Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 12 van 12
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 september 2002
    Locatie
    Hilversum
    Berichten
    470

    Standaard

    Enorm bedankt voor de tips.
    Ik ben deze week op reis in Denemarken maar ga het bij thuiskomst zeker proberen.

    Ook als het werkt, wil ik alsnog een tweede amp erbij hebben. Dit zal een wedge monitor of een keyboard versterker worden.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.206

    Standaard

    Ik heb 100 jaar via een POD XL live hetzelfde gedaan als oefensetup. Later ook tussen 2 buizensetups ook live gespeeld met een HD500.

    Ik prikte die POD thuis samen met mijn laptop in een simpel Berhringer mengtafeltje en vanaf daar met twee verloopsterktjes naar de tulp-input van een jaren '90 HIFI setje (zo'n 3 cd wisselaar). Vond ik echt een meer dan prima oefen setup.

    De problemen die jij nu noemt herken ik niet. Ik zou idd ook in eerste instantie de plugjes een keer omwisselen en wat anders op die input aansluiten om eventuele problemen daar uit te sluiten. En die Pod een keer in een mengtafeltje pluggen en kijken hoe dat werkt, om ook die outputs (of diens instellingen) uit te sluiten. En die mengtafel dan evt. weer aansluiten op je receiver.
    Dan zou je theoretisch gezien snel genoeg moeten merken waar het fout gaat.



    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pinchaholic Bekijk bericht
    Okay, ik wil het anders gaan doen en het volgende aanschaffen via marktplaats

    optie 1: Pod HD >> budget wedge monitor



    of optie:2 Pod HD >>keyboard amp bijv een roland KC

    Wat denken jullie dat de beste sound geeft?
    Ik heb toevallig laatst exact hetzelfde traject doorlopen met mijn Kemper en EV ZLX 12. Je hebt het over 's avonds spelen in de woonkamer. Ik weet niet of dat gebonden is aan bepaalde volumes, maar mijn ervaring met zo'n wedge is dat het toch al snel behoorlijk wat volume nodig heeft voordat het een beetje fatsoenlijk gaat klinken. Voor mij is 's avonds oefenen vooral de covers van mijn band doornemen in je zit zo laag in het volumespectrum van zo'n ding de kutkammen dat het ook qua afstelling niet makkelijk was.

    Uiteindelijk ook een 1x12" speakerkastje gekocht. Dat gaat beter, maar vergt ook nog de nodige instellingen qua volume van mijn presets waar ik nu nog geen tijd voor heb gehad. Maar de eerste test vond ik toch ook al snel te hard gaan. Het resultaat is dat ik nog steeds met mijn Waza Air zit te spelen.

    Mijn volgende poging wordt om het met 2 studio monitoren te proberen. Ik heb als computerspeakers nog een setje Eris 3.5 BT staan. Die BT staat voor bluetooth en het leuke is dat je dat tegelijk kan afspelen met het lijnsignaal. Dus via mijn iPad Spotify of Dropbox bestanden afspelen via BT en mijn Kemper inpluggen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top