslaan hoger is als de doorklinkende toon.
    Op die manier staat je snaar als je hier geen rekening mee houd net te hoog.

  8. #8
    Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    22.707

    Standaard

    Bij die TC Electronics PolyTune live had dat ding bij mij te vaak last van het bij-lawaai.
    Idd thuis prima, maar live een beetje gedoe.
    Voor op de vloer heb ik een cheap-ass Harley Benton tunertje en dat doet het live prima.
    Alpha Robot ... Brass Happy Punk Rock.
    https://alpha-robot.nl

    thought 14: “Poor octopus — eight arms, but no hands. F— you, God!” (Matt Spencer)

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Dank allen! @Pim: hoe had je er last van? Dat ie vreemd uitsloeg? Dat doet ie bij mij allemaal niet, redelijk stabiel etc.


    Oh en ik merk ook dat tussen bijv van net naar links in t middenstreepje (dus op toon gestemd) tot naar rechts er weer van af, best nog een flinke slag aan de stemmechaniek nodig heeft. Ja ik weet dat een (vooral hard) aangeslagen snaar eerst wat te hoog klinkt, maar ik merk t ook bij zahter aanslaan, ook thuis, en ook van rechts naar links. Herkent iemand dat? Als t middenstreepje dus nog best wel wat marge links en rechts heeft, behoorlijk zelf. Ik heb dat volgens mij bij alle 3 de exemplaren

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.799

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Oh en ik merk ook dat tussen bijv van net naar links in t middenstreepje (dus op toon gestemd) tot naar rechts er weer van af, best nog een flinke slag aan de stemmechaniek nodig heeft. Ja ik weet dat een (vooral hard) aangeslagen snaar eerst wat te hoog klinkt, maar ik merk t ook bij zahter aanslaan, ook thuis, en ook van rechts naar links. Herkent iemand dat? Als t middenstreepje dus nog best wel wat marge links en rechts heeft, behoorlijk zelf. Ik heb dat volgens mij bij alle 3 de exemplaren
    Ik snap je laatste vraag niet helemaal. Als ik bij het stemmen aansla, doe ik dat dicht bij de brug/kam zodat de amplitude van de snaar beperkt blijft en dus geen bij-/boven- en wat al niet meer voor tonen ontstaan.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top