Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 12 van 12
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 december 2012
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    707

    Standaard

    Ik heb de CPX 1200, oorspronkelijk mijn enige gitaar, maar gaat nog steeds altijd mee met optredens. Eigenlijk zit altijd het beschuitje in het klankgat, zelfs als ik hier thuis in de kamer zit te pingelen. Daarnaast als aanvulling live een Boss AD om naast de sound ook de feedback wat te beteugelen, maar ondanks die beide hulpmiddelen blijft feedback een dingetje. Vooral omdat ik ook de zanger ben.... Line 6 ook gehad, maar kan er toch niet aan wennen dat het "namaak"is. Ook de pedalen waarbij mijn PRS SE naar akoestisch zou moeten kunnen me niet overtuigen. Ik heb me er bij neergelegd, die paar nummers die ik met de CPX doe, daar is het gewoon even aanpassen. Er gaat uiteindelijk niets boven de "Real thing".
    If it ain't got purple it ain't got music.

    Bands: purplejohn.wix.com/fabfive
    www.10AM.nl

  2. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door purplejohn Bekijk bericht
    Ik heb de CPX 1200, oorspronkelijk mijn enige gitaar, maar gaat nog steeds altijd mee met optredens. Eigenlijk zit altijd het beschuitje in het klankgat, zelfs als ik hier thuis in de kamer zit te pingelen. Daarnaast als aanvulling live een Boss AD om naast de sound ook de feedback wat te beteugelen, maar ondanks die beide hulpmiddelen blijft feedback een dingetje. Vooral omdat ik ook de zanger ben.... Line 6 ook gehad, maar kan er toch niet aan wennen dat het "namaak"is. Ook de pedalen waarbij mijn PRS SE naar akoestisch zou moeten kunnen me niet overtuigen. Ik heb me er bij neergelegd, die paar nummers die ik met de CPX doe, daar is het gewoon even aanpassen. Er gaat uiteindelijk niets boven de "Real thing".
    Ben een beetje laat met reageren maar idd.. die feedback blijft een dingetje.. Ik neem aan dat de CPX1200 de diepere versie van de APX1200 is?? Zelfde SRT pickup systeem.. dezelfde techniek wordt ook gebruikt in een Yamaha Silent gitaar.. al heb je dan wel 1 setting ipv 3. Ik weet niet welke ik altijd gebruikte maar er was 1 die het meest natuurlijk klonk, zonder de overmatige resonance..

    In mijn beleving klinkt de Silent het hetzelfde als de APX, beter dan een Line6 maar nog steeds een randje. Line 6 is wel veel meer allround.. ik doe de APX en Line6 ook zeker niet weg maar de Yamaha Silent heeft het wel gewonnen voor live en oefenen. Elke dag even pingelen.. en speelt ook prima voor het geld wat het kost.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top