Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard Maatsoort Black Rose (Roisin Dubh) van Thin Lizzy

    Ik probeer de solopartijen van Black Rose (Roisin Dubh) van Thin Lizzy eindelijk eens goed uit te zoeken. Als ik ernaar luister hoor ik 7/8 maar ook heel duidelijk een triolen-feel. De 7/8 die ik hoor is de helft langzamer dan alle transcripties die ik kan vinden, zowel bij Songster als bij een paar andere sites.

    Songster

    Het feit dat al die transcripties de naam fout spellen wekt geen vertrouwen en duidt er ook op dat het steeds om dezelfde transcriptie gaat.. De gitaarpartij in de gitaarversie begint alvast fout door het intro motief in powerchords ipv enkele noten weer te geven.

    In het enige officiële Thin Lizzy songbook dat ik kon vinden is Black Rose niet opgenomen.

    Voor ik aan de snelle solo stukken begin wil ik er graag zeker zijn van hoe het ritmisch in elkaar zit, zodat ik kan meetellen als ik er even niet uit kom. Heeft iemand daar enig idee van? Het gebeurt me niet vaak dat ik er met tellen en uitzoeken ritmisch niet uit kom en als dat gebeurt dan is dat een ergernis maar ook iets waarvan ik denk: dat wil ik leren begrijpen. Links naar plekken op het net waar ik wijzer zou kunnen worden zijn ook welkom, op Drumeo en een aantal drum fora kon ik niets vinden.

    De live uitvoering door Brian Downey's Live And Dangerous beginnend bij het solo deel (van Thin Lizzy zelf zijn geen fatsoenlijke uitvoeringen op video bewaard gebleven, ook omdat Gary More de enige was die het snelle stuk kon spelen).

    Dus: is er hier iemand die enig licht in de ritmische duisternis kan brengen?
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  2. #2

    Standaard

    Ik denk dat de studio versie wat makkelijk is om te ontleden.
    https://youtu.be/sUwKfNmtKog?si=KJDFBCd1kENmATfV

    intro, verse 1 en verse 2 zijn 7/8 maar het stukje voor de solo (1:46) ende solo zijn gewoon 4/4

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door duckman Bekijk bericht
    Ik denk dat de studio versie wat makkelijk is om te ontleden.
    https://youtu.be/sUwKfNmtKog?si=KJDFBCd1kENmATfV

    intro, verse 1 en verse 2 zijn 7/8 maar het stukje voor de solo (1:46) ende solo zijn gewoon 4/4
    Thnx, ik luisterde er vanavond nog eens naar en toen merkte ik bij de solo inderdaad al dat ik gewoon 4/4 mee kon tellen. Er zitten dan nog wel wat timing dingetjes in maar morgen maar weer eens kijken hoe ver ik kom.

    Bedankt voor het meedenken!

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top