Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 18 van 18
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.799

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Er is toch een filmpje dat de houtsoort bij elektrische gitaren totaal niet bijdraagt aan de toon?
    Dat is weer een andere discussie. En om het nog ingewikkelderderder te maken zou ik wel eens een strat met PAF’s willen horen en een LP met SC, en die te vergelijken met de ‘echte’ van allebei.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.592

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Dat is weer een andere discussie. En om het nog ingewikkelderderder te maken zou ik wel eens een strat met PAF’s willen horen en een LP met SC, en die te vergelijken met de ‘echte’ van allebei.
    Of een "normale" LP (HB's, mahonie + esdoorn top, mahonie hals met palissander toets) vergelijken met een LP van lindehout, geschroefde esdoorn hals met palissander toets.

    Dat van die houtporiën die meer open gaan staan naarmate er meer op gespeeld wordt, waarom zou dat niet gelden voor gelamineerde bovenbladen? Een houtporie is een houtporie, zou je zeggen. Gelamineerd of niet.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.799

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Dat van die houtporiën die meer open gaan staan naarmate er meer op gespeeld wordt, waarom zou dat niet gelden voor gelamineerde bovenbladen? Een houtporie is een houtporie, zou je zeggen. Gelamineerd of niet.
    Misschien doordat de bladen onderling verlijmd zijn? Ik roep maar wat...

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.489

    Standaard

    Ik speelde een tijdje geleden op een Danelectro uit eind 50/begin 60 naast een reissue en het viel gelijk op dat de oude akoestisch niet alleen droger en strakker klonk maar ook veel luider.
    Het heeft beide een frame van tulp alleen het masonite is volgens mij nu van multiplex maar soit, ik dacht gelijk, oja.. het maakt natuurlijk niet uit of het van exotica of waaiboom is, oud worden we allemaal.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  5. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Er is toch een filmpje dat de houtsoort bij elektrische gitaren totaal niet bijdraagt aan de toon?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Jep.
    En het uitgangspunt van de maker van dat filmpje is dat dat het geval is en dus is alles zo opgezet dat dat de conclusie is.

    Volgens mij deed ie later hetzelfde met buizenversterkers. Dat was ook zo'n op z'n Jehova's geklust experiment.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 juli 2003
    Locatie
    Spijkenisse
    Berichten
    1.361

    Standaard

    Helaas wordt deze manier van onderzoeken steeds meer standaard
    Een onafhankelijk onderzoeker is een zeldzaamheid tegenwoordig.
    Wetenschappers die met proefschiften precies bewijzen wat ze willen bewijzen en daarvoor alleen kijken naar de aspekten die in hun straatje passen en de rest buiten beschouwing laten.
    Het is een verdienmodel.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Grappig hoe de poster t over (vermoedelijk) een aantal dagen inspelen heeft, en we t hier over decennia oude gitaren hebben etc haha. Ik heb er geen verstand van, ik ben geneigd met DML mee te gaan hier, zeker als we r over een paar dagen inspelen (en wellicht vooral een nieuw setje snaren en een afstelbeurt) hebben. Anyway blij dat ie nu lekker speelt en klinkt!

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2001
    Locatie
    Fryslan
    Berichten
    1.380

    Standaard

    Altijd leuk om hier weer eens een steen in de vijver te gooien

    Ik bedoelde idd een waarschijnlijk nieuwe gitaar die ik aan het inspelen ben. Ik heb genoeg ouwe meuk gehad om te durven stellen dat inspelen bij echt oude gitaren niet nodig is. Anderzijds heb je dan weer versleten frets enz.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top