Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard Boogie Thiele met EVM 12 speaker

    Ik heb af en toe geen geluid uit mijn cabinet en als ik dan mn versterker harder zet en hard op mn gitaar aansla dan heb ik weer geluid en blijf ik geluid gelukkig hebben.
    Lijkt mij geen losse contact toch?? Hoop niet dat er wat met de speaker zelf is.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.056

    Standaard

    Zou een slecht contact in de versterker kunnen zijn. Als het in de jack aansluiting naar de luidspreker zit kan de uitgangstransformator doorslaan, belangrijk om dat eerst uit te sluiten.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tmms Bekijk bericht
    Zou een slecht contact in de versterker kunnen zijn. Als het in de jack aansluiting naar de luidspreker zit kan de uitgangstransformator doorslaan, belangrijk om dat eerst uit te sluiten.
    Heb dit ook op een ander versterker

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.056

    Standaard

    Ik zou daar blij mee zijn . Blijft over gitaar of kast. Kast eerst uitsluiten.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Gitaar niet tis echt mijn cabinet maar alleen wat.

  6. #6

    Standaard

    Sluit je cab eens aan op je stereo en zet materiaal op met een beetje een constant level. Kun je met je volumeregelaar kijken of er een duidelijk punt is waar je probleem optreedt. Is wat minder subjectief dan "hard aanslaan". Wat de issue daarna is? Lastig. Kouwe soldeerlas? En, vergeef me m'n cynische associatie, was m'n eerste gedachte bij EVM12 ook dat ik geloof ik geen enkel speakermerk dan EV is wat ik zo vaak voorbij heb zien komen met de melding dat er ge-reconed is of dat dat moet gebeuren.

    Multimeter (ohms) op te speakerterminals aansluiten (zonder versterker) zou een stabiele uitlezing moeten geven. Kijk eens of je die uitlezing kan laten varieren door (zachte!) tikjes tegen de conus te geven. Als dat zo is suggereert dat een mechanisch defect in de spreekspoel of de aansluiting naar de terminals.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Thanks ik zal mn speaker uitlezen

    Het rare is dat als ik weer geluid heb dat ik de hele avond er geen last meer van heb.

  8. #8

    Standaard

    Wattenstaafje met wat contact cleaner of aceton en even de speaker jack aansluiting van je cab schoonmaken zou kunnen helpen.

    Wat ook kan is dat de speaker draden geoxideerd zijn. De draden zitten aan de speaker vast in klemmetjes en zijn niet gesoldeerd dus daar kan een slecht contact ontstaan na vele jaren. Even klein stukje afknippen, de kabel opnieuw strippen en opnieuw in de klemmetjes vastmaken.

    EV speakers die alleen voor gitaar gebruikt worden hoeven zelden gereconed te worden. De speakers die defect zijn komen vaak uit of zijn eerder gebruikt in monitoren, PA speakers etc.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Aaah een hele goeie!!
    Weet je wat, ik vervang gewoon de speaker draden.
    Inderdaad de speakerkasten zijn heel oud denk meer dan 30 jaar oud ofzo.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ateng Bekijk bericht
    Aaah een hele goeie!!
    Weet je wat, ik vervang gewoon de speaker draden.
    Inderdaad de speakerkasten zijn heel oud denk meer dan 30 jaar oud ofzo.
    Draden vervangen is niet nodig en waarschijnlijk geen vooruitgang. De originele draad is van vertind koper. Dit oxideert veel minder dan blank koperdraad. Een centimetertje afknippen, even strippen en je hebt weer glanzende bedrading.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top