Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3
  1. #1

    Standaard Lexicon MPX G2 preset library

    Mijn goede gitaarvriend is langs geweest om zijn nieuwste aanwinst eens uit te proberen. Hij had namelijk een preset library van Italo de Angelo voor zijn '80 Rack Lexicon MPX G2 effect aangeschaft. De preamp sectie van de G2 wordt niet veel gebruikt omdat deze wat inferieur is t.o.v. huidige amp modeling. Maar m.b.t. de post preamp sectie is het echt een heel ander verhaal...

    Na wat gebruikelijke MIDI setup problematiek om presets in de effect unit te laden was het testen aangebroken. Ingeplugd met alleen een gitaar was het resultaat meteen al verbluffend goed. Hier is duidelijk een echte sound designer aan het werk die weet hoe een gitaar preset zou moeten klinken (denk aan de betere effecten zoals een authentieke Robben Ford ambience, een Landeau chorus/detune, Lukather dynamic delays etc.).

    We hebben daarna 2 Synergy multi-preamp buizen modules (Twin/Deluxe en Dumble/OS) als gain basis gebruikt in combinatie met een Two Note Torpedo CAB M+ (power amp + cabinet simulator) om een totale gitaarketen te maken en de Lexicon effecten beter naar waarde in te kunnen schatten.

    Nu had ik zelf al een uitmuntende library van mijn Eventide Eclipse unit, ik wist ook dat Italo een sound designer is geweest voor Eventide en was daarom erg benieuwd of deze Lexicon preset library vergelijkbaar zou zijn.

    Het antwoord is gewoon ja, ofwel de presets klinken ontzettend goed en zijn ook niet te vergelijken met standaard delay/reverb pedal presets uit een standaard multi-effect unit o.i.d. Zelfs mijn Fractal Audio AX8 blijkt hierbij vergeleken toch wat simpeler qua presets. Voor een eerste beleving zou ik willen verwijzen naar zijn website want daar staan al veel realistische samples:

    https://www.italodeangelis.com/it/ev...con-MPX-G2.asp

    Dus, als take away een echte aanrader voor mensen die wellicht thuis spelen maar wel van de meer complexe/diverse/goed klinkende effecten houden.

    Enne een extra thumbs up voor Rack-Gear ;-)
    Laatst gewijzigd door tnijland; 6 januari 2024 om 22:41

  2. #2

    Standaard

    Ik heb mijn Mpx G2 recent ontdaan van stof en neem hem weer in gebruik. Doe presets ga ik luisteren op zijn website.
    Thanks voor de headsup!

    Erwin

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    2.089

    Standaard

    Gave gast Italo, heeft inderdaad voor Eventide gewerkt.
    Heb ooit samengewerkt aan een patch met hem, dit was op mijn Eventide Orville.
    Soort Lukather patch, deze deed alles in 1 patch dus je hoefde niet van preset te wisselen. Alles bestuurd via CC en werkte top. Dingen als UniVibe, Circular Delays met tap tempo, H910 etc.
    Hij kon aan de platte tekst versie van de patch al zien wat de patch deed en wat er verbeterd kon worden. Ik kon niet zonder de grafische editor Vsig. Hij gebruikt dat niet eens...


    Uiteindelijke verkocht omdat ik echt alleen nog maar programmeerde en niet meer speelde. En de link tussen Vsig en Orville om de haverklap vastliep...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top